Maximos viesoforo m?sl?s
Ar?nas DAMBRAUSKAS
ar.dambrauskas@gmail.com
Netoli prekybos centro Maxima eism? reguliuojan?iu viesoforu n?ra susiav?j? nei vairuotojai, nei p?stieji. Netgi atvirk?iai: jie ioje sankryoje danokai paburnoja. Bet specialistai trykta optimizmu: j? tvirtinimu, viesoforas pasiteisino.
Nustebino enklas
Ties viesoforo reguliuojama sankrya galima pamatyti iai vietai gana b?ding? vaizd?: vangus automobili? jud?jimas viena kryptimi, tuo tarpu kai kiti eismo dalyviai ilgai i?ri ? prie juos vie?iant? raudon? signal? ir svarsto, kad viesoforas galb?t sureguliuotas neoptimaliai ir tod?l ukema sankry?.
S?mokslo teorij? m?g?jai ?ia link? ?velgti net prekybinink? uma?ias: neva eismas reguliuojamas taip, kad automobiliams b?t? kuo patogiau nuvaiuoti ? Maxim?. Priekabiai ioje sankryoje besidairantys vairuotojai pasteb?jo ir kuriozikai atrodan?i? detali?. Apie tai pasakojo ?
redakcij? usuk?s skaitytojas.
Vaiuojant nuo Vidukl?s, likus kelioms deimtims metr? iki sankryos, pastatytas enklas Sustoti draudiama (i?r?kite nuotraukoje red. pastaba). Bet juk ioje vietoje nori nenori danai esi priverstas sustoti, nes ?ia nuolat nut?sta automobili? eil?. Ieit?, kad pravaiavimo pro viesofor?
laukiantys vairuotojai yra paeid?jai ir jiems gresia baudos, svart? raseinikis.
Situacij? prie viesoforo papra?me pakomentuoti Raseini? rajono policijos komisariato Keli? policijos grup?s vyriausiojo specialisto Ar?no Kantauto.
is enklas pastatytas siekiant, kad sankryoje vairuotojams neatsirast? papildom? kli??i?, nes ioje vietoje kartais sustoja automobiliai, atve? prekes ? netoliese esan?ias nedideles parduotuves, enklo pastatymo prieastis paaikino specialistas.
Kur alia rodykl??
A. Kantauto ?sitikinimu, ?rengus viesofor? situacij? prie sankryos tikrai nepablog?jo.
Nusiskundim? b?ta gerokai anks?iau, kai viesoforas tik prad?jo veikti. Dabar joki? nusiskundim? negauname. Kai kurie vairuotojai pasigenda vadinam?j? ali?j? rodykli?, kurios leidia pasukti ? dein? prieais degant raudonam signalui. Ta?iau tas rodykles reikia umirti j? atsisakoma visoje Europoje, o kai kuriose Vakar? Europos alyse jos niekada net ir nebuvo naudojamos. Specialistai nustat?, kad alios rodykl?s kenkia eismo saugumui, paaikino A. Kantautas. Pareig?nas pabr??, jog labai svarbu, kad vairuotojai prie viesoforo sustot? ties pat nubr?ta linija.
Tik tuomet asfalte ?montuoti davikliai nustatys optimal? viesoforo darbo reim?. Sustojus atokiau linijos, alios viesos signalo gali tekti ilgokai palaukti. A. Kantautas sak?, jog eismo s?lygos centrin?je miesto dalyje pastebimai pager?s, kai bus baigta atnaujinti Ston? gatv?s atkarpa, taip pat Dubysos ir vyryno gatv?s.
Pasinaudodamas proga, policininkas papasakojo apie kai kurias permainas ties Raseini? miesto riba.
Vaiuojant ? Vidukl?s pus?, Raseini? miesto rib? ymintis enklas parkeltas toliau. Vairuotojai ? tai tur?t? atkreipti d?mes?. enklas toliau nukeltas tod?l, kad vyksta intensyvus jud?jimas ? sodus. mon?s vaiuoja ne tik automobiliais, bet ir dvira?iais, eina p?s?iomis. Anks?iau i zona jau buvo umiestis, tod?l vairuotojai padidindavo greit?. Dabar bus saugiau, nes greit? bus galima didinti toliau nuo tos vietos, kur vyksta intensyvus jud?jimas ? sodus, sak? pareig?nas.
