2019 rugsėjo
16
Pirmadienis

Paieška

    • Sorry, there are no polls available at the moment.
  • Diagnozė: Lietuvoje degalų kainos niekada nemažėja

    Siųsti Versija spausdinimui

    Keista reakcija

    Sakoma: jei kur nors pasaulyje atsitinka kokia nors nesąmonė, tai Lietuvoje iš karto pakyla degalų kainos.
    Tai, kas neseniai atsitiko Amerikoje, taip pat galima pavadinti nesąmone, tačiau, kaip paaiškėjo, tai bent jau kol kas nepadidino kainų Lietuvos degalinėse. Netgi prognozuojama, kad kainos gali mažėti.Kaip pranešė naujienų agentūros, nafta nuo rugpjūčio 8 dienos jau atpigo 15 proc. Vien žinia apie sumažintą JAV skolos reitingą ją numušė 6 proc. Naftos kaina mažėja, nes baiminamasi, kad dėl JAV problemų paklausa naftai smuks.
    Kai kurie analitikai spėja, kad „Brent“ nafta bus pigesnė nei 80 JAV dolerių už barelį – tokių kainų nebuvo matyti nuo 2009-ųjų. Šiuo metu ji kainuoja apie 103 JAV dolerius už barelį.
    Ar tai reiškia, kad Lietuvos degalinių stendai pasipuoš neregėtais užrašais: pavyzdžiui, litras 95 markės benzino kainuoja 3,99 Lt?

    Bijo prognozuoti

    „Orlen Lietuva“ atstovė viešai pareiškė, kad naftos produktų kainų prognozių jie neturi.
    „Mes neprognozuojame kainų. Kas apskritai tokiais laikais gali prognozuoti kainas?“ – kalbėjo „Orlen Lietuva“ atstovė Aurelija Velke.
    Degalinėms atstovaujančios Lietuvos naftos produktų prekybos įmonių asociacijos prezidentas Lukas Vosylius neabejoja, kad pasaulinės tendencijos degalų kainą Lietuvoje sumažins. Tačiau kada ir kiek – sako nežinantis.
    „Jei naftos produktų kainos pasaulyje mažėja, tai jos mažės ir Lietuvoje, gyventojai tai pajus. Tačiau kada – nežinia. Viskas priklauso nuo didmenininko – „Orlen Lietuva“ kainų.
    Be to, dyzelinas ir benzinas degalinėse paprastai pardavinėjami iš sukauptų atsargų. O atsargų pardavinėti už mažesnę kainą nei įsigyta, degalinės nenori“, – sakė L. Vosylius.
    Tinklalapio degalukainos.lt duomenimis, rugpjūčio 9 dieną 95 markės benzino litras brangiausiai kainavo 4,68 lito, dyzelino – 4,32 lito.
    Kainos yra mažesnės, nei rugpjūčio 2 dieną. Tada litras 95 markės benzino brangiausiai kainavo 4,73 lito, dyzelino – 4,37 lito. Akcizai dyzeliną pabrangina 1,26 lito, benziną – 1,82 lito.

    Ar verta džiūgauti?

    „Alio, Raseinių“ krapštotyrininkas  puikiai supranta, kad postringaudamas apie Lietuvos degalinėse galimai mažėsiančias degalų kainas rizikuoja labai stipriai apsijuokti. Ne paslaptis, kad pasaulinės naftos kainos Lietuvos degalinių švieslentėse atsispindi tik tuo atveju, kai nafta brangsta. Įtariama: kai nafta pinga, Lietuvos degalinės pradeda pardavinėti sukauptas brangias atsargas ir prekiauja jomis tol, kol nafta pasaulyje vėl pradeda brangti.Dažnai atrodo, kad kuo labiau pinga pasaulyje nafta, tuo didesnę pelno maržą užsideda visokie …oilai, o mūsų konkurencijos tarnyba tik imituoja kovą, tuo tarpu kai degalinės tiesiog plėšikauja.  Nepatvirtintais duomenimis, dar ne taip seniai jų pelno norma buvo plius 30 centų nuo kiekvieno litro, o pastaraisiais mėnesiais apetitai net padvigubėjo.  Susidaro įspūdis, kad kainos priklauso ne nuo pasaulio ekonomikos nuopolio, o nuo kompanijų godumo. Kam mažinti kainas, kai ir taip puikiai perka: keliai juk tiesiog užtvindyti automobiliais.
    Kai toks apetitas, atsisakyti „pelno baliaus“ teikiamų malonumų, be abejonės, bus labai sunku.
    Kita vertus, džiaugtis, kad dėl labai rimtų ekonominių problemų gali imti mažėti degalų kainos, nėra labai toliaregiška. Jeigu kils nauja krizių banga, kuro kainų mažėjimas nekompensuos kitų praradimų: pinigų nuvertėjimo, darbo vietų mažėjimo, atlyginimų susitraukimo ir panašiai. Žodžiu, gali būti ir taip: degalai atpigs, bet nebus už ką juos pirkti.

    Komentarų nėra