„Kimochi“ pasaulyje

[1]Socialinio-emocinio ugdymo programa „Kimochi“ – puikus b?das mokyti vaikus apie jausmus: mokyti juos ?vardinti, paaiškinti tai, k? jau?ia. Japon? kalboje „kimochi“ reiškia „jausmas“. „Kimochis“ filosofija teigia, kad kiekvienas vaikas gali išmokti b?ti pagarbus, atsakingas, atsparus, atjau?iantis, malonus ir dr?sus. Tai paprasta ir efektyvi ugdymo programa, kur linksmos, ?traukian?ios veiklos padeda vaikams ?gyti pasitik?jimo savimi, suprasti savo jausmus ir išmokti spr?sti socialines-emocines situacijas.
„Kimochiai“ – skirtingus charakterius turin?ios l?l?s: besikei?ian?ios nuotaikos Debes?lis, nedr?sus Vikšrelis, valdinga Kat?, nuolat nerimaujanti Baland? Meil?, išdykusi Lipšniakoj? bei jautri Rožel? ir išsiblašk?s Dobil?lis.
Raseini? lopšelio-darželio „Saulut?“ pedagogai pagal ilgalaik? nuosekli? socialinio emocinio-ugdymo program? „Kimochi“ program? prad?jo dirbti nuo 2017 met?.
Tikslingi, kryptingi, nuosekl?s užsi?mimai organizuojami du kartus per savait?. Ugdytiniai sužino, kaip nedera elgtis, o jei netinkamai pasielgei, kaip ištaisyti nemaloni? situacij?, kad gera b?t? visiems. „Kimochi“ žaislai moko užmegzti draugišk? kontakt?, dalytis žaislais, išlaukti savo eil?s, pakviesti ? žaidim? draugus, suprasti, kaip jau?iasi kitas. Pozityvaus elgesio mokom?s ne tik per šiuos užsi?mimus, bet ir vis? dien?, susidarius vienokiai ar kitokiai situacijai prisimename, ko mus moko „Kimochi“.
[2]Ši? met? balandžio–geguž?s m?nesiais darželio pedagog?s Vanda Bakutien? ir Vida Aleknien?, vadovaujamos darželio direktor?s Indr?s Matevi?ien?s, organizavo rajonin? k?rybin? projekt? ,,Kimochi“ pasaulyje“. Projekto metu siekta integruoti ? socialin?-emocin? ugdym? STEAM metodikos elementus, pl?toti nuosekl? ilgalaik? socialin?s emocin?s ugdymo programos „Kimochi“ ?gyvendinim? ugdymo ?staigose, skatinti organizuoti vaik? k?rybines dirbtuves, atliepian?ias ?gytas žinias, patirt? dalyvaujant „Kimochi“ programoje, stiprinti bendradarbiavim? tarp rajono ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo ?staig?, taikant inovatyvias id?jas pagal rekomendacijas ikimokyklinio ugdymo pedagogams „Žaism? ir atradimai“.
Projektas buvo vykdomas trimis etapais: pirmiausia vaikai k?r? savo ?sivaizduojam? „Kimochi“ pasaul?, mintis užrašydami naudodamiesi QR kodu. Visi darbai buvo eksponuojami darželio erdv?se. ? rajonin? k?rybin? projekt? ?sijung? 8 lopšelio-darželio „Saulut?“ grupi? ugdytiniai, taip pat ugdytiniai iš Raseini? lopšelio-darželio „Liepait?“, Ariogalos lopšelio-darželio, Girkalnio pagrindin?s mokyklos, Vidukl?s Simono Stanevi?iaus gimnazijos.
