Vidukl?je sve?iavosi Raseini? rajono ugdymo ?staig? biologijos mokytojai

Versija spausdinimui

Vidukl?s Simono Stanevi?iaus gimnazija yra projekto Mokini? akademini? geb?jim? painimo ir j? ugdymo kokyb?s pl?tra partner?, tod?l gimnazijos mokytojai tur?jo galimyb? dalyvauti Feuerstein instrumentinio turtinimo programos studijose Vilniuje, Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centre (SPPC). Visame pasaulyje inomo Izraelio psichologo prof. R.Feuerstein (19212014) sukurtos unikalios instrumentinio praturtinimo programos s?kmingai naudojamos kaip priemon?s, skirtos vaik? m?stymo geb?jimams bei mokymosi ?g?diams lavinti, mokan?ios juos mokymosi strategij? bei taisykli?. Tai unikali ugdymo sistema, neturinti analog?. Apie j? pla?iai raoma spaudoje, vietimo ir mokslo krypties portaluose. Programa taikoma daugiau nei 40 pasaulio ali? klinikin?je, ugdymo ir organizacij? vystymo srityse, pelniusi pasaulin? pripainim? ir yra iversta ? 18 kalb?. Baigusieji program? geriau geba komunikuoti, atlikti sud?tingesnes uduotis. Feuerstein metodai pad?jo imtams t?kstan?i? moni? visame pasaulyje pagerinti j? mokym?si, m?stym? ir intelektinius geb?jimus nepriklausomai nuo j? amiaus, mokymosi sunkum? ar sutrikim?. Mokym? Feuerstein instrumentinio turtinimo programa dalyviai tvirtino, kad tai vieni geriausi? mokym?. Tiesa, kad ios studijos yra tokios, apie kurias norisi kalb?ti, kalb?tis ir jomis dalintis. Tod?l ir pri?m?me Raseini? rajono vietimo pagalbos tarnybos specialist?s Audron?s Kumpikevi?ien?s si?lym? kartu su tarnyba surengti seminar? rajono ugdymo ?staig? biologijos mokytojams ia tema.
Balandio 30 d. Raseini? rajono biologijos mokytojai atvyko ? Vidukl?. Jie tur?jo galimyb? Vidukl?s Simono Stanevi?iaus gimnazijos biologijos mokytojos surengtame seminare susipainti su Izraelio Instituto ,,Feuerstein instrumentinio turtinimo programa ir jos panaudojimo galimyb?mis ugdymosi procese. Taip pat steb?jo mokytojos atvir? gamtos pamok?, kurioje taikomi min?tos programos metodai ir atliekamos praktin?s uduotys, susijusios su mokinio kognityvini? funkcij? tobulinimu. ie metodai paremti mediavimu (mediation), t. y. tarpininkavimu tarp to, kas mokiniui inoma, ir to, kas yra nauja. Mediatorius yra mokytojas.
Mokytojo pareiga utikrinti geros kokyb?s ugdym? ir mokini? saugum?. Mokytojai turi atsivelgti ? mokini? geb?jimus ir polinkius, palaikyti j? nor? mokytis, pasitik?jim? savo geb?jimais. Turi pad?ti tiems mokiniams, kuriems sunkiau mokytis, o turintiems speciali?j? ugdymosi poreiki? pritaikyti dalyko program?, turin?, metodus, raoma vietimo ir mokslo ministerijos puslapyje. Maa pastraipa, o kiek daug joje ,,mokytojas turi. Pastraip? apie mokytojo pareigas vietimo ir mokslo ministerijos puslapyje yra ir daugiau. Feuerstein metod? esm?, perteikta seminare dalyvavusiems pedagogams, suteiks pridedam?j? vert? kuriant jaukesn? ir kokybikesn? pamok?. Kartais naujai atrasti metodai gali tapti trumpesniu keliu ? mokinio prot? ir ird?.

Virginija Petroien?,
Vidukl?s Simono Stanevi?iaus gimnazijos
biologijos mokytoja

Komentarų nėra