Bibliotekinink? metodin? diena Vidukl?s Simono Stanevi?iaus gimnazijoje

[1]Bibliotekininkui tenka labai svarbi misija – pad?ti mokiniui atverti duris ? nepaprastai ?dom? knyg? pasaul?. Kaip pasiekti, kad knyg? skaitymas tapt? vaikui džiaugsm? teikian?ia veikla, svarbia jo gyvenimo dalimi? To rajono ugdymo ?staig? bibliotekinink?s kartu su Raseini? švietimo pagalbos tarnybos metodininke Nijole Vežbavi?iene mok?si Vidukl?s Simono Stanevi?iaus gimnazijoje surengtoje metodin?je dienoje „Gimnazijos erdvi? panaudojimas kryptingam mokini? skaitymo skatinimui“, kur pagrindinis d?mesys kreiptas ? mokini? skaitymo populiarinim?. Tai viena iš ilgalaik?s programos „Edukacijos bibliotekoje galimyb?s ir išš?kiai: bibliotekinink? patirtis“ veikl?. Metodin?s dienos tikslas buvo pasidalyti patirtimi, kaip mokyklos erdves galima panaudoti kryptingam mokini? skaitymo skatinimui.
Susitikim? prad?jo gimnazijos direktor? Danut? Janukien?. Perduodama žod? renginio organizator?ms – bibliotekinink?ms Linai Pocienei, Editai Baltrušaitienei, Elenai Norvilienei – direktor? link?jo visoms geros dienos, maloni? ?sp?dži?, abipusio dalijimosi id?jomis. Taigi, visoms dalyv?ms išsakius savo l?kes?ius, kelion? po skaitymo „šal?“ – gimnazij? – prasid?jo. Lankytasi ?ia buvo senokai, ar ne prieš septynerius metus, tad mokykl? pamat?me v?l kitoki? – atsinaujinusi?, šiuolaikiškai ?rengtomis klas?mis (beje, jos visos skirtingos – sienos, baldai, stendai, spalvos). Tiesiog mokytojas tur?jo laisv? ?sirengti darbo viet? toki?, kuri pad?t? jaustis gerai ir mokytojui, ir mokiniui. Be mokom?j? kabinet?, pristatytos ir kitos erdv?s, kvie?ian?ios stabtelti su knyga rankose: „Tylos kambarys“, gimnazijos kiemelis – lauko klas?, „Skaitymo laboratorija“, „Perskaityt? knyg? lagaminas“. Lektor?s kartu su lietuvi? kalbos ir literat?ros mokytoja metodininke Laimute Jaš?epaite pristat? jau kelintus metus gimnazijoje veikian?ias Skaitymo ir rašymo strategijas. Darbo grup?, atsižvelgdama ? s?kmes, problemas, šias strategijas kasmet atnaujina. Pavyzdžiui, šiemet viena iš skaitymo strategij? – užduoties skaitymas balsu, kai per vis? dalyk? pamokas užduotys yra skaitomos tik balsu taip lavinant garsinio skaitymo ?g?džius, geriau suvokiant žodži? reikšmes, randant raktinius žodžius. Ir dar daug toki? „perliuk?“ – id?j? išgirdome iš mokytoj?, bibliotekininki?, direktor?s l?p?. Keliaudamos mokyklos koridoriais, kabinetais, ilgiau stabtel?jome originaliame tikybos kabinete – ?ia m?s? lauk? S. Stanevi?iaus atminties puosel?tojas Klemensas Krolys (poeto dvasia mus lyd?jo visos dienos metu – gimnazijos vestibiulyje pasitinka S. Stanevi?iaus žodžiai, jis cituojamas, skaitoma ir perkuriama pasak??ia „Lap? ir ž?sys“). Pabendravome, net padainavome kartu su sve?iu! Galiausiai sugr?žome ten, kur ir prad?jome savo kelion? – ? bibliotek?. Lina, Edita ir Elena pristatydamos bibliotekos projektus („Vasara su knyga gimnazijos bibliotekoje“, „Kelialapis ? vasar?“, „Slaptas pasimatymas su knyga“, „Detektyvai bibliotekoje“, „Skaitymo išš?kis. Vasara su knyga. Knyga – geriausias šios vasaros desertas“ ir kt.), skirtus skaitymui skatinti, kviet? diskutuoti, dalytis id?jomis. Nedr?su buvo, tiek grožio pamat?me, id?j?, min?i? išgirdome. Tik?tina, kad ne vien? id?j? bandysime pritaikyti ir savo mokykloje. Kaip min?jo direktor?, nereikia nor?ti visko daug ir greitai. Jeigu tai, k? darome, pasiekia kad ir vien? vaik?, tai jau yra s?km?. Ir maži žingsneliai veda tikslo link. O tikslas turb?t vienas – užauginti skaitant? ŽMOG?.
D?kojame Vidukl?s Simono Stanevi?iaus gimnazijos koleg?ms, gimnazijos direktorei, visai bendruomenei už šilt? pri?mim?, už bendravim? ir bendradarbiavim?.
Raseini? rajono mokykl? bibliotekinink?s