Sąskaitų finansavimas ir kiti iššūkiai, su kuriais dažniausiai susiduria smulkusis verslas

Smulkusis verslas patiria daugybę įvairių iššūkių: mažiems verslams dažnai sudėtinga pasamdyti gerus specialistus, tinkamai save reprezentuoti, konkuruoti su didžiaisiais verslais, pritaikyti tinkamiausias rinkodaros strategijas ir t. t. Tačiau bene didžiausi iššūkiai vis tik susiję su įmonės finansų valdymu. Finansavimas jaunam verslui – ganėtinai sudėtingas procesas, tad efektyvius finansavimo būdus gebančios rasti įmonės sėkmingai auga.

Išplėsti veiklos mastą padeda kelios priemonės: tai (1) sąskaitų finansavimas [1]; (2) finansiniai instrumentai, kuriems priskiriamos paskolos, kreditai, sutelktinis finansavimas ir kt.; (3) nenumatytų išlaidų kruopštus planavimas. Bet tai kartu ir TOP 3 iššūkiai, patiriami smulkiojo verslo.

[2]Apyvartinių lėšų stygius ir sąskaitų finansavimas

Kiekvienas verslas turi nuolatinių išlaidų: tenka mokėti atlyginimus, nuomą, lizingą, įvairius mokesčius valstybei, atsiskaityti už komunalinius patarnavimus, mokėti tiekėjams, o kur dar įrangos, atsargų įsigijimas ir kitos išlaidos.

Tad trečdalis užsienio įmonių kaip vieną didžiausių iššūkių įvardijo apyvartinių lėšų stygių. Norint, kad tai netaptų problema, vedanti verslą prie bankroto, rekomenduojama rinktis faktoringą. Sąskaitų finansavimas puikiai pasiteisina mažiems ir vidutiniams verslams, kurie stipriai priklausomi nuo partnerių bei iš jų gaunamų mokėjimų.

Ką daryti, kad sąskaitos būtų apmokamos greičiau? Galima klientams siųsti automatinius priminimus apie artėjantį sąskaitos faktūros apmokėjimo terminą.

Taip pat galima šiek tiek sutrumpinti sąskaitų mokėjimo terminus. Pavyzdžiui, jei įprastai sąskaitos buvo apmokamos per 30 d., šį terminą galima apkarpyti perpus ar iki 10 d. Beje, apie būsimus pokyčius klientus reikėtų informuoti iš anksto.

Jei dalis klientų sąskaitas apmoka kone paskutinę dieną, paskatinkite juos atsiskaityti greičiau. Kaip tai padaryti? Tarkime, jei vietoje įprasto 45 d. termino sąskaita bus apmokama per 7 d., pasiūlykite 2 ar 3 proc. nuolaidą kitam užsakymui.

[3]Kapitalo trūkumas, verslo finansavimas, plėtros galimybės

Nedideliems verslams neretai pritrūksta lėšų, ypač kai pagrindinės veiklos išlaidos išauga ar svarstoma apie plėtrą.

Didesniems investiciniams projektams prireikia daugiau kapitalo: beveik pusė įmonių savininkų teigia norintys papildomas lėšas (savo ar skolintas) investuoti į plėtrą arba naujos įrangos pirkimą. Investicijos leidžia pasiekti stabilų augimą, pasamdyti daugiau kvalifikuoto personalo, įsigyti naujas patalpas ar sukurti dar vieną verslą.

Tačiau greitai uždirbti daug pelno gali tik nedidelė dalis mažųjų verslų, todėl jiems tenka skolintis iš bankų, įvairių privačių kredito įstaigų, sutelktinio finansavimo platformų ir t. t. Kaip rodo statistika, 2019 m. kredito įstaigos atmetė 27 proc. paraiškų (tiek privačių, tiek ir verslo klientų). Mažųjų įmonių segmente atmesta net 61 proc. paraiškų. Taigi norint, kad paskolos ar kredito paraiška būtų patenkinta, reikėtų atkreipti dėmesį į savo kredito istoriją ir pasistengti pagerinti asmeninį kredito reitingą.

Nenumatytos verslo išlaidos

35 proc. užsienio įmonių kaip didžiausią finansinį iššūkį įvardija nenumatytas išlaidas, kurių nuspėti ir kontroliuoti praktiškai neįmanoma. Tačiau joms galima skirti daugiau dėmesio ir, planuojant įmonės biudžetą, įtraukti papildomų išlaidų eilutę, o reikiamas sumas atidėti kartą per mėnesį ar bent jau kas ketvirtį.

Jei lėšų rezervo dar nespėjote sukaupti, o šį mėnesį patyrėte neplanuotų išlaidų, pasvarstykite, kaip galėtumėte jas kompensuoti: gal skatinsite labiau pasistengti pardavimų komandą, gal laikinai atsisakysite nebūtinų komandiruočių, o galbūt sumažinsite rinkodaros išlaidas?

Taigi, prisiminkite, kad finansinių sprendimų priėmimo kelyje esate ne vieni: jums visuomet padės viena patikimiausių ir geriausią reputaciją alternatyviųjų finansuotojų rinkoje pelniusių bendrovių „PayRay“. Jos specializacija – paskolos smulkiam ir vidutiniam verslui bei sąskaitų finansavimas.