„Spinduliukui“ jau treji metukai

[1]

Jau treji metukai, kaip veikia lopšelis-darželis „Spinduliukas“ – gausios lietuviškos šeimos modelio grup?, kurioje vaikai bendrauja ne tik kaip draugai, bet ir turi puiki? prog? pab?ti tarp jaunesni? bei vyresni? „broliuk?“ ir „sesu?i?“.

Smagu ir miela steb?ti, kaip vyresnieji vaikai greitai kei?iasi ir ?sileidžia mažuosius ? savo pasaul? ir kaip mažiukai pasitiki vyresniaisiais laukdami iš j? paguodos, pamokymo, patarimo, priglaudimo. Mums, pedagogams, visiškai nereikia kabinti ant sien? elgesio taisykli?, vesti saus? pokalbi? apie bendravimo „etiketus“, organizuoti „apsikabinimo“ dien?. R?pestingumas, atidumas, nuoširdumas, gailestis, pagalba, atjauta, ilgesys vieni kit? atžvilgiu ?ia yra kasdienyb?. Tai ?rodo pa-tys nuoširdžiausi apsikabinimai susitinkant ryte ir išsiskiriant vakare – to jau tikrai niekaip nesuvaidinsi.

O sceninio judesio, išraiškos, vaidybos ir aktorinio meistriškumo, scenos kalbos pagrind? vaikai ?gyja kiekvien? savait? po valand? dirbdami su režisiere, kurios užsi?mimus ir pavadinome „Valanda su Ilma“.

Kartu su vaidmen? herojais vaikai mokosi saugaus elgesio gatv?je, draugiškumo bendraujant tarpusavyje, su šeimos nariais ir aplinkiniais žmon?mis. Iš viso per trejus metus vaiku?iai pareng? keturis spektaklius ir visus juos mažieji artistai vaidino susikaup?, pasitemp? ir su nemažu sceniniu, tikriems aktoriams b?dingu jauduliu. Spektakl? „Vilkas ir 7 ožiukai“ mat? ir ?vertino ne tik draugai ir t?veliai, bet ir kaimynai – lopšelio-darželio „Saulut?“ bendruomen?.

Prisid?dami prie Mažojo Princo fondo iniciatyvos „Visa Lietuva skaito vaikams“, nusprend?me pakeliauti pasak? takais. Skaitydami balsu, b?name kartu ir taip palaikome ryš? su vaiku. Kiekvien? dien? „vakaro rate“ garsinis skaitymas m?s? vaikams yra tikras malonumas. Vaiku?iai patiria daug džiugi? emocij?, nes k?rinius skaito ne tik aukl?tojos, bet ir j? artimieji. Pasteb?jome, kad visi skaitymui ruošiasi labai atsakingai – nerimauja, kad vaikams b?t? nenuobodu ir ?domu. O kaip blizga vaiku?i? akys, kai jie išdidžiai praneša „šiandien skaitys MANO mama, MANO t?tis ar MANO krikšto mama“…

Daug teigiam? emocij? teikia ilgalaikis projektas „Džiaugsmo langas“. Šiandien jau ne?sivaizduojame, kad m?s? langai gal?t? b?ti li?dni, ypa? dabar, ni?riuoju met? laiku. Pasitelk? vaiku?i? ir savo k?rybiškum?, kelet? kart? per metus „prakalbiname“ langus. Ant lang? jau sp?jo „pabuvoti“ balerinos, saulut?s, pieva, drugeliai, ?vairiausi žiemos vaizdai ir kt. O svarbiausia, kad puošiam?s mes ne vien prieš didži?sias met? šventes, bet ištisus metus.

Ypa? džiugina tai, kad langais džiaugiam?s ne tik mes patys, bet ir praeinantys pro šal? stabteli pasigrož?ti, o kartais ir užeina pad?koti už graž? vaizd? ir ger? nuotaik?.

Ne vien langus puošiame, kad vaiku?iams b?t? gera, jauku ir jie jaust?si kaip namie. Grup?se sienas ir stiklines pertvaras puošia spalvingos dekoracijos: aplikacijos, lipdukai, pa?i? vaik? kurti darbeliai, karpiniai ir kt.

Vaikai dalyvauja ne tik aplinkos k?rimo procese. Ugdymo priemones bei žaislus jie irgi renkasi patys: varto katalogus, ži?ri, tariasi su draugais ir aukl?tojomis, išsako savo nuomon?, kok? žaisl?, knygut? ar spintel? jie nor?t? tur?ti. Vienas iš turim? ir labai m?gstam? vaik? yra šviesos stalas. Kai m?s? vaiku?iai negali džiaugtis sm?liu lauke, nat?ralaus paj?rio sm?lio jie randa ant šviesos stalo. Sm?lyje kartu su kitomis priemon?mis – akmen?liais, g?lyt?mis, lazdel?mis, kriauklyt?mis ir pan. – vaikai ?gyvendina pa?ias ?vairiausias fantazijas. Sm?lis unikalus tuo, kad nes?km?s atveju suteikia galimyb? visk? greitai užlyginti ir prad?ti iš pradži?.

Taip pat norime pasigirti netradicine vaiko pažangos ir pasiekim? vertinimo forma „Vaikas-žvaigžd?“. Mes paskelbiame savait?s „vaik?-žvaigžd?“, stebime j?, užrašome jo ?domesnes mintis, pasakojimus, sumanymus, kurie sudedami ? vaiko stend?, fiksuojame vaik? nuotraukose, ?vertiname visas kompetencijas ir parengiame apraš?. Atliekame testavim? vaikui to nežinant ir nejau?iant. Šis vertinimas reikalauja daugiau papildomo darbo, kitaip paskirstyto m?s? d?mesio ir laiko, netradicinio specialist? skai?iaus. Bet svarbu, kad visi daromi žingsniai veda kokybiško ugdymo link. O svarbiausia, kad tai padeda geriau pažinti vaikus, pamatyti ir parodyti geriausias j? savybes, darbus, palyginti dabartin? situacij? su buvusia, išsiaiškinti, kokiais talentais vaikas apdovanotas, o kur dar galima pasistengti.

Nuolatin?je kaitoje, judesyje, ieškojimuose greitai prab?go treji metukai ir štai gimtadienio proga mus aplank? Karlsonas (aukl?toja Kristina) su dovanomis bendruomenei, dainomis, šokiais, žaidimais ir vaiš?mis vaikams.

Kaip dovana švent?s proga mums buvo ir viešni? iš Ariogalos – mokytojos Ramun?s ir jos mokin?s Ramintos – pasirodymas. Jo metu vaiku?iai tur?jo progos ne tik išgirsti kankl?mis atliekam? k?rini?, bet ir patys band? paliesti unikalaus instrumento stygas pajusdami j? virpes? ir skamb?jim?.

Dovan? pateik? ir nepakartojamieji m?s? „spinduliukai“ savo nuostabiais palink?jimais: „Kad darželyje b?t? ?domu ir kad visi vaikai lankyt? š? daržel?“, „Kad visi vaikai b?t? geri, draugiški ir neapipiešt? darželio ir saugot? j? kitiems vaikams“, „Kad darželis b?t? geras ir geri jo vaikai“, „Kad lankyt? besišypsantys ir draugiški, neli?dintys ir mandag?s vaikai“.

O. A. Kavolien?,
direktor?-aukl?toja