Nuotykiais kvepianti vasara bibliotekoje

Versija spausdinimui

Vasar? Raseini? Marcelijaus Martinai?io vieojoje bibliotekoje netr?ko veikl?, ugdan?i? vaik? k?rybikum? ir saviraik?, lavinan?i? tarpusavio bendravimo ?g?dius bei suteikian?i? kokybik? uimtum? atostog? metu. Jau tre?ius metus i eil?s biblioteka prisijungia prie Lietuvos mokini? neformaliojo vietimo centro ir vietimo, mokslo ir sporto ministerijos organizuojamos iniciatyvos Atverk duris vasarai. Vasaros pradioje jaunuosius skaitytojus kviet?me dalyvauti popietin?s vaik? stovykl?l?s Skaityk! Kurk! Tobul?k! 2023 veiklose, v?liau darbuotis Imaniosiose Kuku?io vasaros dirbtuv?l?se ar lavinti poj??ius bibliotekoje ?rengtame Sensoriniame kambaryje.
Pasitelkiant imani?sias technologijas ir edukacinius usi?mimus stovykl?l?s Skaityk! Kurk! Tobul?k! 2023 metu buvo skatinamas vaik? k?rybikumas ir puosel?jama skaitymo kult?ra. Stovyklos atidarymo vent?je Skruzd?liadienis vaikus pradiugino raytoja Rasa Dmuchovskien? ir dailininkas Gintaras Jocius, jie kartu pie?, oko, vaidino ir supaindino mauosius su skruzdi?, ?vairiausi? vabaliuk? bei kit? ma? padar?li? gyvenimu mikuose ir pievose. O per stovyklos udarym? vaikams ger? nuotaik?, teigiamas emocijas dovanojo bei Pasak? apie Kukut? ir jo nutikimus sek? ir iliustravo dailininkas, raytojas Paulius Juodiius.
Vaik? stovykl?l?je netr?ko edukacij? ir ?simintin? veikl?, pad?jusi? atskleisti talentus, ugdyti k?rybikum? ir pasitik?jim? savimi. K?rybinis-edukacinis usi?mimas Geriausia diena: nuotykiai degtuk? d?ut?se (pagal Kotrynos Zyl?s knyg? Geriausia diena) lavino jaun?j? k?r?j? vaizduot?, pad?jo ugdyti menin? skon?, atidum?, kruoptum?, geb?jim? ireikti savo jausmus ir potyrius. iame usi?mime vaikai k?r? BDGP (blog? dien? gelb?jimo planus), t. y. kolekcionavo geriausias savo dienas bei smagiausius nuotykius degtuk? d?ut?se juos nupiedami ar kaip kitaip ?amindami. O trump? istorij? k?rimo ir iliustravimo dirbtuv?l?se Trumpos vasaros istorijos stovyklautojai patyr? literat?rin? nuotyk?. Pasitelk? atsitiktinius paveiksl?lius ir frazes k?r? aunius persona? charakterius, netik?tas istorijas, lavino savo kaip raytoj? gabumus, k?rybin? m?stym?, estetin? pajaut? ir fantazij?. ios trumpos vaik? sukurtos istorijos sugul? ? bendr? knygel?, kuri? galima pavartyti bibliotekoje.
Turiningos ivykos ir smag?s interaktyv?s aidimai ugd? stovykl?l?s vaik? patriotizm?, tapatyb?s suvokim?, skatino dom?tis krato istorija. iais metais, Raseiniams minint 770-?j? miesto gimtadien?, stovyklautojai aplank? ymiausius objektus, suinojo ?domi? fakt? apie miesto simbolius ar reikmingas vietas. ?gytos inos pravert? interaktyviuose aidimuose Atsp?si od? painsi Raseinius ar Sud?liok Raseinius. Taip pat vaikai geriau paino savo rajon? aplankydami Marcelijaus ir Algirdo Martinai?i? gimtin?s ?aminimo viet? Paserbentyje, api?r?j? koplytstulp? ir paminklin? akmen?, iklaus? pasakojim? apie poeto vaikyst?.
Vasar? jaunieji lankytojai mok?si k?rybikai m?styti, b?ti ne tik imani?j? technologij? vartotojais, bet ir j? k?r?jais. Stovykl?l?je Skaityk! Kurk! Tobul?k! 2023, Imaniosiose Kuku?io vasaros dirbtuv?l?se vaikai susipaino su interaktyviais robotukais-konstruktoriais, im?gino interaktyv? pieim? grafine planete ar LED pieimo lentomis, pasin?r? ? virtualios realyb?s pasaul?. Robotikos usi?mimai lavino k?rybinius ?g?dius, pad?jo mokytis programavimo, ininerijos ir, inoma, robot? technikos pagrind?. Stovyklautojai ir dirbtuv?li? dalyviai kurdami robotus ne tik juos vald? ir programavo, bet ir band? suprasti, kas yra prasmingas aidimas, kaip imokti dalykai m?gstamuose aidimuose gali b?ti panaudoti realyb?je. Im?gin? skaitmenin? tapyb? jie suinojo, kaip menas derinamas su informacin?mis technologijomis. Galiausiai nepamirtam? nuotyki? dovanojo virtualios realyb?s pasaulis, nuk?l?s vaikus ? atrakcion? park? ar povandenin? baz?.
Turb?t viena i ?domesni? ir naujesni? patir?i? bibliotekoje Sensorinis kambarys. Vasaros pradioje prad?jo veikti fiziniams, socialiniams, kalbos ir painimo ?g?diams pritaikyta vaik? erdv?, kurioje esantys ?renginiai ar elementai skatina vaik? lyt?jimo, regos, klausos ir jud?jimo poj??ius. Per usi?mimus Linksmosios patirtys Sensoriniame kambaryje vaikai diaug?si viesos pluot? ?vairove, im?gino vie?ian?io stalo veiklas ar taktilines aidim? lentas, m?gavosi nat?ralaus vandens burbuliavimo garsais ir viesomis velgdami ? burbul? vamzd?. Didiausio ma?j? diaugsmo sulauk? socialinius ir emocinius ?g?dius stiprinantis kamuoliuk? baseinas, o vyresniuosius ir j? t?velius viliojo atpalaiduojantis sensorinio kilim?lio p?d? masaas ir judesi? koordinacij?, login? m?stym? ar kitus poj??ius lavinantys interaktyv?s aidimai.
Vasara bibliotekoje isiskyr? prasmingu ir nuotykiais kvepian?iu vaik? laisvalaikiu. Edukacijos, aidimai, viktorinos, skaitymai, paintis su imaniosiomis technologijomis, ekskursijos, susitikimai su dailininkais, raytojais ir daugyb? kit? lavinan?i? veikl? padovanojo diugi? akimirk? ir ?sp?di?. Nors vasara baig?si, jaunuosius skaitytojus kvie?iame ir toliau susitikti bibliotekos organizuojamuose renginiuose ir usi?mimuose, skaityti knygas, pasinerti ? smagius ir netik?tus atradimus.

Justina Maulien?,
Informacini? paslaug? ir
vaik? literat?ros skyriaus
vyresn. bibliotekinink?

Komentarų nėra