Dail?s pleneras lopšelyje-darželyje „Saulut?“

[1]Norint, kad vaikai spontaniškai reikšt? savo išgyvenimus, potyrius netradicin?je, nekasdien?je aplinkoje, b?tinos ?vairios priemon?s, kurios leist? kurti, fantazuoti. Svarbu saugoti ir pl?toti vaik? spontanišk? vizualin? raišk? ir k?ryb?, nor? vaizd? ir form? kalba, dr?siai ir taip, kaip jam patinka, pasakoti, k? išgyveno, patyr?. Sudarydami s?lygas tyrin?ti ir eksperimentuoti vaizdavimo priemon?mis, žadiname vaizduot? ir emocijas, palaikome savarankiškus sprendimus. Sukurdami k?rybin? atmosfer?, vertiname ir puosel?jame vaiko vaizduot?, minties ir vaizdo išraiškingum?, originalum?, individualum?.
Siekdami tai pl?toti, birželio 3–7 d. lopšelyje-darželyje „Saulut?“ sureng?me dail?s plener?  „Eksperimentuoju, kuriu, tyrin?ju daile“. ? rengin? ?sijung? 17 lopšelio-darželio grupi? pedagog? ir ugdytini?. Plener? organizavo pedagog?s Laima Vai?ien? ir Dalia Šilk?nien?. Šios veiklos partner?s ir socialin?s glob?jos buvo lopšelio-darželio direktor? Indr? Matevi?ien? ir socialin? pedagog? Asta Kavaliauskien?.
Kiekvien? savait?s dien? lopšelio-darželio lauko erdv?se vaikams buvo si?lomos viena už kit? ?domesn?s veiklos, padedan?ios vaikams eksperimentuoti dail?s priemon?mis, medžiagomis, technikomis, fantazuoti, atrasti, patirti, išreikšti save. Ugdytiniai išband? tapym? ant ?vairi? lygi? ir grubl?t? pavirši?, audini?, akmen?, kartono d?ži?. K?r? kompozicijas iš gamtoje rast? medžiag?, iš pradži? jas nuspalvin?.
Reflektuodami vaikai pasakojo, k? jaut? kurdami ir steb?dami draug? darbus.  Džiugu, kad ? rengin? ?sijung? ir ugdytini? t?veliai, jie par?pino ?vairi? netradicini? priemoni?, o at?j? pasiimti vaik? matydavo, kaip jos panaudojamos.
Plenere noriai sutiko dalyvauti ir b?ti partneriais Šaltinio progimnazijos mokiniai. Jie atvyko lydimi mokytojos Raimondos Latvien?s ir socialin?s pedagog?s Beatos Vai?ekauskien?s. Vyresnieji pad?jo darželio ugdytiniams išbandyti metod? „gyvieji paveikslai“. Vaikai apsireng? polietileno lietpal?iais tapo modeliais, o mažieji juos puoš? dažais. Šiuo atveju buvo galimyb? abiem pus?ms žodžiais ir elgesiu atsiliepti ? kito jausmus. Išbandyti š? metod? buvo pakviesti visi lopšelio-darželio darbuotojai. Jie tapo modeliais, dalyvavo „gyvo paveikslo“ fotosesijoje.
Lopšelyje-darželyje ?rengta plenero galerija. Visi norintys gali j? aplankyti ir kartu pasidžiaugti jau ?vykusiais momentais. Džiugesys ir nuostaba vaik?, darbuotoj? akyse dar ilgai džiugins ak?.
Laima Vai?ien?,
lopšelio-darželio aukl?toja