Meil? didioji mokytoja

Versija spausdinimui

Stanislava TIJ?NAITIEN?

Graiausias met? laikas ruduo, nes viskas, kas pas?ta nupjauta; viskas, kas yd?jo s?klas sukrov?; viskas, kas skraid? iskrido; visa, kas liko mano ir tavo. Ir tada ateina ta m?slingoji minut?, kai kakas pasidiaugia tuo, k? turi, ir pasakydamas, kas a esu ir kuo galiu b?ti, suteikia begal? j?g?. Jei neb??iau mokytoja, pasaky?iau, kad prasmingiausias darbas mokytojo, kad jaunyst?s eliksyras b?ti su vaikais, kad mokytojo paskirtis duoti… A buvau mokytoja ir negaliu meluoti: mokytojo darbas prasmingas tiek, kiek jame prasm?s mato mokiniai. Jaunyst?s eliksyr? ilgai gerdamas gali tapti vampyru, o duoti ?manoma tada, kai kakas nori imti. Ir myl?ti viso pasaulio negali, jei nemyli savo klas?je s?din?io pikto, nevalgiusio, murzino ar nam? darb? nepadariusio vaiko. Lengva myl?ti paklusnius, gerus, protingus.

S?km?s paslaptys

Kiekvienas m?s? buvome, esame ar b?sime prisiliet? prie mokyklos, mokytojo. Nuo to, koks buvo, yra ar bus tas s?lytis, priklauso m?s? poi?ris ? mokykl?, moksl?, galiausiai, savijauta, savivert?. Visuomen? mokytojo darb? danai vertina pagal tai, kiek ir koki? konkurs?, olimpiad?, dalyvi? ar laim?toj? jis pareng?, kaip jo mokiniai laiko egzaminus, kokiose mokyklose jie mokysis profesijos paslap?i?… Mokiniai su mokytojais bendrauja maiausiai 5-8 valandas per dien?. Jei bendravimas pagr?stas abipusiu supratimu, pagarba
vienas kitam tokia diena augina sparnus skrydiui ir j? pragyven?s namo eini jausdamas savo vert?, inodamas, kad padarei visk?, k? tur?jai padaryti.

Apie Raseini? altinio vidurin?s mokyklos mokytoj? metodinink? Virginij? Tamoaitien? daugelis kalba steb?damiesi, kokius sielos lobius ji turi, kad taip beatodairikai juos dalina savo mokiniams, kolegoms, visiems, kurie prie jos prisilie?ia. Apie tai, kaip surado
keli? ? mokykl?, pedagogin?s s?km?s paslaptis ir gyvenimo pilnatv?, pinu pokalb? su mokytoja Virginija. Pasak jos, ji jau ankstyvoje jaunyst?je inojo, kad bus mokytoja, nes uaugo didel?je eimoje ir dienel?s b?go vaik? apsuptyje, stovyklose, renginiuose, o gyvenimas urmulyje buvo ?prasta b?sena. Ir n? karto gyvenime nepasigail?jo pasirinkusi mokytojos dali?. Tiesa, kart? trumpam buvo pavargusi ir pab?gusi i mokyklos. Trumpam. Po met? gr?o ? mokykl? ir daugiau ieiti i jos neada, kol gal?s. Paklausta apie savo pedagogin?s s?km?s paslaptis, didiul? mokini? meil? ir pagarb? jai, mokytoja sako, jog meil? gimdo meil?, o s?km?s paslaptis sena kaip gyvenimas atiduok, k? gali, ir gr? su kaupu. Kai susitikusi buvusius savo mokinius igirsta, atseit, nebuvome geri, prikr?t?me unybi?, ji niekada neprisimena nemaloni? moment?, o atsimena siel? skaidrinusius epizodus. Mokytoja su skausmu kalba apie tai, kad vis? lygmen? valstyb?s vadovai tik deklaruoja r?pest? jaunimu ir siek? pad?ti jiems gyventi ?ia, savo namuose, Lietuvoje. Ir n?ra didesn?s irdperos, kai buv? mokiniai usuka atsisveikinti prie ivykdami ? sve?ias alis. Tada jautiesi kako nepadar?s, kakuo nusikalt?s, atsakingas u alyje vykdom? pamot?s politik?. Panai politika vykdoma ir mokytoj? atvilgiu. Mokytoja apie savo ugdytinius gal?t? kalb?ti ir kalb?ti, ta?iau apie save kalba labai yk?iai, vis primindama neidealizuokite, nieko ypatingo a nedarau, a tik myliu savo darb? ir vaikus.

