2019 lapkričio
13
Trečiadienis

Paieška

    • Sorry, there are no polls available at the moment.
  • Raseinių autobusų parkas tapo politikavimo įrankiu

    Siųsti Versija spausdinimui

    Gytis SADŪNAS

    Rinkimams prisireikė kompromato?

    Šiandien naujoji valdančioji dauguma labai triukšmingai svarsto UAB ,,Raseinių autobusų parko“ finansinį auditą. Tačiau Seimo narys Remigijus Ačas įsitikinęs, kad ta audra sukelta viso labo tik mažoje stiklinėje vandens. Iš esmės savivaldybės įmonė tapo politikavimo įrankiu, o Autobusų parko direktorius Romaldas Valinčius – atpirkimo ožiu.
    - Šios istorijos pradžia buvo tokia. Kai viešai pasakiau, kad šilumos ūkyje klesti didelė netvarka, tuomet neturėdamas ką į tą priekaištą atsakyti Darbo partijos Raseinių skyriaus pirmininkas R. Zubiela pareiškė: aš inicijuoju Šilumos ūkio ir Autobusų parko auditą, kuris ir atsakys į visus klausimus, – prisiminė Seimo narys R. Ačas. – Aš nežinau, kaip vyksta šilumos ūkio auditas, bet galiu šimtu procentų garantuoti, kad ten kontrolieriai nieko neras.
    Seimo narys R. Ačas tikina, kad finansinis auditas parodo tik buhalterinių dokumentų tvarkingumą. ,,Tačiau jei norime sužinoti tikrąją įmonės padėtį, tuomet reikėtų atlikti ne finansinį, o veiklos auditą, kuris išanalizuotų, ar pasirinktas kelias buvo teisingas ar ne. Pavyzdžiui, Šilumos ūkio atveju, reikėtų atsakyti į klausimą, kodėl buvo pasirinktas tik vienas kuro tiekėjas. Kodėl kūrenama ne du pėmis, o medžio drožlėmis?“ – aiškino Seimo narys. R. Ačo teigi-mu, kad Autobusų parko auditas yra politizuotas, verčia galvoti tas faktas, jog dabartinė valdžia spaudė savivaldybės kontrolierę, kad įmonės auditas būtinai būtų atliktas iki vasario 1 dienos.
    ,,Įtariu, kad socialdemokratams ir Darbo partijai prieš rinkimus reikia kompromato. Tai ir drumsčiamas vanduo, stengiamasi bet kokia kaina ką nors iškapstyti ir
    pajuodinti. Tik bėda, kad per tuos politinius žaidimus Autobusų parko direktorius R. Valinčius dabar neturi kada dirbti savo tiesioginį darbą. Jam reikia kasdien nuo ryto iki vakaro ruošti pažymas kontrolierei…“

