2019 liepos
19
Penktadienis

Paieška

    • Sorry, there are no polls available at the moment.
  • Automobiliams – benzino lašelinės

    Siųsti Versija spausdinimui

    Arūnas Dambrauskas

    Pagal kuro kainas Lietuva aplenkė Liuksemburgą, Ispaniją, Slovėniją, Lenkiją, Estiją, Latviją, Kiprą, Maltą, Bulgariją, Rumuniją..

      Ypač toli palikome Rusiją ir Baltarusiją. Iš šių šalių atvežtą kurą vairuotojai juodojoje rinkoje perka kone dvigubai pigiau nei jis parduodamas Lietuvos degalinėse.   

      Tačiau aiškėja, kad degalų kainų didinimas mūsų šalyje dar nepasiekė aukštumų.                  

      Lietuvos naftos produktų prekybos įmonių asociacijos prezidentas Lukas Vosylius respublikinėje spaudoje prognozuoja, kad degalų kaina gali dar labiau padidėti, nes ateinančiais metais baigiasi galimybė taikyti akcizų tarifų minimumą dyzelinui. Neabejojama, kad jis brangs.                  

      Turbūt brangs ir benzinas, nes Seime įregistruota įstatymo pataisa, kuri jau nuo kitų metų įpareigotų į benziną maišyti ne penkis, kaip iki šiol, bet dešimt procentų biopriedų. Tokia priemonė neišvengiamai didina degalų kainą.  

      ,,Aišku, benzinas kainuos brangiau, nes gamykla turės parengti maišymui benzino bazę, investuoti lėšų. O Latvijai ir kitoms šalims bus tiekiamas iš Lietuvos penkis procentus biopriemaišų turintis benzinas. Vartotojas daugiau mokės jau vien dėl to, kad kuro su biopriedais sąnaudos yra didesnės. O kaip tokie eksperimentai atsilieps mūsų seniems automobiliams, net kalbėti nesinori“, – sakė L.Vosylius.                  

      Gali būti, kad kitais metais vairuotojai net ir ne protesto akcijų metu ims piltis tik po litrą ar po du. O degalinės tokiems vairuotojams turės įrengti specialius automatus – benzino lašelines.      

     Degalų kainas narpliojantys specialistai niekaip nepajėgia išlukštenti jų kainodaros.                  

      Lietuvoje 90 procentų degalų rinkos užima ,,Orlen Lietuva“. Kurą ji tiekia ir daliai Latvijos, Estijos rinkų, kur vartotojai už jį moka gerokai mažiau nei lietuviai. Pavyzdžiui, Estijoje kaina skiriasi penkiolika procentų Lietuvos nenaudai.                  

      Kodėl to paties tiekėjo nustatyta kaina iki mokesčių Lietuvoje yra didesnė nei kitose šalyse?      

      Pasak finansų ministrės Ingridos Šimonytės, į šį klausimą turės atsakyti Konkurencijos taryba. Ji šiuo metu atlieka du tyrimus: dėl bendrovės ,,Orlen Lietuva“ kainodaros ir galimo kartelinio susitarimo tarp Lietuvos degalų tinklų. 

      Kada bus paskelbti tyrimo rezultatai, neskelbiama. Užtai labai operatyviai skelbiamos didėjančios degalų kainos.               

      Jei tokie tempai dominuos ir toliau, gali būti, kad litras degalų kainuos brangiau nei keli litrai geros kokybės pieno.

    Komentarų nėra