Raseini? autobus? parke – abejotini sandoriai

Ar?nas DAMBRAUSKAS [1]
?tarimai tik sustipr?jo

Savivaldybei priklausan?ios UAB „Raseini? autobus? parkas“ turto naudojimas kelia ?tarim?. Siekdamas išsiaiškinti situacij?, naujasis meras Dainius Šadauskis savivaldyb?s kontrolier?ms paved? atlikti patikrinim?. Pirmieji patikrinimo duomenys atskleid? ?tarimus galin?i? patvirtinti fakt?.
„Galutines išvadas gal?sime padaryti tuomet, kai tyrimas bus baigtas. Ta?iau kontrolieri? jau dabar surinkti duomenys kelia abejoni? Autobus? parko turto naudojimo racionalumu“, – savaitraš?iui „Alio, Raseiniai“ teig? D.Šadauskis.
Anot mero, išanalizuoti situacij? transportinink? ?mon?je paskatino tarybos nario Romaldo Zubielos vietin?je televizijoje išsakyti teiginiai ir prielaidos d?l galimo pasipelnymo perkant autobusus ir naudojant nekilnojam?j? turt?.

Už pastat? – 41 t?kst. lit?

Pra?jusi? savait? tyrim? prad?jusios kontrolier?s konstatavo, kad bendrov? ,,Raseini? autobus? parkas‘‘ už 41 t?kst. lit? pardav? Vilniaus gatv?je esant? pastat?, kuris
pastaruosius kelerius metus buvo naudojamas su transporto paslaugomis nesusijusiai komercinei veiklai: ?ia buvo laikoma ir nuomojama ?vairi ?ranga ir technika.
„Mano nuomone, pastatas parduotas labai pigiai. Ta?iau galutines išvadas daryti dar per anksti. Norime sužinoti, kokiais kriterijais remiantis buvo priimtas toks iš pirmo žvilgsnio abejoni? keliantis sprendimas“, – kalb?jo D.Šadauskis.
„Alio, Raseiniai“ papraš? pastato pardavimo aplinkybes paaiškinti Raseini? autobus? parko vadovyb?s.
„Nenaudojamas Raseini? autobus? parkui priklausantis pastatas 2007 metais buvo išnuomotas bendrovei „Virgmila“. Gavusi administracijos leidim?, nuomos laikotarpiu min?ta ?mon? savo l?šomis pagerino patalp? b?kl?: rekonstravo šildymo, vandentiekio ir nuotek? sistemas, elektros instaliacij?, atliko vidaus apdailos darbus. 2010 met? geguž?s m?nes? Raseini? autobus? parkas gavo iš bendrov?s „Virgmila“ prašym? d?l pastato pardavimo. Vadovaujantis Nekilnojamojo turto perleidimo (pardavimo, nuomos ir perdavimo panaudai) taisykl?mis, bendrov?s valdybos sprendimu ?mon?s veiklai nenaudojamas pastatas buvo parduotas tiesiogini? deryb? b?du didesne kaina nei buvo ?vertintas nepriklausomo turto vertintojo eksperto“, – rašoma redakcijai atsi?stame paaiškinime.
Suprantama, jog toks paaiškinimas menkai tepagrindžia puikioje vietoje esan?io pastato pardavimo b?tinyb?, tod?l šis sandoris gali susilaukti Raseini? rajono tarybos
nari? d?mesio kit? m?nes? vyksian?iame tarybos pos?dyje, kuriame ketinama pristatyti Raseini? autobus? parko ?kin?s veiklos patikrinimo duomenis. Nuoma vietoj investicij?  . D.Šadauskio nuomone, d?mesio yra vertas dar vienas sandoris – Raseini? autobus? parko vadovyb?s sprendimas išnuomoti pra?jusi? met? pavasar? už 80 t?kst. lit? ?sigyt? Norg?luose esan?i? teritorij? ir pastatus, kurie anks?iau priklaus? AB „Raseini? melioracija“. „Perkant ši? teritorij? buvo kalb?ta apie planuojamas investicijas. Sprendimas j? išnuomoti – nesuprantamas“, – teig? Raseini? rajono meras.
Geroje vietoje esantis nekilnojamamsis turtas išnuomotas L.Songailos ?monei ir statyb? bendrovei „Bilderis“, kuri ?sik?rusi šalia nuomojamos teritorijos.
Pra?jus? pavasar?, kai rajono taryboje buvo svarstoma, ar reikia Raseini? autobus? parkui nupirkti Rasein? melioracijai priklausant? turt?, tuometinis tarybos narys, dabar savivaldyb?s administracijos direktorius Liudas Kavaliauskas nuog?stavo, kad šis plotas gali atitekti „Bilderiui“.
„Paaišk?jo, kad buvau ?žvalgus. Neabejoju, kad nuomos sutartys juridiškai yra tvarkingos, ta?iau ar jos naudingos?“ – kalb?jo L.Kavaliauskas.
Transporto ?mon?s veikla besidomintys politikai laukia kontrolieri? išvad? d?l nauj? autobus? „Iveco“ pirkimo konkurso. Šis sandoris taip pat apaugo gandais apie gali-
mus neskaidrius sprendimus.

Parkas dirba nuostolingai

Raseini? autobus? parkas pra?jusiais metais pervež? apie 84 t?kst. keleivi? ir patyr? 604 t?kst. Lt nuostoli?. Transporto bendrov? kasmet perveža vis mažiau keleivi? ir didina nuostolius.
2008 metais pervežta apie 111 t?kst. keleivi? ir patirta 484 t?kst. lit? nuostoli?, 2009 metais pervežta 90 t?kst. keleivi?, o nuostoliai siek? 484 t?kst. lit?.
„Alio, Raseini?“ žurnalistai savo akimis ?sitikino, kad net gana populiar?s maršrutai negali duoti didelio pelno, nes nemenk? kelio dal? autobusai važiuoja visiškai tušti.
Antai maršrutu Raseiniai – Nemakš?iai vidurdien? ? Nemakš?i? pus? važiavo apie 30 keleivi?, iš kuri? maždaug tre?dal? sudar? moksleiviai, kuriems už bilietus nereikia mok?ti. Pakeliui ? Nemakš?ius ? autobus? ?lipo dvi garbaus pensinio amžiaus moterys, o atgal ? Raseinius autobusas gr?žo beveik tuš?ias: pavež?jo kelis moksleivius
ir vien? pedagog?.
Savivaldyb?s l?šomis duotuojamo parko administracijos darbuotoj? atlyginimo vidurkis (? rankas) – 2050 Lt, vairuotoj? – 1415 Lt, ap-tarnaujan?iojo personalo – 1221
Lt.
Iš viso Raseini? autobus? parkas turi 40 autobus?. 13 – nauji, 20 autobus? eksploatuojami jau daugiau nei 20 met?, vieno autobuso eksploatacijos laikotarpis jau pasiek? trisdešimties met? rib?. Nors didžiuma technikos pasenusi, ta?iau parko atnaujinimo planus varžo nuolatinis l?š? tr?kumas.