    Praleido gerą progą patylėti

    Seimo narys R. Ačas ,,Alio, Raseiniams“ neslėpė, jog bene labiausiai šioje istorijoje jį piktina dabartinės valdžios noras įrodyti, kad balta yra juoda.
    ,,Aišku, dabar Autobusų parko direktorius yra pavaldus savivaldybės administracijos direktoriui.  Todėl jis negali pasakyti tų politinių dalykų, kurie akivaizdžiai bado akis ir apie tai diskutuoti su administracijos direktoriumi televizijos ekrane ar laikraščio puslapiuose, – sakė R. Ačas. – Kadangi matau, kad Autobusų parkas tapo politikavimo įrankiu, tai ta proga administracijos direktoriui ponui Liudui Kavaliauskui patarčiau patylėti. Ir štai dėl ko. Kada jis prieš tris su pusę metų buvo UAB ,,Raseinių autobusų parko“ valdybos pirmininku, o Antanas Lembutis – direktoriumi, tai jie R. Valinčiui savivaldybės įmonę perdavė labai apgailėtinos būklės. Priminsiu, kad pats naujausias autobusas tuomet buvo dvylikos metų senumo. Be to, tuomet ir seni autobusai kažkodėl buvo perkami astronominėmis kainomis. Pavyzdžiui, 1995 metų gamybos auto-busas NEOPLAN  2005 metais, t. y. dešimties metų senumo, buvo nupirktas už 223 tūkstančius 203 litus, autobusas SETRA 1986 metų gamybos, t.y. 16 metų senumo, 2002 metais buvo nupirktas už 63 tūkstančius litų. Kitas autobusas SETRA 1988 metų gamybos, t.y.
    19 metų senumo, 2007 metais buvo nupirktas už 51 tūkstantį 101 litą, o toks pat 1991 metų gamybos, t.y. 16 metų senumo, 2007 metais buvo nupirktas už 55 tūkstančius 245 litus“.
    Pasak Seimo nario R. Ačo, niekam ne paslaptis, kad tokiems autobusams pirkti nereikėjo skelbti viešo konkurso. Todėl jo kaina buvo tik pirkėjo ir pardavėjo sąžinės reikalas. Įdomu, kodėl tuometiniam Autobusų parko valdybos pirmininkui L. Kavaliauskui visai nerūpėjo, kad tas autobusas jau būna nuriedėjęs per milijoną kilometrų ir kainuoja bemaž kaip naujas. Be to, jam buvo visai nė motais, kad įsigijus tokį laužą, paskui prasidėdavo variklio ir važiuoklės remontas, padangų keitimas ir visa kita. R. Ačo teigimu, per tokią politiką Autobusų parkas buvo tiek ,,nuvarytas“, kad vairuotojams atlyginimas vėlavo po tris mėnesius,
    buvo tūkstantiniai įsiskolinimai kuro tiekėjams, o pats Autobusų parkas skendėjo milžiniškose skolose.

    Gal įsiuto dėl to, kad šiandien Autobusų parke nėra netvarkos?

    Seimo narys R. Ačas įtaria, kad Autobusų parko direktorius R. Valinčius dėl to ir užsitraukė administracijos direktorius L. Kavaliausko rūstybę, kad šiandien jo
    valdose tokių dalykų, kurie dėjosi prieš trejetą metų, nė su žiburiu nerasi…
    - Per tą laiką Raseinių autobusų parkas pasikeitė neatpažįstamai. Šiandien vairuotojai laiku gauna atlyginimus, o degalų ir atsarginių detalių tiekėjams nėra skolų. Kada viskas ūkiškai sutvarkyta ir toliau einama tokiu keliu, ką belieka daryti: politikuoti ir kalbėti nesąmones, –  neslėpė apmaudo R. Ačas.
    Jis teigia nesuprantąs, kodėl dabar Autobusų parkui priekaištaujama, kad jis įsigijo naujus autobusus. ,,Tegul šiandien savivaldybės administracijos direktorius paskaičiuoja, kokią naudą davė vieno naujo autobuso pirkimas. Jeigu senieji autobusai šimtui kilometrų supleškindavo po 30 – 35 litrus dyzelino, tai naujieji tik 16 – 18 litrų“. Autobusų parko direktorius R. Valinčius sako, jog vienas naujas tarpmiestiniu maršrutu važiuojantis autobusas per mėnesį įmonei sutaupo beveik toną degalų. Praktiškai iš tų sutaupytų lėšų parkas dabar susimoka bankui lizingo įmokas. Suprantama, prie to dar reikia pridėti atkritusius autobusų remonto rūpesčius, atsarginių detalių pirkimą ir  užmokestį remontininkams. Be to, naujiems autobusams gamykla suteikė trejų metų garantinį aptarnavimą.
    ,,Taigi, tokio žingsnio nauda yra visiškai akivaizdi ir nenuginčijama. Ir tos naudos negali matyti tik visiškai aklas ir kurčias politikas, o nauda – akivaizdi“, – kalbėjo Seimo narys R. Ačas. Anot jo, jeigu ir anksčiau Autobusų parke būtų taip ūkiškai tvarkomasi, kiekvienais metais būtų nuperkama bent po tris naujus autobusus, tai R. Valinčiui nebūtų reikėję imtis tokių kardinalių priemonių.
    ,,Bet faktai jau kalba patys už save. Šiandien ,,Kautra“ ir kitos keleivių pervežimo įmonės suka galvą, kaip nupirkti Raseinių autobusų parką, kuris tapo jų konkurentu tam tikrais maršrutais. Tai rodo tik viena: kad įmonė yra patraukli,  perspektyvi ir kad dabartinis jos vadovas eina teisingu keliu. Manau, kad tai yra kartu ir trejus metus buvusios Autobusų parko valdybos įvertinimas“, – kalbėjo R. Ačas.
    Maža to, pasak Seimo nario, kada pradėjo Autobusų parkui vadovauti R. Valinčius, lyginant su jo pirmtaku, įmonė įsigyja naujas padangas ir atsargines detales net 30 proc. mažesne kaina.  ,,Neslėpsiu, kad būtent dėl to naujieji tiekėjai (iš kauniečių firmos, kurie prieš tai tiekė padangas), susilaukė grasinimų ir priekaištų, kad pastarieji lenda ten, kur su senuoju direktoriumi A.Lembučiu viskas buvo sutarta. Girdi, kam dempinguojat kainas, – atviravo R. Ačas. – Todėl kas gali paneigti galimybę, jog anksčiau iš tokių sandėrių kažkas turėjo daug naudos…“

