?traukties ?gyvendinimas: nuo teorijos iki praktikos

[1]Geguž?s 31 d. Raseini? rajono švietimo pagalbos tarnybos ir Raseini? lopšelio-darželio „Saulut?“ darbuotojai suorganizavo tarptautin? teorin?-praktin? švietimo pagalbos specialist? ir mokytoj? konferencij? „Švietimo pagalbos specialist? mokslo met? dienoraštis – nuo teorijos iki praktikos“.
Darbo patirtimi, s?km?s istorijomis, iškylan?iais sunkumais ir j? ?veika, praktin?mis bei metodin?mis ?žvalgomis, konkre?iais darbo metodais, pagaliau, kaip tikrame dienoraštyje – ?vairaus spektro emociniais išgyvenimais dalinosi net 18 praneš?j? iš Belgijos, Estijos, Lenkijos ir Lietuvos. Per 400 konferencijos dalyvi? organizatoriams ir praneš?jams negail?jo pad?kos žodži? už aktual?, praktišk? ir nauding? rengin?, kuriame darbo patirties, metod? ir b?d? buvo galima semtis riešku?iomis.
Nuo 2024 m. sausio 1 d. ?gyvendinama speciali?j? ugdymosi poreiki? turin?i? mokini? ?trauktis – išš?kis, reikalaujantis, viena vertus, reikšmingos visos mokyklos bei vietos bendruomen?s nari? nuostat? bei poži?rio kaitos, kita vertus, ženkli? finansini? investicij?. Praneš?j? pasisakymuose skamb?j? trys svarbiausi leit­motyvai gali b?ti ?vardinti kaip pasirengimo ?trauk?iai principai:
1) kruopštus pasirengimas, aiškus konkre?i? veiksm? planas ir nuoseklus kasdienis darbas;
2) atvirumas ir malonioms, ir nemalonioms mokinio, jo t?v?, mokytoj? ir švietimo pagalbos specialist? emocijoms, kylan?ioms kasdienin?se situacijose. Išreiškiant emocijas svarbu laikytis tam tikr? taisykli?: neneigti sunkum? užsid?jus dirbtinio patoso kauk?, kita vertus – neužstrigti „viskas blogai“ ir „kas ?ia kaltas“ bej?gyst?s žaidimuose;
3) komandinis darbas, telkiamas taikant padr?sinimus ir palaikym?. Beje, skatinami ir palaikomi turi b?ti visi ugdymo proceso dalyviai: mokiniai, t?vai ir mokytojai.
Konferencijos organizatoriai ir iniciator?s Milda Vežbavi?ien? bei Asta Kavaliauskien?, paskatinti nuoširdaus dalyvi? palaikymo, ?sipareigojo š? rengin? paversti kasmetine prasminga tradicija.
Reda Kunickien?,
Raseini? rajono švietimo pagalbos
tarnybos direktor?