Tarptautinio projekto dalyvi? ?sp?džiai

[1]Tuomet, kai Lietuv? buvo sukaust?s žiemos šaltis, Ariogalos gimnazijos projektin?s grup?s komanda iškeliavo šilumos ir pavasario saul?s ieškoti. Pagal „Erasmus+“ tarptautin? projekt? „Bullying Free Minds“ angl? k. vyr. mokytoja ir projekto koorodinator? Ariogalos gimnazijoje Aušra Gedgaudien?, socialin? pedagog? Rima Draukšien?, IV a gimnazijos klas?s mokin? Skaist? Jurkšaityt? ir III b gimnazijos mokin? Viktorija Butvinskait? vasario 26 d. – kovo 2 d. tur?jo galimyb? aplankyti Graikij? ir dešimt? pagal dyd? šalyje Volos miest?. Jau ketvirt? kart? ?ia susitiko projekto bendražygiai iš Rumunijos, Turkijos, Italijos, Lietuvos, Portugalijos ir, žinoma, Graikijos. Š?kart buvo aptariama ir analizuojama ankstyvo iš?jimo iš švietimo sistemos problematika ir jos priežastys. Šalys dalyv?s taip pat pristat? projektin? veikl?, vykdom? mokyklose, pasidalijo ger?ja patirtimi. Šis projektas jau skai?iuoja antrus vykdymo metus, liko tik projekto koordinatori? susitikimas Portugalijoje. Ketvirtasis mokymosi main? susitikimas mokiniams buvo paskutinis, tad didelis d?mesys skirtas j? tarpusavio bendravimui, ryšiams ?tvirtinti ir s?kmingo bendravimo ir bendradarbiavimo ateityje gair?ms numatyti.
Vykdant projekt? svarbios visos veiklos, mobilumai, susitikimai, sklaida, bendradarbiavimas su kitomis institucijomis ir socialiniais partneriais. Ariogalos gimnazijos projektinei komandai yra labai svarbus ir gr?žtamasis ryšys. Štai kokiais ?sp?džiais dalijasi mokymosi main? Graikijoje dalyviai.
Rima Draukšien?, socialin? pedagog?, teigia: „Projekto susitikime dalyvavusios šalys pristat? savo šalies ir mokyklos situacij? apie paty?i? ir ankstyvo  iš?jimo iš mokyklos ryš?. Atlikti tyrimai parod?, kad paty?ios yra viena iš priežas?i?, d?l ko paaugliai palieka ugdymosi ?staig?. Rumunijos atstovai pasidžiaug?, kad, nors mokym?si meta nemažas procentas jaunuoli?, pastaraisiais metais ? mokyklas jie sugr?žta vyresniame amžiuje. Visos šalys ieško b?d?, kaip mažinti paty?ias, vykdyti švietim? ir ugdym?, kad kuo daugiau jaun? žmoni? b?t? išsilavin?, gebantys integruotis ? šiuolaikin? visuomen? kaip jos visaver?iai nariai, pasitikintys savimi, tolerantiški. Šali? bendravimas ir bendradarbiavimas padeda suprasti  skirtumus, individualumus, vertinti ir pripažinti kitoki? nuomon? bei poži?r? ir ieškoti b?d? sprendžiant visiems svarbias problemas. „Erasmus+“ tarptautiniai projektai padeda mokytis vieniems iš kit?“.
?sp?džiais pasidalijo ir Viktorija Butvinskait?, III b gimnazijos mokin?: „Šioje kelion?je ne tik susipažinome su ypa? ?domia, mistiška antikos mitologija, Graikijos istorija, ne tik g?r?jom?s j?ra, kalnais ir kerin?iais miesto vaizdais, susipažinome su ?vairi? tautybi? žmon?mis, bet ir kalb?jome rimtomis temomis, apie kurias anks?iau net nesusim?st?me. Prieš atvykdami kiekvienos šalies atstovai atliko nam? darbus: savo mokyklose atliko apklausas apie ankstyv? iš?jim? iš mokyklos. V?liau informacija pasidalijome Volos miesto mokykloje. Aptar?me, koki? ?tak? tam turi paty?ios, mokini? tarpusavio ir su mokytojais santykiai, mokyklos mikroklimatas ir asmenin?s priežastys. Kit? dien? Švento Metropolio centre klaus?me seminaro, kuriame buvo detaliai nagrin?jamas ankstyvas moksleivi? pasitraukimas iš mokymosi ?staig?, keli rom? tautyb?s mokiniai pasidalijo prisiminimais apie nelengv? gyvenim?, jie suvirpino daugelio širdis. Apsilank?me ir pab?g?li? pri?mimo centre, ?sik?rusiame ?sp?dingo Pelion kalno viršukaln?je. Susipažinome su ten gyvenan?i? paaugli? gyvenimo kasdienybe, pla?iau sužinojome apie tre?i?j? šali? pilie?i? integracij? ? visuomen?. Žinoma, po rimt? pokalbi? rimtomis temomis m?s? laukdavo ir ?domios edukacin?s išvykos nuostabiame Volos mieste ir jo apylink?se!“
Abiturient? Skaist? Jurkšaityt? pasakojo: „Erasmus +“ projekto mokini? ir mokytoj? bendras susitikimas ir aptariama tema apie ankstyv? iš?jim? iš mokyklos leido suprasti, kokia yra pad?tis skirtingose ES šalyse. ?vairi statistika, nurodanti, kiek ir kokios priežastys nulemia vidurin?s mokyklos nebaigim?, sudar? ?sp?d?, kad ne paty?ios gali b?ti dažna priežastimi, o neefektyvi edukacin? sistema. Taip pat projektas man pad?jo tobulinti angl? kalbos kalb?jimo bei socialinius ?g?džius, susipažinau su daugybe draugišk? ir aktyvi? moksleivi?. ?vair?s muziejai, aplankytos vietos ir ne?prastas lietuvio akiai kraštovaizdis prapl?t? akirat?, be to, buvo labai ?domu susipažinti ne tik su graik? kult?ra, bet ir su kit? „Erasmus +“ projekto šali? kult?rin?mis ypatyb?mis.“
Visos projekto veiklos finansuojamos programos „Erasmus+“ l?šomis.

Aušra Gedgaudien?,
Ariogalos gimnazijos angl? kalbos vyr. mokytoja,
projekto koordinator? gimnazijoje