STEAM projektas „Raseiniams 770“

[1]Vienas svarbiausi? ši? met? ?vyki? – Raseini? miesto 770-asis gimtadienis. Nor?dami ?prasminti ši? graži? sukakt?, Raseini? lopšelio-darželio „Saulut?“ ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikai geguž?s 2–29 dienomis dalyvavo k?rybiniame projekte „Raseiniams 770“. Projekto tikslas – supažindinti vaikus su Raseini? krašto vietov?s objektais, j? istorija ir taikant STEAM (Science – gamtos mokslai, Technology – technologijos, Engineering – inžinerija, Arts – menai ir k?ryba, Math – matematika) metodus sukurti knyg? „Mano gimtasis kraštas“.
Gamtamokslinio ugdymo etape vaikai susipažino su gimtojo miesto žymiausiomis vietov?mis ir objektais. Technologij? pažinimo etape ieškojo informacijos internete, mok?si koduoti informacij? QR kodu, ieškojo atkodavimo galimybi?. Inžinerinio m?stymo etape k?r?, stat?, konstravo objektus. Meno pasaulio etape pieš?, lipd?, aplikavo. Matematikos etape matavo, lygino, grupavo, skai?iavo.
Meil? gimtajam kraštui prasideda nuo gimtojo miesto istorijos. Per ?vairias veiklas ir išvykas ugdytiniai atrado (aplank?) Raseini? miesto žymiausias vietoves, objektus: muziej?, bibliotek?, Maironio, Rasupio, autobus? park?, miesto centrin?je aikšt?je esant? nepriklausomyb?s paminkl? „Žemait?“, Magd?s šulin?, policijos ir ligonin?s pastatus. IKT, enciklopedij?, t?veli? ir pedagog? pagalba susipažino su j? istorija. Taikant ?vairius patyriminius ir k?rybinius metodus, skaitmenines technologijas ir menin?s raiškos formas buvo inicijuojama vaik? k?rybin? laisv?. Pasirinkdami skirtingas technikas ir priemones ugdytiniai k?r?, stat?, konstravo, tyrin?jo, modeliavo žymius Raseini? miesto objektus. Kokybiškas, patrauklus patirtinis ugdymas(is), kuriame mažiau kasdien?s rutinos, o daugiau ?domi?, k?rybiškum? skatinan?i? veikl? – s?kmingiausias metodas vaiko pažangai.
Projekto metu džiaug?m?s t?v? poži?riu ? vaiko pažintin?s kompetencijos ugdym? ir bendradarbiavimu su pedagogais siekiant visapusiškos vaiko ugdymo(si) gerov?s. T?vai organizavo savo atžaloms ?vairias pažintines išvykas, jas fiksavo ir dalijosi su pedagogais.
Ne mažiau svarbus šiame projekte ir socialini? partneri? bendradarbiavimas (?trauktis). Vš? ?mon?s „Atrask Raseinius“ direktorius Arnas Zmitra lopšelio-darželio pedagog?ms šmaikš?iai pristat? edukacin? pranešim? apie žymi? Raseini? Magd?, jos nuotykius ir legendomis apipintus nutikimus.
Pasibaigus projektui pedagogai susirinko ? apibendrinam?j? refleksij? – pristat? vaik? kurt? knyg? „Mano gimtasis kraštas“, dalijosi s?km?mis, problemomis ir išš?kiais. Raseini? Marcelijaus Martinai?io viešojoje bibliotekoje bus surengta vaik? sukurt? knyg? paroda.
Renata Norkien?,
Raseini? lopšelio-darželio „Saulut?“
direktoriaus pavaduotoja ugdymui