Komandinis darbas – raktas ? vaiko ugdymosi s?km?

?traukties principo ?gyvendinimas aptariamas visose Lietuvos ugdymo ?staigose, ruošiamasi kiekvienam vaikui sudaryti s?lygas ugdytis artimiausioje ugdymo ?staigoje kartu su savo bendraamžiais.
Raseini? lopšelyje-darželyje „Saulut?“ aktyviai ruošiamasi šiam pakeitimui ir ?traukusis ugdymas ?gyvendinamas jau ne vienus metus. Siekiant kokybiško ugdymo, atitinkan?io kiekvieno vaiko ugdymosi galias ir poreikius, ?staigoje ?traukusis ugdymas organizuojamas planavimo, ?gyvendinimo, veiklos analiz?s ir korekcijos etapais. Kiekvienas iš min?t? etap? svarbus ir b?tinas siekiant kuo geresnio proceso supratimo bei s?kmingo ?gyvendinimo.
Lopšel?-daržel? šiuo metu lanko 18 vaik?, kuriems Raseini? švietimo pagalbos tarnyboje nustatyti dideli, vidutiniai ir nedideli specialieji ugdymosi poreikiai. Vaikai ugdomi pagal parengtas pritaikytas individualizuotas ugdymo programas ir individualius pagalbos planus, kurie nuolatos analizuojami, aptariami, esant reikalui kei?iami. Grupi? mokytojai kartu su švietimo pagalbos specialistais ?gyvendina priemoni? plan? (t?v? švietimas, prevencini? program? ?gyvendinimas, problem? sprendimas, grup?s bendruomen?s veiklos organizavimas ir pan.), užtikrinan?i? grup?s bendruomen?s nari? emocin? gerov? ir tolerantiškus tarpusavio santykius.
?staigoje veikia Vaiko gerov?s komisija (VGK), j? sudaro gausi švietimo pagalbos specialist? komanda – logopedai, specialusis pedagogas, socialinis pedagogas, psichologas, visuomen?s sveikatos specialistas ir mokytojo pad?j?jai. Mokytojo pad?j?jams yra suteikiama galimyb? lankyti paskaitas, seminarus, konsultacijas ir taip ?gyti reikiam? žini?.
Ikimokyklin?s ?staigos VGK vykdo ?traukiojo ugdymo steb?sen?, pos?džiuose periodiškai analizuoja teikiamos švietimo pagalbos vaikui veiksmingum?, prireikus koreguoja švietimo pagalbos b?dus, formas. 2022 metais „Saulut?s“ Vaiko gerov?s komisija nuolat tobulino savo žinias ir ?g?džius rajono bei respublikos renginiuose, k?r? vaik? pasiekim? vertinimo sistem?, formas pagalbos planams ir programoms.
?staigoje užtikrinamas ugdymo aplinkos pritaikymas ir modernizavimas, ?sigyjamos reikalingos priemon?s, atitinkan?ios ?vairius ugdymosi poreikius, aktyviai naudojamos informacin?s technologijos („Canva“ programa, „Zoom“, „Padlet“, „Wordwall“, „Storyjumper“, „Learning Apps“ platformos). Lopšelio-darželio švietimo pagalbos specialistai aktyviai ?sitraukia ? respublikos gerosios patirties sklaid? ir dalinasi savo kurtomis priemon?mis, sukaupta patirtimi.
„Saulut?je“ ugdytiniams, turintiems speciali?j? ugdymosi poreiki?, yra sudaromos s?lygos bendrauti su bendraamžiais, dalyvauti bendroje veikloje, parodyti savo geb?jimus, gauti reikiamos mokytoj?, mokytoj? pad?j?j? ir specialist? pagalbos. Siekiant gerinti ?trauk?j? ugdym? yra planuojamos ir vykdomos ?vairios prevencin?s programos.
?traukusis ugdymas yra nesibaigiantis procesas, jo variklis yra ugdymosi pasiekimus stabdan?i? kli??i? identifikavimas ir šalinimas. Stengiam?s, kad šiame procese dalyvaut? visa bendruomen?, ?skaitant t?vus (glob?jus), jie lopšelyje-darželyje yra nuolat konsultuojami, jiems teikiama ?vairiapus? pedagogin? ir specia­lioji pedagogin? pagalba.
Milda Vežbavi?ien?,
Raseini? lopšelio-darželio „Saulut?“
Vaiko gerov?s komisijos pirminink?, logoped?