Bany?ios misijos diaugsmai ir i?kiai

Versija spausdinimui

Kauno arkivyskupijos kurija ne pirmi metai parapij? bendradarbiams organizavo mokymus ugdymo seminarus ir rekolekcijas Bany?ios misijos diaugsmai ir i?kiai. Susitikim? dalyviai buvo vargonininkai ir chor? vadovai, parapij? atstovai.
Pasak sielovados program? koordinator?s Vaidos Spangelevi?i?t?s-Kneiien?s, tai laikas ne tik mokytis, bet pirmiausia igyventi bendryst?, atnaujinti savo santyk? su Dievu, suprasti, kad kiekvieno tarnyst? Bany?ioje yra dovana bendruomenei ir kiekvienas net ir maiausiu darbu galime ne tik pasitarnauti artimui, bet ir ruoti viet? J?zaus at?jimui, pakviesti, pad?ti ir palyd?ti mones ? susitikim? su Juo.
Per seminar? cikl? Tau nauj? giesm? sukursiu Kauno arkivyskupas metropolitas Lionginas Virbalas kalb?jo, kad religin? muzika, giedojimas, kyla i gilumos, religinio igyvenimo, ji padeda mon?ms atiduoti garb? Dievui, dalyvauti liturgijoje, j? tinkamai igyventi, tai ne bet koks muzikavimas juo ?sijungiama ? liturgij?, atspindimi liturgini? met? laikotarpiai, j? mintys bei nuotaika. Vyskupas K?stutis K?valas pasteb?jo, kad per gro?, muzik? vyksta lygiavertis Dievo sl?pinio perteikimas, giedojimas, banytin? muzika yra Bany?ios groio, jos nari? bendryst?s atspindys, muzika priartina Dievo patirt?, kurios mogus savo viduje ilgisi, o jos tikslas kad ji pad?t? visiems drauge lovinti Diev?.
Docent? Renata Marcinkut? Lesieur, Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Vargon? katedros ved?ja pasakojo, kad pirm?j? krik?ioni? giedojimas buvo teksto kalb?jimas per muzik?, jie giedodavo maomis bendruomen?mis i liaudies muzikos kylan?iomis intonacijomis. V?liau kuriantis vienuolynams, atsiradus ir itobul?jus grigalikajam choralui, mon?s nemok?jo lotynikai, tad negal?jo kartu giedoti, tod?l tam tikrais vent? Mii? momentais ?terpdavo savo liaudikas giesmes. Protestant? bany?ioje pirmiausia prad?ta mokyti mones giedoti j? kalba. XX a. pr. tik po Vatikano II Susirinkimo katalik? bany?i? liturgijoje giedama gimt?ja kalba. Patirtimi dalijosi ne vien lektor?, bet ir parapij? vargonininkai, chorvediai, buvo aptartas liturginio giedojimo repertuaras, dalijamasi patirtimi, kaip nelengva ? giedojim? pamaldose ?traukti vaikus, jaunim?, suaugusiuosius sant?rus lietuvi? b?das, gyvo tik?jimo stoka, neaktyvi tikin?i?j? bendruomen? maai skatina mones giedoti bany?iose.
Prasid?jus seminar? ciklui ,,Kad tavo namuose b?t? gera ir jauku… parapij? vargonininkai, chor? vadovai apsilank? Kauno sakralin?s muzikos mokykloje, jos direktorius kunigas dr. Vilius Sikorskas ved? mokymus tema Gav?nios, Didiojo Velyk? Tridienio ir Velyk? giedojimai. Darbo ir tarnyst?s patirtimi dalijosi Vita Liaudanskait?-Vaitkevi?ien?, Kauno arkikatedros chor? Cantate ir Veritas vadov?, Kauno sakralin?s muzikos mokyklos liturgijos ir meno vadov?, Kauno kunig? seminarijos giedojimo d?stytoja, Marijos radijo muzikos redaktor?.
Seminare B?ti Bany?ios tarnu buvo aptarta vent?j? Apeig? kongregacijos instrukcija apie muzik? ventojoje liturgijoje Musicam sacram, Kauno arkivyskupijos II sinodo nutarimai apie banytin? muzik?, liturgin? giedojim?, choro vaidmen?. Pasteb?ta, kad groio ir profesionalumo santykis liturginiame giedojime yra labai svarbus.
Sumanymas surengti mokym? cikl?, paremiant Lietuvos katalik? religinei alpai, katalik? alpos organizacijai Renovabis, suteik? galimybi? ?vairi? patir?i? vargonininkams ir chor? vadovams, taip pat ir kitiems parapij? bendradarbiams atnaujinti inias, patobulinti praktinius geb?jimus, pasidiaugti s?km?mis, patyrin?ti nes?kmes, pagilinti asmeninio tik?jimo keli?.
Jolita Orekauskait?,
iluvos vaik? ir jaunimo choro iloja vadov?

Komentarų nėra