2019 spalio
17
Ketvirtadienis

Paieška

    • Sorry, there are no polls available at the moment.
  • Raseinių autobusų parke padvelkė kriminalu

    Siųsti Versija spausdinimui

    Arūnas DAMBRAUSKAS

    Sumenko politinis užnugaris

    Su kontrolierių atliktomis transporto bendrovės patikrinimo išvadomis susipažinę Raseinių rajono tarybos Kontrolės komiteto nariai prakalbo, kad tyrimo medžiagą reikia perduoti prokurorams arba Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybai (FNTT). Kaip bus elgiamasi toliau, spręs meras ir rajono tarybos nariai.
    Situaciją Raseinių autobusų parke nuspręsta išanalizuoti tuomet, kai pasikeitė Raseinių rajono savivaldybės valdžia – meru tapo Dainius Šadauskis, o administracijos direktoriumi – Liudas Kavaliauskas.
    Pagal viešai nedeklaruojamus susitarimus, iki tol transporto ūkį kuravo partijos Tvarka ir teisingumas atstovai. Tačiau mero kėdę praradus šios partijos deleguotam Petrui Vežbavičiui ir pasikeitus jėgų santykiui taryboje, Raseinių autobusų parko politinis užnugaris susvyravo, ir tai buvo viena priežasčių, kodėl šioje savivaldybės įstaigoje apsilankė kontrolieriai.

    Skaičiavo ne pinigus, bet centimetrus

    Savivaldybės kontrolieriaus pavaduotojos Eugenijos Petravičienės atliktame tyrime nustatyta įvairių pažeidimų, kurie tapo pagrindu svarstymams dėl galimybės
    medžiagą perduoti prokurorams.Daug įtarimų kilo nagrinėjant naujų autobusų įsigijimo aplinkybes. Autobusų parko direktorius Romaldas Valinčius prisipažino,
    kad perkant autobusus buvo atmestas už mažiausią kainą (2,9 mln. litų) mašinas siūliusios bendrovės pasiūlymas ir pasirinktas brangesnis pasiūlymas (3,4 mln.
    litų).
    Autobusai buvo pirkti iš bendrovės „Anre“, kuri Kontrolės komiteto nariams kėlė daug įtarimų. Tiesa, tie įtarimai buvo paremti daugiau prielaidomis ir gandais,
    nei faktologija.
    „Ar teisybė, kad autobusus pardavusi bendrovė „Anre“ buvo įsteigta tą pačią dieną, kai buvo pasirašyta autobusų pirkimo sutartis?“, „Kaip pakomentuotumėte
    gandus, kad vienas iš „Anre“ steigėjų yra Seimo narys Remigijus Ačas?“ – į tokius klausimus buvo raginamas atsakyti parko direktorius R.Valinčius. Tačiau jo atsakymai įtarimų nepatvirtino, bet jų ir neišsklaidė.
    Susipažinę su kontrolierių tyrimo medžiaga, Kontrolės komiteto nariai atkreipė dėmesį į tai, kad perkant autobusus Raseinių autobusų parko vadovybė visiškai nesidomėjo aktualia informacija apie bendrovės „Anre“, su kuria buvo nuspręsta pasirašyti milijoninės vertės sutartį, patikimumą. Tačiau į kai kuriuos dalykus parko vadovybė gilinosi nesuprantamai smulkmeniškai: pavyzdžiui, pageidaujamų pirkti autobusų ilgis buvo nustatytas centimetrų tikslumu.

    Rado daug pažeidimų

    Raseinių autobusų parkas pažeidė reikalavimus pirkdamas degalų už 840 tūkst. 617 litų, nes pirkėjus parinko apklausos būdu, nors pagal Supaprastintas viešųjų pirkimų taisykles apie planuojamą pirkimą reikėjo paskelbti Viešųjų pirkimų tarnybos informacinėje sistemoje.Kontrolierės išvadose konstatuojama, kad bendrovės turtas naudojamas netaupiai, neracionaliai, kai kuriais atvejais ir neteisėtai. Vilniaus g. 3 esantis pastatas privačiai bendrovei „Virgmila“ buvo parduotas ne aukciono, bet teisioginių derybų būdu.
    Auditoriai nustatė, kad be konkurso nuomojamas ir bendrovei priklausantis nekilnojamasis turtas, o nuomos sutartys neužregistruotos nekilnojamojo turto registre. Be to, pasak kontrolierės išvadų, išnuomotų patalpų nuomos kaina nepagrįsta skaičiavimais ir yra mažesnė, nesiekianti maksimalios naudos.
    Atkreiptas dėmesys į tai, kad mažėja keleivių vežimo vietinio reguliaraus susisiekimo maršrutais efektyvumas, o tai dar labiau didina parko nuostolius ir reikalauja didesnių dotacijų iš savivaldybės biudžeto.
    Nepaisant to, kad rajono savivaldybės administracija sutartį dėl keleivių vežimo sudarė tik su bendrove „Raseinių autobusų parkas“ ir tik šiai bendrovei išdavė leidimus vežti keleivius 32 vietinio susisiekimo maršrutais ir 25 specialiaisiais maršrutais, tačiau Raseinių autobusų parko vadovybė savavališkai suteikė galimybę vežti keleivius dar kelioms bendrovėms, kurioms savivaldybės administracija leidimų nebuvo išdavusi.

    Direktoriui teko teisintis

    Kontrolės komiteto narys Linas Dargevičius atkreipė dėmesį į tai, kad Raseinių autobusų parko veiklos visiškai nekontroliavo Raseinių rajono savivaldybė, kuriai priklauso parkas, buvusi vadovybė. Posėdyje dalyvavęs buvęs meras Petras Vežbavičius bandė švelninti pasipylusią kritiką.
    Jo teigimu, Raseinių autobusų parko nekilnojamasis turtas buvo parduotas ir nuomojamas pagrįstomis kainomis, nes, anot buvusio mero, brangiau niekas nepirko ir neketino nuomoti, todėl nekilnojamajam turtui grėsė sunykimas. Kritikos strėles bandė atremti ir parko vadovas R.Valinčius. Jo teigimu, didėjančius parko nuostolius lėmė ne vadovavimo ir ūkininkavimo klaidos, bet brangstantys degalai ir nuolat mažėjantis keleivių skaičius.
    Kontrolės komiteto nariai balsavo už tai, kad medžiaga būtų perduota merui, o šis parengtų ir teiktų tvirtinti tarybai sprendimą dėl tolimesnių veiksmų Raseinių autobusų parko atžvilgiu. Kalbant apie galimus sprendimus, buvo pabrėžiama, kad tyrimo medžiagą būtų tikslinga perduoti rajono prokuratūrai arba FNTT.

    Komentarų nėra