Respublikin? praktin? konferencija lopšelyje-darželyje „Liepait?“

[1]Balandžio 28 dien? Raseini? lopšelyje-darželyje „Liepait?“ vyko Respublikin? ikimokyklini? ?staig? darbuotoj? asociacijos „Sveikatos želmen?liai“ praktin? konferencija „Išš?kiai, atradimai ir patirtys, vedant vaikus socialin?s – emocin?s sveikatos stiprinimo takeliu“. Konferencij? organizavo Raseini? lopšelis-darželis „Liepait?“ ir respublikin? ikimokyklinio ?staig? darbuotoj? asociacija „Sveikatos želmen?liai“. Konferencijos partneriai – Raseini? švietimo pagalbos tarnyba ir Raseini? visuomen?s sveikatos biuras.
Pagrindinis organizuojamos konferencijos tikslas buvo pasidalyti žiniomis, skleisti pedagogin? patirt? ir keistis vertingomis id?jomis apie ikimokyklinio amžiaus vaik? socialin?s, emocin?s sveikatos puosel?jimo ir ugdymo patirt?.
Konferencijos dalyviai atvyk? ? lopšel?-daržel? „Liepait?“ lank?si grup?se, susipažino su galerijoje eksponuojamais stendiniais pranešimais. Ten buvo pateikta informacija apie inovatyvios socialin?s ir emocin?s vaik? sveikatos stiprinimo galimybes, metodus, ?gyvendintus renginius, veiklas ir projektus.
Pranešimus pristat? sve?iai iš Šiauli?, Vilniaus ir Raseini? rajono dalijosi vertinga patirtimi apie ugdytini? dalyvavim? kasdienin?se veiklose, j? potyrius, patiriamas emocijas ir išš?kius.
Kaip yra svarbu išmokyti vaikus atpažinti savo patiriamus jausmus, emocijas ir geb?ti jas išreikšti žodžiais emocijoms apib?dinti ir naudoti juos kasdienyb?je. Kai kurie vaikai vengia reikšti savo jausmus, nes galvoja, kad jie yra neigiami arba g?dingi. B?tina [2]vaikams leisti suprasti, kad visi kylantys jausmai yra normal?s ir sveiki, tiesiog svarbu mok?ti su jais susitvarkyti ir užmegzti ger? santyk? su pa?iu savimi. Net ir pyk?io emocija gali b?ti naudinga, jei vaikai geba su ja susidoroti. Tinkamai mokomi mažyliai ima suprasti, kad pyktis kyla d?l tam tikr? priežas?i? ir jas ?vardijus galima priimti puik? problemos sprendim?. Vienas iš metod? yra „Kimochi“ ir „Zipio draugai“ programos, orientuotos ? socialini? ?g?dži? puosel?jim? ir emocinio intelekto lavinim?. Jas pasitelkus vaikai ima geriau pažinti save ir kitus, ?gauna savireguliacijos ir savirefleksijos geb?jim?, savarankiškai priima atsakingus sprendimus.
Išklausius pranešimus konferencijos dalyviai buvo pakviesti ? praktines veiklas, kur dalijosi ger?ja patirtimi apie vaik? socialin?s ir emocin?s sveikatos puosel?jimo ir ugdymo svarb? ikimokykliniame amžiuje.
Refleksijos metu konferencijos dalyviai išsak? mintis, kad reikia perži?r?ti ir apm?styti savo emocij? šaltinius, priežastis ir panaudoti tai sav?s tobulinimui. Relaksuodami ?sigiliname ? savo jausm? esm?, suprantame, iš kur jie atsiranda, ir taip išmokstame juos efektyviai kontroliuoti.
Svarbu suprasti ne tik savas, bet ir kito asmens emocijas – b?ti empatiškam. Svarbus atviras ir nuoširdus bendravimas.
Žmon?s pamirš, k? tu sakei, žmon?s pamirš, k? tu darei, bet žmon?s nepamirš, kaip tu juos privertei jaustis (Halia Silins).

Diana Pe?iulien?,
konferencijos organizavimo darbo grup?s nar?, fizinio ugdymo mokytoja