Kokiais takeli ais vedžiojamas mažasis skaitytojas?

[1]Nemakštišk?s k?r?jos Irenos Vidmantien?s poezijos knygut? „Saul?tais takeliais“ Lietuvos mažieji skaitytojai išvydo vasario 21–24 d. Knyg? mug?je Vilniuje. Nemaž? j? b?r? patrauk? eži?, vilkiuk?, boruž?l?s nuotraukos, spalvingi gamtos vaizdai ir nuotaikingi vaikiško gyvenimo tikrov? skleidžiantys eil?raš?iai. Eilut?se veiki?s žmogutis ištaria: „Man pad?kit pasaul? pažinti.“ Taigi saul?tais šios knygut?s posm? takeliais jau prad?jo keliauti šalies skaitytojai.
B?rys Nemakš?i? Martyno Mažvydo gimnazijos vaik? I.Vid­mantien?s knygeli? ? namus išsineš? kovo 22 d. iš Nemakš?i? bibliotekoje vykusi? šio leidinio sutiktuvi?. Kad autor? suk?r? tikrai puiki? posm? vaikams, aišk?jo ruošiantis renginiui, kai skaitovai noriai ?m? deklamuoti pasirinktus eil?raš?ius, mok?si perteikti k?rin?li? meninius vaizdus bei nuotaikas, j? netik?t? kait?.
Kur slypi eil?raš?i? patrauklumas? Pirmiausia – veiksmo dinamikoje. Daugelyje posm? – ?vykis, kuriame dalyvauja pats vaikas arba tik stebi ir vertina. Ežys, vilkiukas, žalias kirmin?lis, boruž?, širšinas – tai veikiantys personažai, kuriuos turi galimyb? sutikti, pažinti vaikas. Tos pažintys emociškai turiningos: kelia nuostab?, pasig?r?jim?, kartais net išg?sdina. Iš esm?s – veda pažinimo keliu, pamoko. Net tiesiogiai nuskambantis moralas ištariamas tarsi lyrinio subjekto, vaiko, steb?jusio veiksm? ir geban?io daryti išvad?.
Gamtos vaizd? spalvingum? ir j? išgyvenim? galima pavadinti emocin?mis pamokomis mažajam skaitytojui. Iš ties? kiekvienas eil?raštis yra savotiška dovana vaikui, jeigu jis atsiveria k?riniui sav?ja vaizduote ir jausmu. Netgi ? toki? subtili? b?sen?, kai laukiama ? šeim? ateinan?iojo, atvedamas skaitytojas: „Gimstant broliuko, sesut?s / Laukia pasaulis ir mes.“
Pristatyme eil?raš?iai skamb?jo iš pasiruošusi? skaitov? l?p?. Klausytoj? veiduose matei emocijas, kurias pasisek? perteikti ir pažadinti pa?ios autor?s taiklaus žodžio ir skaitov? pastangomis. Vaikams buvo ?domu išgirsti k?r?jos pasakojim?, kod?l rašo mažiesiems. Ji pati turi 6 an?kus ir 6 proan?kius. Šie yra miesto vaikai. Kad bent vasar? atsitraukt? nuo telefon?, mo?iut? juos ir tiesiogiai, ir savo eil?raš?iais išvilioja ? gamtos pasaul?, atskleidžia jo grož? ir ?vairov?. Puikiai paž?stama vaiko psichologija yra I.Vidmantien?s eil?raš?i? turiningumo garantas.
Klausytojams buvo ?domu sužinoti, ar sunku kurti eil?rašt?. Tad ir pasi?lyta ?ia pat pabandyti. Kas suk?r? du posmus, kas vien? ar bent kelias eilutes. Vis? darbeliai džiugino ir buvo palyd?ti aplodismentais. Autor? tuo metu irgi suk?r? eil?rašt? – pad?k? at?jusiems ? knygel?s sutiktuves bei deklamavusiems. Mezg?si gyvas pokalbis apie patirtus ?sp?džius, apie vaik? užmoj? namuose kurti eil?rašt?.
Skaitovai ir daugelis klausytoj? gavo dovan? I.Vidmantien?s knygut? „Saul?tais takeliais“ su autografu. Pati k?r?ja d?kojo Nemakš?i? bibliotekos bibliotekininkei Aušrai Užmedzkienei už didel? param? išleidžiant š? rinkin?l? vaikams. Ryšiai su leidykla „Lutut?“, tekst? persiuntimas, diskusijos d?l iliustravimo, pavadinimo problema – viskas buvo derinama bibliotekinink?s r?pes?iu. Pristatymo renginys, skaitov? paruošimas – irgi A.Užmedzkien?s tri?sas.

Živil? Lembutien?