Kaip patirti s?km? vaikui ir pedagogui

Versija spausdinimui

Termin? emocinis intelektas (EQ) 1990 m. pirm? kart? pavartojo Peteris Salovey i Harvardo universiteto ir Johnas Mayers i Niuhemyro universiteto. Jis buvo pasitelktas apib?dinti s?km? lemian?ioms savyb?ms: empatijai, jausm? supratimui, iraikai, valdymui, geb?jimui prisitaikyti, atkaklumui, pagarbai ir kt. iandien daugyb? tyrim? ?rodo, kad galutinis rezultatas versle, gamybos ar paslaug? sferoje, vietimo, socialin?s ar sveikatos apsaugos sistemoje daugiau nei 70 proc. priklauso nuo EQ, jis turi lemiam? ?tak? mogaus veiklos efektyvumui, fizinei, psichinei bei socialinei sveikatai, santyki? kokybei ir sprendim? pri?mimui.
Socialinis emocinis ugdymas organizuojamas kaip procesas, kurio metu vaikai ir suaugusieji ?gyja ini?, nuostat?, ?g?di? ir kompetencij? iose srityse: savo emocij? suvokimas ir valdymas, pozityvi? tiksl? isik?limas ir pasiekimas, kit? globa ir r?pinimasis kitais, pozityvi? santyki? su kitais k?rimas ir palaikymas, tinkamas tarpasmenini? santyki? situacij? valdymas, atsakingas sprendim? pri?mimas. ios kompetencijos yra pagrindas teigiamiems akademiniams, socialiniams, emociniams, sveikos gyvensenos ir pilietikumo rezultatams. iandien socialinis ir emocinis ugdymas yra neatskiriamas nuo kokybiko vietimo, nes spar?iai besikei?ianti visuomen?, atviras pasaulis skatina mus vis labiau matyti ne tik save, savo interesus, bet ir kitus, skatina geb?ti prisitaikyti prie poky?i?, o tam vien akademini? ini? nepakanka.
Siekiant mokytis patirti s?km? vaikui ir pedagogui, Raseini? lopelyje-darelyje Saulut? sausiokovo m?n. buvo sutelktas d?mesys socialini? emocini? kompetencij? ugdymui. Sausio 19 d. vyko edukacinis vaik? socialinio emocinio ugdymo usi?mimas, j? ved? Inga Jankauskait? Sosnovska emocinio intelekto ugdymo praktik?, lektor?, laisvai samdoma emocinio intelekto mokytoja, ugdom?j? ir terapini? aisl? ?mon?s UAB Janida ?k?r?ja ir vadov?. Vasario 21 d. Saulut?je vyko pedagog? metodin? konferencija Socialinio emocinio ugdymo s?km?s. ios konferencijos tikslai sudaryti pedagogams galimyb? pasidalyti ger?ja darbo patirtimi kuriant ir praktikai taikant vaik? socialinio emocinio ugdymo priemones bei skatinti profesin? sklaid?. Pedagog? socialini? emocini? kompetencij? ugdymas, mokymasis patirti s?km? buvo organizuotas vasario 21 d. ir kovo 14 d. lopelio-darelio pedagogams. Tomis dienomis vyko k?rybin?s dirbtuv?s, jose buvo puosel?jama pedagog? saviraika, k?rybikumas bei novatoriki siekiai.
Pedagogas, patirdamas s?km?, i? emocij? perduoda vaikui. Vaikas, patirdamas s?km?, skatina pedagog? patirti s?km?. Emocinis ratingumas yra tiek vaiko, tiek suaugusiojo prigimtinis poreikis. Kai galime patenkinti prigimtinius poreikius, patiriame didiules asmenines s?kmes.
Indr? Matevi?ien?,
lopelio- darelio Saulut? direktor?

Komentarų nėra