2019 rugsėjo
16
Pirmadienis

Paieška

    • Sorry, there are no polls available at the moment.
  • Tarptautinio projekto dalyvių įspūdžiai

    Siųsti Versija spausdinimui

    Tuomet, kai Lietuvą buvo sukaustęs žiemos šaltis, Ariogalos gimnazijos projektinės grupės komanda iškeliavo šilumos ir pavasario saulės ieškoti. Pagal „Erasmus+“ tarptautinį projektą „Bullying Free Minds“ anglų k. vyr. mokytoja ir projekto koorodinatorė Ariogalos gimnazijoje Aušra Gedgaudienė, socialinė pedagogė Rima Draukšienė, IV a gimnazijos klasės mokinė Skaistė Jurkšaitytė ir III b gimnazijos mokinė Viktorija Butvinskaitė vasario 26 d. – kovo 2 d. turėjo galimybę aplankyti Graikiją ir dešimtą pagal dydį šalyje Volos miestą. Jau ketvirtą kartą čia susitiko projekto bendražygiai iš Rumunijos, Turkijos, Italijos, Lietuvos, Portugalijos ir, žinoma, Graikijos. Šįkart buvo aptariama ir analizuojama ankstyvo išėjimo iš švietimo sistemos problematika ir jos priežastys. Šalys dalyvės taip pat pristatė projektinę veiklą, vykdomą mokyklose, pasidalijo gerąja patirtimi. Šis projektas jau skaičiuoja antrus vykdymo metus, liko tik projekto koordinatorių susitikimas Portugalijoje. Ketvirtasis mokymosi mainų susitikimas mokiniams buvo paskutinis, tad didelis dėmesys skirtas jų tarpusavio bendravimui, ryšiams įtvirtinti ir sėkmingo bendravimo ir bendradarbiavimo ateityje gairėms numatyti.
    Vykdant projektą svarbios visos veiklos, mobilumai, susitikimai, sklaida, bendradarbiavimas su kitomis institucijomis ir socialiniais partneriais. Ariogalos gimnazijos projektinei komandai yra labai svarbus ir grįžtamasis ryšys. Štai kokiais įspūdžiais dalijasi mokymosi mainų Graikijoje dalyviai.
    Rima Draukšienė, socialinė pedagogė, teigia: „Projekto susitikime dalyvavusios šalys pristatė savo šalies ir mokyklos situaciją apie patyčių ir ankstyvo  išėjimo iš mokyklos ryšį. Atlikti tyrimai parodė, kad patyčios yra viena iš priežasčių, dėl ko paaugliai palieka ugdymosi įstaigą. Rumunijos atstovai pasidžiaugė, kad, nors mokymąsi meta nemažas procentas jaunuolių, pastaraisiais metais į mokyklas jie sugrįžta vyresniame amžiuje. Visos šalys ieško būdų, kaip mažinti patyčias, vykdyti švietimą ir ugdymą, kad kuo daugiau jaunų žmonių būtų išsilavinę, gebantys integruotis į šiuolaikinę visuomenę kaip jos visaverčiai nariai, pasitikintys savimi, tolerantiški. Šalių bendravimas ir bendradarbiavimas padeda suprasti  skirtumus, individualumus, vertinti ir pripažinti kitokią nuomonę bei požiūrį ir ieškoti būdų sprendžiant visiems svarbias problemas. „Erasmus+“ tarptautiniai projektai padeda mokytis vieniems iš kitų“.
    Įspūdžiais pasidalijo ir Viktorija Butvinskaitė, III b gimnazijos mokinė: „Šioje kelionėje ne tik susipažinome su ypač įdomia, mistiška antikos mitologija, Graikijos istorija, ne tik gėrėjomės jūra, kalnais ir kerinčiais miesto vaizdais, susipažinome su įvairių tautybių žmonėmis, bet ir kalbėjome rimtomis temomis, apie kurias anksčiau net nesusimąstėme. Prieš atvykdami kiekvienos šalies atstovai atliko namų darbus: savo mokyklose atliko apklausas apie ankstyvą išėjimą iš mokyklos. Vėliau informacija pasidalijome Volos miesto mokykloje. Aptarėme, kokią įtaką tam turi patyčios, mokinių tarpusavio ir su mokytojais santykiai, mokyklos mikroklimatas ir asmeninės priežastys. Kitą dieną Švento Metropolio centre klausėme seminaro, kuriame buvo detaliai nagrinėjamas ankstyvas moksleivių pasitraukimas iš mokymosi įstaigų, keli romų tautybės mokiniai pasidalijo prisiminimais apie nelengvą gyvenimą, jie suvirpino daugelio širdis. Apsilankėme ir pabėgėlių priėmimo centre, įsikūrusiame įspūdingo Pelion kalno viršukalnėje. Susipažinome su ten gyvenančių paauglių gyvenimo kasdienybe, plačiau sužinojome apie trečiųjų šalių piliečių integraciją į visuomenę. Žinoma, po rimtų pokalbių rimtomis temomis mūsų laukdavo ir įdomios edukacinės išvykos nuostabiame Volos mieste ir jo apylinkėse!“
    Abiturientė Skaistė Jurkšaitytė pasakojo: „Erasmus +“ projekto mokinių ir mokytojų bendras susitikimas ir aptariama tema apie ankstyvą išėjimą iš mokyklos leido suprasti, kokia yra padėtis skirtingose ES šalyse. Įvairi statistika, nurodanti, kiek ir kokios priežastys nulemia vidurinės mokyklos nebaigimą, sudarė įspūdį, kad ne patyčios gali būti dažna priežastimi, o neefektyvi edukacinė sistema. Taip pat projektas man padėjo tobulinti anglų kalbos kalbėjimo bei socialinius įgūdžius, susipažinau su daugybe draugiškų ir aktyvių moksleivių. Įvairūs muziejai, aplankytos vietos ir neįprastas lietuvio akiai kraštovaizdis praplėtė akiratį, be to, buvo labai įdomu susipažinti ne tik su graikų kultūra, bet ir su kitų „Erasmus +“ projekto šalių kultūrinėmis ypatybėmis.“
    Visos projekto veiklos finansuojamos programos „Erasmus+“ lėšomis.

    Aušra Gedgaudienė,
    Ariogalos gimnazijos anglų kalbos vyr. mokytoja,
    projekto koordinatorė gimnazijoje

    Komentarų nėra