Gyvenanti mokykla ir mokiniais


Danai m?s? mokiniai apie mus ino daugiau nei mes patys, tod?l pokalb? apie mokytoj? Virginij? (ir ne tik) mezgu su vyriausiais ioje mokykloje dvyliktokais. Uduodu jiems pluotel? provokuojan?i? klausim? ir laukiu reakcijos. Geras mokytojas, pasak j?, myli vaikus ir savo darb?, tiki mokiniais, moka b?ti lankstus, o reikalavimus sugeba pateikti taip, tarsi ne mokytojas, o tu pats taip nusprendei t? padaryti. Tikras ir mylintis mokytojas su mokiniais bendrauja kaip lygus su lygiu, be baim?s, ?eidin?jim?, iankstin?s nuostatos. Meil? dvyliktokai nusako gana vienareikmikai: myli tas, kuris atiduoda save kitiems, nelaukdamas nei pad?kos, nei gr?os. Tokios yra m?s? mamos ir… mokytoja Virginija Tamoaitien?. Jautri ir noriai save dalinanti. Be galo mylinti. Ir ne tik Mokytojos Virginijos kont?rin?
portret? baigia direktoriaus pavaduotoja Violeta Bakutien?: kupina id?j?, organizuota, be galo darbti, visada pasiruousi pad?ti, gyvenanti mokykla ir mokiniais.

Jauni mon?s vienas paskui kit? vardija ir kit? mokytoj? pavardes:Jonas Januas, Jadvyga Damkevi?ien?, beveik vis? mokytoj? vardi-n? s?ra? pateikia. Kai kalba pasisuka apie geriesiems mokytojams mokini? teikiamus diaugsmus ir r?pes?ius, jie vieningi diaugsmas epizodinis, r?pes?i? daugyb?.Kod?l? Na, tiesiog taip ieina, bet jie stengiasi. Mokytoja i visos klas?s nor?t? b?ti tik ivil?, kitiems is darbas atrodo per daug pasiaukojimo, sveikatos, kantryb?s ir pasiventimo reikalaujantis.

altinio mokyklos dvyliktokai visiems rajono mokytojams palink?jo visada ilaikyti jaun? siel?, niekada nepritr?kti meil?s sau ir kitiems, ger? ir pagarbi? mokini?, didiul?s kantryb?s, tausoti savo sveikat? ir maiau kreipti d?mesio ? tuos, kurie nemato duodan?ios mokytojo rankos.

Ir dar vienas trichas

altinio vidurin?je mokyklojeiais mokslo metais prad?jo dirbti buv?s mokytojos Virginijos aukl?tinis, o dabar dorinio ugdymo mokytojas Gediminas Kup?inskas. Apie tai, kod?l jis pasirinko mokytojo profesij?, apie l?kes?ius, pedagogines nuostatas, kalbiname
Gedimin?. Pasak jo, pasirinkti mokytojo profesij? pad?jo graus aukl?tojos pavyzdys ir daugyb? filosofini? knyg?. ? mokykl? jis at?jo tik?damas imokyti vaikus inicijuoti socialin?s aplinkos kait? per bendravim? su ta aplinka, ir kol kas nenusivyl?. Su vaikais randa bendr?
kalb?, o prireikus patarimo, visada gali kreiptis ? savo mokytoj? Virginij?, kuri negaili grai? odi? aukl?tiniui, prisimindama net jo prasmingus rainius mokykloje, sant?rum?, susikaupim?. Mokytoja Virginija tiki, kad Gediminas bus tikras mokytojas: mylintis vaikus ir savo darb? bei tame rand?s savo gyvenimo pilnatv?.

Visada svajojau b?ti mokytoja


Taip sako jauna specialist?, naujoji Nemak?i? Martyno Mavydo vidurin?s mokyklos biologijos mokytoja Rasa Nekroi?t?. Spinduliuojanti ir energija tryktanti mokytoja tiki savo paaukimo galia ir mano, kad mokytojas gali padaryti beveik visk?, jei tik nepamir savo
profesijos prigimtin?s taisykl?s mokyti. O mokyti reikia ir myl?ti, ir duoti, ir tik?ti, ir aukotis, ir gyventi mokiniams.

Te kiekvienas Mokytojo odis ir kiekviena mintis b?na apsupta ypatingo vyt?jimo, paj?gian?io sukurti tam tikr? atmosfer?, min?i? vaizd?, kuris ?sitvirtina ir mus kei?ia. Juk reikia, kad to vyt?jimo visada b?t? gausiai tuose m?s? namuose, kur mes esame ir
gyventojai, ir sargai, ir gydytojai, ir mokytojai, ir sodininkai.

1 Komentaras

  1. tomas

    2012-05-21 21:15

    Atsiprasau ,bet jokiu sielos lobiu ji neturi.