„Emocijų lėlės“ Raseinių lopšelyje-darželyje „Saulutė“

Siųsti Versija spausdinimui

Raseinių lopšelyje-darželyje „Saulutė“ socialinė pedagogė Asta Kavaliauskienė ir Raseinių rajono švietimo pagalbos tarnybos psichologė Rasa Baležentytė 2020 m. vasario–birželio mėnesiais kvietė ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikus įsitraukti į „eTwinning“ platformoje autorių parengtą projektą „Emocijų lėlės“. Svarbu paminėti, kad 2020-ieji – Vaikų emocinės gerovės metai. O mūsų, suaugusiųjų, tikslas – padėti mažiesiems suprasti tai, ką jie išgyvena, todėl veiklos tikslingai kreipiamos į vaikų socialinę emocinę sveikatą ir jos stiprinimą.
Projekto „Emocijų lėlės“ tikslas – kurti lėles, atpažinti ir įvardyti savo emocijas, atrasti savo vietą bendraamžių grupėje. Džiaugiamės, kad į siūlomas veiklas noriai įsitraukė ne tik mūsų darželio pedagogai, bet sulaukėme ir kitų įstaigų bendradarbiavimo. Šiame projekte dalyvavo Ariogalos lopšelio-darželio socia­linė pedagogė Aušra Vasilienė, Alytaus lopšelio-darželio „Pasaka“ ikimokyklinio ugdymo mokytoja Nijolė Stakutienė, Kauno lopšelio-darželio „Daigelis“ ikimokyklinio ugdymo mokytoja Diana Vaidotienė, Alytaus lopšelio-darželio „Saulutė“ ikimokyklinio ugdymo mokytoja Rūta Mencevičienė.
Kiek kūrybos, darbo ir emocijų buvo pačiame lėlių gamybos procese, kiek istorijų įdėta kuriant lėlę, o svarbiausia – išreikšta emocija! Pasirodo, kad lėlę galima sukurti iš netikėčiausių medžiagų. Labai originalių ir nuotaikingų lėlyčių sulaukėme (ypač nuotolinio mokymosi laikotarpiu), kai prie šio projekto siūlomų veiklų prisijungė ne tik šauniosios ikimokyklinio ugdymo mokytojos Reda Jocienė, Lina Puidokienė, Rasa Pocienė iš Raseinių lopšelio-darželio „Saulutė“, bet ir kūrybingų idėjų turintys vaikų tėveliai.
Sunku būtų įvardyti, kuri lėlytė yra gražiausia, kūrybiškiausia, stilingiausia, mieliausia, nes kiekviena iš jų – ypatinga, unikali, atspindinti patį lėlytės autorių. O ką gi veikti su susikurtomis lėlėmis? Žaisti, kalbėtis, mokytis išreikšti savo ir atpažinti kito jausmus, kurti vaidinimus, rasti savo vietą grupėje ir netgi mokytis išspręsti savo sunkumus. Juk lėlytei padedant tai padaryti lengviau nei pačiam, tiesa?
Dėkojame visiems, kurie puoselėjo ir palaikė „Emocijų lėlių“ projekto idėją. Tikimės, kad laikas kartu kuriant ir panaudojant lėles buvo prasmingas ir leidžiantis kūrybos procese saugiai kalbėti apie savo emocijas.
Asta Kavaliauskienė,
lopšelio-darželio „Saulutė“ socialinė pedagogė,
Rasa Baležentytė,
Raseinių rajono švietimo pagalbos tarnybos
psichologė

Komentarų nėra