Edukacin?s erdv?s gamtinio ugdymo ?staigose

Versija spausdinimui

Liepos 1215 dienomis Raseini? lopelio-darelio Liepait? ikimokyklinio ugdymo mokytojos Rasa Ka?iuien? ir Regina Dumskien? dalyvavo tarptautiniuose mokymuose Edukacin?s erdv?s Suomijos ir Estijos gamtinio ugdymo ?staigose, gamtinis ir ekologinis ugdymas jose: metodai, patirtys, galimyb?s. Mokymus organizavo Lietuvos mokini? neformaliojo vietimo centras. Didel? ?sp?d? paliko Estijos Pernu gamtos centras, jo pastatas, moderniai ?rengtos edukacin?s erdv?s, priemoni? pateikimas, darbo su mokiniais formos ir metodai. Taline lank?m?s Kadriorgo parke. Suav?jo parko stilius, eldiniai, jo derm? su miesto erdv?mis.
Almantas Kulbis, LMNC Gamtinio ir ekologinio skyriaus ved?jas, supaindino su Helsinkio vieosiomis erdv?mis ir skirtingo tipo ir stiliaus parkais: Thtitorninvuoren (Observatorijos kalvomis), Kaivopuisto peizainiu parku, j? stiliumi ir pritaikymu moni? poreikiams.
Harakka gamtos centre Asta Ekman, aplinkosaugos edukator?, supaindino darbo su mokiniais ir kitomis visuomen?s grup?mis metodais, edukacine aplinka ir jos panaudojimu. Helsinkio universiteto botanikos sodo lauko ir vidaus edukacin?se erdv?se, oranerijoje susipainome su originaliai biologine augal? ?vairove, Gyvyb?s mediu ir kitais objektais.
Lank?m?s Nuuksio nacionaliniame parke. Labai patiko LMNC Gamtos ir ekologinio skyriaus metodininko Tomo Pociaus paskaita Kaip tapti gamtos steb?toju, nestudijavus biologijos moksl?? Po ygio paintiniu gamtos keliu lank?m?s Haltia gamtos centre. Susipainome su biologine ?vairove ir kratovaizdiu. Suomi? gamtos istorijos muziejuje susipainome su didiausio alyje gamtos muziejaus unikaliomis ekspozicijomis: zoologin?s, botanin?s, fosilij?, mineral? kolekcijomis.
Neidildom? ?sp?d? paliko Sooma nacionalinis parkas Estijoje, paintis su pelki? augalais ir gyv?nais. Gr?ome pilnos ger? ?sp?di? ir turin?ios nauj? plan? juos ?gyvendinti.

Rasa Ka?iuien?, lopelio-darelio Liepait? ikimokyklinio ugdymo mokytoja metodinink?

Komentarų nėra