Pavasaris keliuose – b?kime atsarg?s

Albinas STAKAUSKAS [1]

Atskub?j?s pavasaris dovanoja daug maloni? akimirk?, ta?iau kartais ir skub?jim? bei išsiblaškym?. ? kelius ir gatves pasipila dviratininkai, motociklininkai, motoroleri? vairuotojai, kaimuose – žem?s ?kio technika. Automobili? vairuotojai po žiemos slidži? keli? taip pat pasijunta dr?sesni ir spusteli akseleratori? pedalus. Matyt, ne veltui balandžio m?nes? pažymima saugaus eismo diena. Ta proga „Alio, Raseiniai“ pašnekino Raseini? rajono PK VPS Keli? policijos vy­res­n?­j? gru­p?s spe­cialis­t? Ar?n? Kantaut?. Pasak jo, be abejon?s, d?l min?t? priežas?i? pavasar? problem? keliuose
padaug?ja, pakyla ir avaringumo rodikliai. Tod?l keli? policijos pareig?nai organizuoja prevencines priemones, kuri? metu stengiamasi išaiškinti kuo daugiau pažeidim? ir atitinkamai ? juos reaguoti.

„Ta?iau turime kuo ir pasidžiaugti. Štai pastaruoju metu pastebime, kad, apskritai vertinant eismo situacij?, žymiai atsinaujino transporto priemon?s, jos tapo techniškai tvarkingesn?s, saugesn?s. Ypa? pager?jo situacija kaimuose, kur žem?s ?kio technikos parkas itin atsinaujino – stambiagabari?iai agregatai dabar yra su žibintais arba pažym?ti atšvaitais. Tiesa, lieka sena p?s?i?j? problema – atšvaitai. Mes vis? neapsaugosime, turi žmon?s patys save saugoti. Nors stengiam?s gana dažnai organizuoti prevencines priemones (pagal statistik? Lietuvoje išdalinta daugiau nei 3 mln. atšvait?), ta?iau važiuodami tamsiu paros metu net kas dešimtojo p?s?iojo nematome su atšvaitu“, – d?st? A. Kantautas. Kita problema – dviratininkai, motorolerininkai. Anot pareig?no, t?vai dabar dažnai lepina vaikus ir gan?tinai anksti nuperka šias transporto priemones. Vaikai paprastai nežino eismo taisykli? ir ? gatv? pasileidžia lygiai taip pat, kaip su dvira?iu kieme. Bet kokiu atveju motoroleri?, moped? vairuotojai yra vieni pažeidžiamiausi? eismo dalyvi? ir ši? transporto priemoni? vairuotojo pažym?jim? [2] galima gauti išklausius kurs? tik nuo 15 m. Jeigu ši? reikalavim? nesilaikoma, t?vams gali b?ti paskirta bauda už vaik? neprieži?r?. „Art?ja vasara, pasibaigs mokslo metai, sugr?š studentai ? namus – eismas taps dar sud?tingesnis. Stengsim?s t? intensyvesn? eismo sraut? kontroliuoti, kad kuo mažiau ?vykt? skaudži? eismo ?vyki?. Ta?iau žmon?s turi b?ti atid?s ir saugoti save“, – sak? A. Kantautas.

Pasak keli? policijos specialist?, daug ?takos eismo saugumui turi keli? b?kl?, o po žiemos ji apverktina. Kita vertus, yra ir teigiam? poslinki? – eismo saugumui pasitarnavo kai kurie techniniai sprendimai. Štai atitvar? ?rengimas automagistral?je žymiai padidino saugum? ir pagerino avarij? statistinius rodiklius. M?s? rajone bet kurioje magistral?s vietoje neklaužados žaliosios juostos kirsti jau negal?s. Taip pat pervažiuoti automagistral? m?gdavo ir žemdirbiai, kuriems tiesiai pasiekti lauk? b?davo lengviau, bet tai sukeldavo avarini? situacij?. Yra buv? mirtin? atvej? bandant pereiti magistral? p?stiesiems ar dviratininkams – žmon?s papras?iausiai neapskai?iuoja automobili? jud?jimo grei?io ir tampa aukomis.Per pirm?j? ši? met? ketvirt? m?s? rajone ?vyko 47 eismo ?vykiai (2 daugiau nei pernai per t? pat? laikotarp?), iš j? 7 ?vykiai, kuri? metu
buvo sužaloti žmon?s, 1 žmogus žuvo (pernai – 0), 6 sužeisti (pernai – 8),technini? eismo ?vyki?, kuriuose nebuvo sužaloti žmon?s – 40.  Beje, technini? eismo ?vyki? suvestin? n?ra tiksli, kadangi vairuotojai dažnai patys užsipildo draudimines
deklaracijas, nesikreipia ? policij? ir taip išvengia administracin?s atsakomyb?s. Per tris m?nesius pareig?nai suraš? 425 protokolus. Pasak policijos atstov?, lyginant su ankstesniais metais, tai n?ra daug. Beje, pareig?nai pakartotinai prašo pad?ti atskleisti vien? neišaiškint? atvej?. Pra?jusi? met? lapkri?io 1 d. Ariogalos mieste iš eismo ?vykio vietos pasišalino raudonos spalvos automobilis „Renault 21“, valstybinis numeris TVR 753. Bet kokia informacija b?t? naudinga, kadangi automobilis nebuvo surastas, o savinink? n?ra.
Vis d?lto, kokie dažniausiai pasikartojantys pažeidimai, d?l kuri? kyla eismo ?vyki?? Pasak keli? policijos specialist?, bene dažniausiai m?s? vairuotojams b?dingas neatidumas, neleistinas važiavimas per sankryžas, saugaus grei?io nesilaikymas. Raseini? mieste ypa? pavojinga Dubysos – Ston? gatvi? sankryža – ji pasižymi avaringumu.Laikinai ?ia planuojama statyti „Stop“ ženklus. V?liau, kai bus visiškai ?rengtas apvažiavimas, galb?t Ston? gatv? taps pagrindine, o Dubysos – šalutine. Kiekvienam raseiniškiui taip pat puikiai žinoma problema – viet? automobili? aikštel?se ir kiemuose tr?kumas. Kita vertus, tai vis? šalies miest? b?da.Sovietme?iu automobilis buvo retenyb?, tod?l planuotos tokios aikštel?s. Ta?iau, pareig?n? teigimu, automobili? statymas ant žali?j? vej? yra neteis?tas, tod?l j? savininkai gali b?ti baudžiami.
„Planuojame organizuoti ?vairi? prevencijos priemoni? eismo saugumui užtikrinti. Savaitgaliais bus sustiprinti bud?jimai. Pareig?nai steb?s p?s?i?j?, dviratinink? elges?, taip pat fiksuos saugos dirž?, vaik? vežimo, chuliganiško vairavimo, mobili?j? naudojim? vairuojant bei kitus pažeidimus“, – aiškino A. Kantautas. Eismo dalyviai kely–je tur?t? b?ti žmogiškesni, pakantesni ir r?pestingesni. Pareig?nai ragina pagalvoti ne vien apie save, bet ir apie kit? saugum?. Žmon?s raginami kelyje elgtis pagal visas saugumo taisykles.