Raseinių specialiosios mokyklos ir PSPC socialinė partnerystė
Raseinių specialioji mokykla siekia aktyviai ir efektyviai pažinti, reaguoti į ugdytinių ir jų šeimų poreikius, mokyklos bendruomenės gyvenime remtis visuminio ugdymo nuostatomis. Kintanti ugdytinių poreikių įvairovė, augantis vaikų, turinčių kompleksinę negalią, lėtinių ligų, autizmo spektro sutrikimų, skaičius skatina nuolat tobulinti mokyklos darbuotojų profesines kompetencijas. Džiaugiamės, kad įgyvendindami darbuotojų kvalifikacijos tobulinimą galime remtis profesionalia socialinių partnerių pagalba. Bendradarbiaujant su Raseinių pirminės sveikatos priežiūros centro (PSPC) pediatre Odeta Borkertiene parengta ir įgyvendinta Raseinių rajono švietimo pagalbos tarnybos akredituota ilgalaikė kvalifikacijos tobulinimo programa „Visuminis požiūris į specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų sveikatą“. Naujojoje pedagogikoje ypatingas dėmesys skiriamas visuminiam ugdymui, jo samprata remiasi nuostata, kad pasaulis yra integruota visuma, kurioje viskas susiję sąveikos, ryšio ir prasmės aspektu. Programos dalyviai praplėtė profesines žinias ir įtraukiojo ugdymo planavimo ir įgyvendinimo kompetencijas apie vaiko raidos sutrikimus ir lėtines ligas, socialinius vaikų sveikatos raidos rizikos veiksnius ir galimas prevencijos priemones. Gilinosi į vaikų epilepsijos priežastis, formas ir pagalbos teikimo galimybes. Analizavo naująją neuroįvairovę, diskutavo apie autizmo spektro sutrikimų paplitimą, diagnostiką ir intervenciją.
Sandra Maslauskienė,
Raseinių specialiosios mokyklos
direktorė
