2019 spalio
17
Ketvirtadienis

Paieška

    • Sorry, there are no polls available at the moment.
  • Raseinių autobusų parke – abejotini sandoriai

    Siųsti Versija spausdinimui

    Arūnas DAMBRAUSKAS
    Įtarimai tik sustiprėjo

    Savivaldybei priklausančios UAB „Raseinių autobusų parkas“ turto naudojimas kelia įtarimų. Siekdamas išsiaiškinti situaciją, naujasis meras Dainius Šadauskis savivaldybės kontrolierėms pavedė atlikti patikrinimą. Pirmieji patikrinimo duomenys atskleidė įtarimus galinčių patvirtinti faktų.
    „Galutines išvadas galėsime padaryti tuomet, kai tyrimas bus baigtas. Tačiau kontrolierių jau dabar surinkti duomenys kelia abejonių Autobusų parko turto naudojimo racionalumu“, – savaitraščiui „Alio, Raseiniai“ teigė D.Šadauskis.
    Anot mero, išanalizuoti situaciją transportininkų įmonėje paskatino tarybos nario Romaldo Zubielos vietinėje televizijoje išsakyti teiginiai ir prielaidos dėl galimo pasipelnymo perkant autobusus ir naudojant nekilnojamąjį turtą.

    Už pastatą – 41 tūkst. litų

    Praėjusią savaitę tyrimą pradėjusios kontrolierės konstatavo, kad bendrovė ,,Raseinių autobusų parkas‘‘ už 41 tūkst. litų pardavė Vilniaus gatvėje esantį pastatą, kuris
    pastaruosius kelerius metus buvo naudojamas su transporto paslaugomis nesusijusiai komercinei veiklai: čia buvo laikoma ir nuomojama įvairi įranga ir technika.
    „Mano nuomone, pastatas parduotas labai pigiai. Tačiau galutines išvadas daryti dar per anksti. Norime sužinoti, kokiais kriterijais remiantis buvo priimtas toks iš pirmo žvilgsnio abejonių keliantis sprendimas“, – kalbėjo D.Šadauskis.
    „Alio, Raseiniai“ paprašė pastato pardavimo aplinkybes paaiškinti Raseinių autobusų parko vadovybės.
    „Nenaudojamas Raseinių autobusų parkui priklausantis pastatas 2007 metais buvo išnuomotas bendrovei „Virgmila“. Gavusi administracijos leidimą, nuomos laikotarpiu minėta įmonė savo lėšomis pagerino patalpų būklę: rekonstravo šildymo, vandentiekio ir nuotekų sistemas, elektros instaliaciją, atliko vidaus apdailos darbus. 2010 metų gegužės mėnesį Raseinių autobusų parkas gavo iš bendrovės „Virgmila“ prašymą dėl pastato pardavimo. Vadovaujantis Nekilnojamojo turto perleidimo (pardavimo, nuomos ir perdavimo panaudai) taisyklėmis, bendrovės valdybos sprendimu įmonės veiklai nenaudojamas pastatas buvo parduotas tiesioginių derybų būdu didesne kaina nei buvo įvertintas nepriklausomo turto vertintojo eksperto“, – rašoma redakcijai atsiųstame paaiškinime.
    Suprantama, jog toks paaiškinimas menkai tepagrindžia puikioje vietoje esančio pastato pardavimo būtinybę, todėl šis sandoris gali susilaukti Raseinių rajono tarybos
    narių dėmesio kitą mėnesį vyksiančiame tarybos posėdyje, kuriame ketinama pristatyti Raseinių autobusų parko ūkinės veiklos patikrinimo duomenis. Nuoma vietoj investicijų  . D.Šadauskio nuomone, dėmesio yra vertas dar vienas sandoris – Raseinių autobusų parko vadovybės sprendimas išnuomoti praėjusių metų pavasarį už 80 tūkst. litų įsigytą Norgėluose esančią teritoriją ir pastatus, kurie anksčiau priklausė AB „Raseinių melioracija“. „Perkant šią teritoriją buvo kalbėta apie planuojamas investicijas. Sprendimas ją išnuomoti – nesuprantamas“, – teigė Raseinių rajono meras.
    Geroje vietoje esantis nekilnojamamsis turtas išnuomotas L.Songailos įmonei ir statybų bendrovei „Bilderis“, kuri įsikūrusi šalia nuomojamos teritorijos.
    Praėjusį pavasarį, kai rajono taryboje buvo svarstoma, ar reikia Raseinių autobusų parkui nupirkti Raseinų melioracijai priklausantį turtą, tuometinis tarybos narys, dabar savivaldybės administracijos direktorius Liudas Kavaliauskas nuogąstavo, kad šis plotas gali atitekti „Bilderiui“.
    „Paaiškėjo, kad buvau įžvalgus. Neabejoju, kad nuomos sutartys juridiškai yra tvarkingos, tačiau ar jos naudingos?“ – kalbėjo L.Kavaliauskas.
    Transporto įmonės veikla besidomintys politikai laukia kontrolierių išvadų dėl naujų autobusų „Iveco“ pirkimo konkurso. Šis sandoris taip pat apaugo gandais apie gali-
    mus neskaidrius sprendimus.

    Parkas dirba nuostolingai

    Raseinių autobusų parkas praėjusiais metais pervežė apie 84 tūkst. keleivių ir patyrė 604 tūkst. Lt nuostolių. Transporto bendrovė kasmet perveža vis mažiau keleivių ir didina nuostolius.
    2008 metais pervežta apie 111 tūkst. keleivių ir patirta 484 tūkst. litų nuostolių, 2009 metais pervežta 90 tūkst. keleivių, o nuostoliai siekė 484 tūkst. litų.
    „Alio, Raseinių“ žurnalistai savo akimis įsitikino, kad net gana populiarūs maršrutai negali duoti didelio pelno, nes nemenką kelio dalį autobusai važiuoja visiškai tušti.
    Antai maršrutu Raseiniai – Nemakščiai vidurdienį į Nemakščių pusę važiavo apie 30 keleivių, iš kurių maždaug trečdalį sudarė moksleiviai, kuriems už bilietus nereikia mokėti. Pakeliui į Nemakščius į autobusą įlipo dvi garbaus pensinio amžiaus moterys, o atgal į Raseinius autobusas grįžo beveik tuščias: pavežėjo kelis moksleivius
    ir vieną pedagogę.
    Savivaldybės lėšomis duotuojamo parko administracijos darbuotojų atlyginimo vidurkis (į rankas) – 2050 Lt, vairuotojų – 1415 Lt, ap-tarnaujančiojo personalo – 1221
    Lt.
    Iš viso Raseinių autobusų parkas turi 40 autobusų. 13 – nauji, 20 autobusų eksploatuojami jau daugiau nei 20 metų, vieno autobuso eksploatacijos laikotarpis jau pasiekė trisdešimties metų ribą. Nors didžiuma technikos pasenusi, tačiau parko atnaujinimo planus varžo nuolatinis lėšų trūkumas.

    Komentarų nėra