    Spekuliuoti nederėtų

    Pasak R. Ačo, šiuo metu girdisi kalbų, kad nauji autobusai buvo nupirkti neskaidriai.
    Seimo narys R. Ačas tikina, jog dabar administracijos direktoriaus L. Kavaliausko eskaluojamos kalbos apie neskaidrų autobusų pirkimo konkursą tėra jo priešrinkiminiai kliedesiai, kurie labai kenkia savivaldybės įmonės – UAB ,,Raseinių autobusų parkas“ – geram vardui ir prestižui.
    ,,Norėčiau pabrėžti, kad naujų autobusų pirkimo konkurso sąlygos buvo ruošiamos labai ilgai ir kruopščiai. Deja, norą dalyvauti konkurse pareiškė tik trys įmonės, – aiškino R. Ačas. – Raseinių autobusų parkui daugiausiai reikėjo apie 30 vietų autobusų. Kas domisi tuo klausimu, gali pasakyti, kad autobusų gamintojai dabar daugiausia gamina  mažus – 12–15 vietų arba labai didelius – 50–55 vietų autobusus. Visoje Europoje yra tik kelios įmonės, kurios gamina 27-30 vietų autobusus. Dėl to paskelbus viešąjį konkursą, dalyvauti konkurse paraiškas pateikė tik trys įmonės. Dvi įmonės pasiūlė pirkti turkiškus autobusus, tačiau kaip vėliau paaiškėjo – jie neatitiko pirkimo sąlygų. Akivaizdu, kad dėl šios priežasties pirkimo iš kitos firmos ir negalėjo būti. Ir dabar tuo spekuliuoti tikrai nederėtų.
    Tik dar kartą pasikartosiu, kad viskas buvo daroma viešo konkurso būdu, kuris buvo skelbtas ,,Valstybės žiniose“, ir visi autobusų pardavėjai šiame konkurse galėjo dalyvauti,  o ne taip, kaip perkant senus autobusus, kada tardavosi tik pirkėjas ir pardavėjas.“

