Diagnoz?: Lietuvoje degal? kainos niekada nemaž?ja

Keista reakcija [1]

Sakoma: jei kur nors pasaulyje atsitinka kokia nors nes?mon?, tai Lietuvoje iš karto pakyla degal? kainos.
Tai, kas neseniai atsitiko Amerikoje, taip pat galima pavadinti nes?mone, ta?iau, kaip paaišk?jo, tai bent jau kol kas nepadidino kain? Lietuvos degalin?se. Netgi prognozuojama, kad kainos gali maž?ti.Kaip praneš? naujien? agent?ros, nafta nuo rugpj??io 8 dienos jau atpigo 15 proc. Vien žinia apie sumažint? JAV skolos reiting? j? numuš? 6 proc. Naftos kaina maž?ja, nes baiminamasi, kad d?l JAV problem? paklausa naftai smuks.
Kai kurie analitikai sp?ja, kad „Brent“ nafta bus pigesn? nei 80 JAV doleri? už barel? – toki? kain? nebuvo matyti nuo 2009-?j?. Šiuo metu ji kainuoja apie 103 JAV dolerius už barel?.
Ar tai reiškia, kad Lietuvos degalini? stendai pasipuoš nereg?tais užrašais: pavyzdžiui, litras 95 mark?s benzino kainuoja 3,99 Lt?

Bijo prognozuoti

„Orlen Lietuva“ atstov? viešai pareišk?, kad naftos produkt? kain? prognozi? jie neturi.
„Mes neprognozuojame kain?. Kas apskritai tokiais laikais gali prognozuoti kainas?“ – kalb?jo „Orlen Lietuva“ atstov? Aurelija Velke.
Degalin?ms atstovaujan?ios Lietuvos naftos produkt? prekybos ?moni? asociacijos prezidentas Lukas Vosylius neabejoja, kad pasaulin?s tendencijos degal? kain? Lietuvoje sumažins. Ta?iau kada ir kiek – sako nežinantis.
„Jei naftos produkt? kainos pasaulyje maž?ja, tai jos maž?s ir Lietuvoje, gyventojai tai pajus. Ta?iau kada – nežinia. Viskas priklauso nuo didmenininko – „Orlen Lietuva“ kain?.
Be to, dyzelinas ir benzinas degalin?se paprastai pardavin?jami iš sukaupt? atsarg?. O atsarg? pardavin?ti už mažesn? kain? nei ?sigyta, degalin?s nenori“, – sak? L. Vosylius.
Tinklalapio degalukainos.lt duomenimis, rugpj??io 9 dien? 95 mark?s benzino litras brangiausiai kainavo 4,68 lito, dyzelino – 4,32 lito.
Kainos yra mažesn?s, nei rugpj??io 2 dien?. Tada litras 95 mark?s benzino brangiausiai kainavo 4,73 lito, dyzelino – 4,37 lito. Akcizai dyzelin? pabrangina 1,26 lito, benzin? – 1,82 lito.

Ar verta dži?gauti?

„Alio, Raseini?“ krapštotyrininkas  puikiai supranta, kad postringaudamas apie Lietuvos degalin?se galimai maž?sian?ias degal? kainas rizikuoja labai stipriai apsijuokti. Ne paslaptis, kad pasaulin?s naftos kainos Lietuvos degalini? švieslent?se atsispindi tik tuo atveju, kai nafta brangsta. ?tariama: kai nafta pinga, Lietuvos degalin?s pradeda pardavin?ti sukauptas brangias atsargas ir prekiauja jomis tol, kol nafta pasaulyje v?l pradeda brangti.Dažnai atrodo, kad kuo labiau pinga pasaulyje nafta, tuo didesn? pelno marž? užsideda visokie …oilai, o m?s? konkurencijos tarnyba tik imituoja kov?, tuo tarpu kai degalin?s tiesiog pl?šikauja.  Nepatvirtintais duomenimis, dar ne taip seniai j? pelno norma buvo plius 30 cent? nuo kiekvieno litro, o pastaraisiais m?nesiais apetitai net padvigub?jo.  Susidaro ?sp?dis, kad kainos priklauso ne nuo pasaulio ekonomikos nuopolio, o nuo kompanij? godumo. Kam mažinti kainas, kai ir taip puikiai perka: keliai juk tiesiog užtvindyti automobiliais.
Kai toks apetitas, atsisakyti „pelno baliaus“ teikiam? malonum?, be abejon?s, bus labai sunku.
Kita vertus, džiaugtis, kad d?l labai rimt? ekonomini? problem? gali imti maž?ti degal? kainos, n?ra labai toliaregiška. Jeigu kils nauja krizi? banga, kuro kain? maž?jimas nekompensuos kit? praradim?: pinig? nuvert?jimo, darbo viet? maž?jimo, atlyginim? susitraukimo ir panašiai. Žodžiu, gali b?ti ir taip: degalai atpigs, bet nebus už k? juos pirkti.