Antrajame etape darželio grupi? ,,Voveriukai“, ,,Ežiukai“ ir ,,Pel?džiukai“ vaik? komandos dalyvavo žini? ?tvirtinimo viktorinoje. Vaikai aktyviai, džiugiai atliko daug ?vairi? ugdom?j? veikl?, bet daugiausia džiugesio suk?l? „Kimochi“ personažo Kat?s apsilankymas. Dalyviai praktiškai išband? „Mindfulness“ metodik?, veik? su sukurta „Kimochi“ personažo ugdom?ja priemone ir pan. Veiklos sal?je nesibaig?, jos persik?l? ? lauk?. Ten vyko orientacin? veikla, kur vaikai vadovaudamiesi žem?lapiais, atlikdami ir ?veikdami ?vairias užduotis tur?jo surasti pasl?pt? siurpriz?.
Tre?iajame etape – rajonin? pedagog?, pagalbos vaikui specialist? patirties sklaida, ?gyvendinant nuosekli? ilgalaik? socialini?-emocini? kompetencij? ugdymo program? „Kimochi“. Patirtimi, kaip „Kimochi“ veikla pl?tojosi nuo teorijos iki praktikos, dalinosi praneš?jai iš lopšeli?-darželi? „Saulut?“ ir „Liepait?“, Girkalnio pagrindin?s mokyklos, Vidukl?s Simono Stanevi?iaus gimnazijos. Džiaugiam?s sulauk? koleg? ir iš Nemakš?i? Martyno Mažvydo gimnazijos, Raseini? specialiosios mokyklos, besidomin?i? šios programos ?gyvendinimu. Raseini? rajono švietimo pagalbos tarnybos metodinink? Jurga Urbonavi?ien? reflektavo, kad šios programos nuoseklus, kryptingas ?gyvendinimas ženkliai prisideda prie ugdymo kokyb?s gerinimo.
Šio susitikimo metu pristat?me darželio sukurtas autentiškas ugdom?sias priemones, „Kimochi“ rinkinius, metodin? medžiag? ir pan. Pasi?l?me kolegoms išbandyti nauj? kolegialaus bendradarbiavimo form?. Susitar?me, kad iš anksto ?duosime sukurtas, pagamintas priemones, parengsime pagal ?staigos lauko erdv? orientacin? žem?lap? ir pan. Taip geguž?s 18 dien? visa darželio komanda (direktor? Indr? Matevi?ien?, ikimokyklinio ugdymo mokytojos Vanda Bakutien? ir Vida Aleknien?) kartu su „Kimochi“ personažu Kate (k?no kult?ros pedagog? Renata Norkien?) vykome ? Vidukl?s Simono Stanevi?iaus gimnazijos ikimokyklinio ugdymo skyri?. Ten m?s? komanda organizavo Vidukl?s vaikams ugdom?sias veiklas, k?rybines užduotis ir pan. ?sitikinome visi, kad tokia bendradarbiavimo forma efektyvi ne tik ugdytiniams, ji sudaro s?lygas pl?totis profesinei pedagogo asmenyb?s ?g?iai.
Džiaugiam?s, kad šios programos ?gyvendinimas mums padeda sutelkti ugdytinius bendrai veiklai, ugdo vaik? pasitik?jim?, geranoriškum?, savimon?, moko kalb?tis apie jausmus. Manome, kad ilgainiui ugdytiniai išmoks r?pintis draugu, ugdysis nuostat? b?ti atsakingiems už kit? ir gerbti vienas kit?. Rekomenduojame ši? ugdymo program? prad?ti kuo anks?iau, nes kiekvienais metais augdami kartu su „Kimochi“ personažais vaikai vis daugiau supranta apie jausmus, patiriamas emocijas, skirtingas bendravimo su kitais situacijas, jie vis daugiau geba kalb?ti, diskutuoti, kaip jau?iasi, nurodydami tikras priežastis. Ši programa pl?toja ir m?s?, pa?i? pedagog?, socialines- emocines kompetencijas.

Indr? Matevi?ien?,
lopšelio-darželio „Saulut?“ direktor?,
Vanda Bakutien?,
ikimokyklinio ugdymo mokytoja