    Pastatų nuomos kainą diktuoja rinka

    Šiandien Raseinių autobusų parkas mieste esančioje teritorijoje (apie 60 arų sklype) jau nebetelpa. ,,Žinodamas, kad Raseinių melioracijai Norgėlų gyvenvietėje
    esantis padalinys yra nereikalingas, prieš du metus kreipiausi į žemės ūkio ministrą, kad leistų jį nusipirkti Raseinių savivaldybei. Tokį leidimą mes gavome“, – aiškino R. Ačas. Jo teigimu, Norgėluose esantys statiniai yra niekam tikę. Juos ateityje vis vien reikės nugriauti. Visą vertę turi tik beveik 3 ha teritorija (nors ši žemė yra valstybės nuosavybė), kuri Autobusų parkui reikalinga kaip oras. Raseinių melioracija savo gamybinį padalinį pardavė Autobusų parkui už labai patrauklią kainą.,,Nors Norgėlų bazė buvo įkainota beveik 300 tūkst. Lt, tačiau Raseinių melioracija ją pardavė už 80 tūkst. Lt. Kaip žinome, lapkričio mėnesį Raseinių melioraciją įsigijo privatūs asmenys. Todėl jie jau kreipėsi į teismą, kad šis sandoris būtų anuliuotas. Tuo tarpu administracijos direktorius vis tiek
    eskaluoja kalbas, atseit Autobusų parkas už Norgėlų padalinį sumokėjo labai brangiai. Jei tai būtų tiesa, tai naujieji Raseinių melioracijos savininkai teismo durų tikrai nevarstytų“, – sakė R. Ačas.
    Jis neslėpė, jog dabar dar laužomos ietys ir dėl Autobusų parkui priklausančių nenaudojamų patalpų nuomos. ,,Pastatų nuomos kainą diktuoja rinka. Todėl tenka tik apgailestauti, kad tablečių prekyba besiverčiantis administracijos direktorius to nesupranta, – ,,Alio, Raseiniams“ neslėpė apmaudo Seimo narys. – Ir visų spekuliavimas, kad Norgėlai reikalingi ,,Bilderiui“ – irgi yra tik iš fantazijų srities.“
    Tiesa, anot R. Ačo, gali kilti klausimas, kodėl taip ilgai Autobusų parkas Norgėluose nieko nedaro. ,,Atsakau: dėl to, kad dar nėra sutvarkyti dokumentai, neparuoštas detalusis planas, neparuoštas statybos projektas. Paprastai vien  detaliojo plano paruošimas užtrunka iki metų laiko, – aiškino Seimo narys. – Todėl Norgėluose esantys pastatai – apie 1700 kv.m – buvo pasiūlyti verslininkams išsinuomoti. Į skelbimą laikraštyje atsiliepė tik dvi įmonės. Jos šiuo metu nuomoja per 300 kv.m. Kiti 1400 kv.m yra laisvi ir bet kas norintis, trumpam, iki kol bus pradėtos statybos, gali be didesnio vargo išsinuomoti. Todėl pasakyti, kad dabar pastatai yra nuomojami už labai mažą kainą, tikrai yra šventvagiška. O visiems kritikams noriu priminti, kad patalpų nuomos kainą diktuoja rinka.“

    Keliama audra ir dėl pastato pardavimo

    Pasak Seimo nario R. Ačo, dar vasarą buvo parduotas Autobusų parkui priklausantis pastatas Raseinių mieste. Tas pastatas buvo ilgą laiką įmonės nenaudojamas ir labai apleistas. Todėl dar prie direktoriaus A. Lembučio atsirado įmonė, kuri paprašė tą pastatą išnuomoti. Tas ir buvo padaryta. Šita įmonė per tą laiką suremontavo pastatą: išdažė, sudėjo plastikinius langus ir plyteles, pakeitė elektros instaliaciją, įrengė centrinį šildymą.
    ,,Pagal pateiktus dokumentus įmonė į nuomojamą Autobusų parko pastatą investavo apie 67 tūkst. Lt. Kada jie praėjusį pavasarį pasakė, kad yra blogas stogas, leidžia vandenį ir paprašė Autobusų parko jį pakeisti, Autobusų parkas atsisakė tą padaryti (nebuvo tiek turtingas, kad galėtų pakeisti nuomojamo pastato stogą) ir todėl autobusų parko valdyba nusprendė tą pasatą nuomotojui  parduoti. Buvo kreiptasi į nepriklausomus turto vertintojus, kurie nustatė pastato rinkos vertę – 35 tūkst. Lt. Tiesioginių derybų būdu buvo parduotas už 41 tūkst. Lt, nors 2009 m. inventorizacijos biuro dokumentai rodo, kad 2009 m. šio pastato rinkos kaina buvo tik 43 tūkst., 2010 metais, kada jau buvo tvarkomi pastato pardavimo dokumentai, – 54 tūkst. Lt. Taigi nuomininkas į pastatą investavo daugiau nei buvo rinkos kaina. Todėl dėl šio pastato pardavimo dabartinei valdžiai taip pat nereikėtų spekuliuoti. Nes kada matome pastatą jau suremontuotą ir nudažytą, tai jis atrodo vienaip, o kai buvo tik stogas ir sienos – vaizdelis visiškai kitoks“, – pasakojo Seimo narys.
    Jis yra ir šiandien įsitikinęs, kad tuo metu sprendžiant Autobusų parko pastato likimą, geresnės išeities nebuvo. ,,Manau, kad buvo pasielgta teisingai. Be to, žemė po šituo pastatu yra valstybės, todėl ir kaina atitinkama, – sakė R. Ačas. – Noriu pasakyti, kad jei nebūtų direktorius R. Valinčius ėmęsis tokių ryžtingų žingsnių, tai šiandien Autobusų parkas jau stovėtų ant bankroto slenksčio.“

