Savivaldus mokymasis tai mokymasis gyvenimui

Versija spausdinimui

Savivaldaus mokymosi pradia laikomas tas etapas, kai suaugusieji leidia vaikui pa?iam b?ti atsakingam u savo mokymosi proces?, t. y. leidia b?ti savivaldiai besimokan?ia asmenybe, kuri geba mokytis, suvokti savo, kaip besimokan?iojo, unikalum?, kelti mokymosi tikslus ir vertinti j? pasiekimo lygmen? mokytis gyvenimui. T?vai, laikydamiesi savivaldaus mokymosi sistemos namie, tur?t? b?ti ne mokytojai (atliekantys tok? pat vaidmen?, kaip mokytojai mokykloje) ar mokiniai (rengiantys dal? nam? uduo?i? u vaik?), o vaiko mokymosi pagalbininkai ir partneriai. Taigi savivaldiai besimokantys vaikai yra smals?s ir norintys ibandyti naujus dalykus, i?rintys ? problemas kaip ? i?kius, galimybes, siekiantys kaitos, poky?i?, m?gstantys mokytis. J? tvirta motyvacija, jie yra atkakl?s, savarankiki, susidrausminantys, pasitikintys savimi, siekiantys tikslo.
Iskiriami trys skirtingi poi?riai ? savivald? mokym?si: 1. Savivaldus mokymasis yra toks mokymosi b?das, kai besimokantysis pats valdo mokymosi proces?, j? planuoja, ?gyvendina ir vertina. 2. Savivaldus mokymasis tai asmenyb?s kokyb?, sietina su mogaus savarankikumo autonomija, pasitik?jimu savimi ir t. t. 3. Savivaldus mokymasis kartu ir mokymosi b?das, ir asmenyb?s kokyb?.
Gruodio 10 d. Raseini? rajono vietimo pagalbos tarnyboje vyko 6 ak. val. seminaras ,,Savivaldus mokymasis mokykloje. Kas tai? Jame dalyvavo Raseini? rajono metodini? b?reli? pirmininkai. Lektor? dr. Rasa Pocevi?ien?, iauli? valstybin?s kolegijos Vadybos ir komunikacij? skyriaus ved?ja, supaindino su savivaldaus mokymosi poymiais, kaip toks mokymasis taikomas pamokoje ir kt. Seminare vyko diskusijos, mokytojai dalijosi patirtimi, kaip jiems sekasi mokinius mokyti savarankikumo, skatinti mokymosi motyvacij?, labiau pasitik?ti savimi ir prisiimti atsakomyb?.
Silva Morkevi?ien?,
Raseini? rajono vietimo pagalbos tarnybos
direktoriaus pavaduotoja,
Audron? Kumpikevi?ien?,
metodinink?

Komentarų nėra