Profesionalas giria
Savaitratis Alio, Raseiniaipasidom?jo, kaip situacij? vie-soforo reguliuojamoje sankryoje vertina Raseini? rajono savivaldyb?s Saugaus eismo komisijos narys Rytis Radavi?ius. Jis yra eismo reguliavimo srities profesionalas Vilniaus Gedimino technikos universitete ?gij?s keli? ininerijos bakalauro ir saugaus eismo ininerijos magistro diplom?.
mon?s d?l viesoforo yra pikti. ?ia faktas, kurio nepaneigsi. Visada yra visoki? nuomoni?, nors padaromas ir geras darbas. Net ir puikiausiuose darbuose galima rasti minus?, ypa? iais laikais, kai visi kritikuoja isijuos?. Ta?iau noriu pasakyti, kad viesoforas sumontuotas pagr?stai. Kai atsirado Maxima, kuri yra didelius automobili? srautus pritraukiantis objektas, ir nauja Stoties gatv?, buvo padaryti preliminar?s skai?iavimai. Jais remiantis padaryta ivada, jog ioje vietoje yra b?tinas viesoforas. Prad?jus veikti viesoforui, pasitvirtino, kad skai?iavimai buvo
teisingi: tai paliudijo automobili? sraut? matavim? duomenys, tikino R. Radavi?ius. Jis pabr??, jog skai?iavimus atliko ios srities specialistai i bendrov?s R.O.K projektai.
Apynasris jaunimui
Saugaus eismo komisijos narysprimin?, jog viesoforo reguliuojamos sankryos niekada nebus kiaurai pervaiuojamos, nes toki? sankry? tikslas utikrinti eismo saugum? ir reguliuoti automobili? srautus. Raseiniuose ilgai nebuvo n? vieno viesoforo, tad vairuotojams reik?jo laiko ?prasti prie kitokios, paangesn?s tvarkos.
R. Radavi?ius pabr??, kad Raseiniuose sumontuotas naujau-sios kartos viesoforas, kuri? Lietuvoje kol kas yra tik vienetai. Ties tokiais viesoforais eismo dinamika yra kiek kitokia, nei ties senesn?s kartos viesoforais. Vairuotojai tai pastebi ir yra nepatenkinti. Pasak specialist?, tai ?pro?io reikalas kas daugiau yra vain?j? Vakar? Europos miestuose, tur?jo pajusti naujosios kartos viesofor? specifik?, kurios iskirtinis poymis ne automobili? pralaidumo spartumas, bet eismo dalyvi? saugumas. Svarbu neumirti, kad vienas viesoforo tiksl? nukreipti automobili? eism? kitomis gatv?mis, mat vairuotojai, jei yra galimyb?, renkasi ne pro viesofor? vedan?ius kelius.
Pasakodamas apie naujoviko viesoforo ypatumus, R. Radavi?ius pabr??, kad ant viesoforo lempos usidega ir jud?jimo kryptis nurodan?i? rodykli? kont?rai. Yra ir subtilesni? moment?: pavyzdiui, p?stiesiems alia viesa usidega iek tiek anks?iau, nei rodykli? kont?rai, leidiantys vaiuoti per per?j?. Taip padaryta d?l didesnio p?s?i?j? saugumo.
Kartais tenka igirsti ir tok? priekait? kod?l tas viesoforas veikia ir nakties metu? Atsakau, jog taip yra d?l eismo saugumo. Jaunimas naktinio miesto gatv?se m?gsta vain?ti milinikais grei?iais. Veikiantis viesoforas viena i paabojimo priemoni?, sak? Saugaus eismo komisijos specialistas. Jis primin?, kad nakties metu sustojus ant vadinamosios indukcin?s linijos, sistema i karto sureaguoja: usidega vairuotojui reikiama spalva, ir jis gali t?sti savo kelion?.
Greitfruktas
2013-06-27 10:04
Kam m?sl?s o kam elementarios eismo taisykl?s…
Montis
2013-06-27 14:39
velniai nemate to “simaforo”.Beda ta,kad sitas “tvartas”vadinamas prekybcentriu pastatytas netinkamoje vietoje.Vieni raseiniu politikos”gangai” si “tvarini”pradejo,o kiti pabaige.Vazineja “sitie politikos ablausiai” po europa ir “semiasi”patirti.Ir kaip jie nemato,kad mazu miesteliu centruose niekas”arklidziu” nestato…
kasdien pravaziuojantis
2013-06-27 15:19
Jau seniau buvo kilusi mintis kreiptis ? Keli? direkcij? su klausimu, ar ne prktikuojantys studentai perprojektavo gatves Raseniuose, bet po ito liaupsinan?io straipsnio tai tikrai padarysiu. Nejau policijos atstovai nemato, kad ivaiuojant i maximos pato kryptimi, vairuotojas, s?dintis pa?iame pirmame automobilyje, neturi galimyb?s nesikraipydamas matyti kokia viesa jam dega?! Turi vos ne atsigulti ant priekin?s panel?s, kad pai?r?tum ? viruje kabant?. O k? jau kalb?ti apie dingstan?i? eismo juost? prie Maironio g. pradioje esan?ios maximos? Ar gali eismo juosta baigtis taip, kad ivest? ? priepriein? eism??! Absurdas, kuriuo verta pasidom?ti, nes u tok? projektavim? litus kakas gavo tikrai nemaus.
samaniux
2013-06-28 20:17
normalus tas sviesoforas
egl?
2013-06-28 23:39
gerai,kad yra viesoforas.