    5 Komentarai

    1. Simas

      2011 - 02 -03 15:18

      Dar ne meras, ką čia aiškini. Geriau papasakok kokia biuro nuomos tikroji rinkos kaina, giminaičiui 4 tūkst., savivaldybei 1,50 Lt už kvadratą. Dar apie sąžinę jis kalba, neerzink padorių žmonių, pone. Ačiū, “nesirūpink” Raseiniais, geriau ten Seime pabūk, mes kaip nors. Paskaitinėk senus laikraščius, panaršyk internete, prisimink senus draugus, padarytus darbus, pagalvok, pamąstyk, gal atlik atgailą, juk ne šventi visi esame…

    2. linas

      2011 - 02 -05 13:12

      Noriu padekoti R.acui uz nudirbtus darbus rajone, ypac darzelio liepaite renovacija. Kazi ka gero padare ponas E.JONYLA raseiniams ? gal patylesiu…..
      O Ponas Zubiela ka jus darote gero rajone.Puikiai zinote silumos savikaina , kodel idomu jus trigubaipelna zeretes i kisene, o jusu bendramintis Vaidas Kuzmarskis ,dar vienas veikeja , vien tik kalbos tik jokiu darbu…
      Ka galvoso Visa rajono valzia kai prieme projakta prabaudos tvenkinio ir infrastrukturos tvarkymui uz beveik 1 mln. lt. Kai tos pacios tarybos narys J.Kenstavicius surganizuotu darbus uz beveik 300 tukst.litu. Kiek butu like pinigu rajono zmoniu gerbuviui tvarkyti.Nesuprantu ko miesto valdzia kimba prie autobusu parko???? TIksliai zinau apie autobusu pirkimo sanderius SU Lembuciu ir RIMVYDU BATAVICIUMI kuris tuos autobusus is prancuzijos parveze kaip nebetinkamus eksploatacijai ., Reiskias tuometine valdzia nupirko labai brangu metalo lauza kuris dabar rudyja patvory atneses milziniskus nuostolius .,paziurekim i siandienos autobusus Nauji,Patikimi,ekonomiski. Tai va …

    3. žinantis

      2011 - 02 -05 22:51

      ,,Žinodamas, kad Raseinių melioracijai Norgėlų gyvenvietėje
      esantis padalinys yra nereikalingas,”
      nu ir pasakė, kaip žinodamas kam reikalingas

    4. nepartiete is Nemaksciu sen.

      2011 - 02 -10 17:51

      jokiai partijai nepriklausau, bet juk kiekvienas padaro geru darbu. Paimkim du seimo narius is Raseiniu Kaip sakoma kiekvienas is ju turi savo objektus ir jas sefoja ; nereikia mieleji sakyti, (o tas ta padare’ . o ka tas padare?)Ka paprasti zmones nesipyks , kad partijos tarp saves pykstasi , ziurekit pries rinkimus vieni ant kitu purvais drabstosi ..Alio Raseiniai idomus laikrastis tik buvo atsibode matyti tus pacius straipsnius ir naujame ryte – laikrastyje . tai tvarka ir teisingumas

    5. to Linas

      2011 - 02 -10 21:45

      Tai gal Alio Raseiniai patys komentarų nerašykit