Turininga kelionė po Betygalos apylinkes

Siųsti Versija spausdinimui

Gegužės 12 d. Betygalos Maironio gimnazijos 4 klasės mokiniai keliavo po Betygalos apylinkes. Pirmiausia atkeliavome į Maslauskiškių kaimą. Sustoję ant kalno aplankėme vandens malūno savininkų Bodendorfų kapus. Netikėta buvo, kad žmonės palaidoti natūraliame gamtos prieglobstyje, paprastuose, kukliuose kapuose. Nuo kalno išvydome Maslauskiškių vandens malūną ir jo teritoriją. Muziejininkė Marijona Birutė Navakauskienė ir Maslauskiškių kaimo gyventoja Ramutė papasakojo malūno istoriją, supažindino su malūnininko profesija, jo atliekamais darbais, paaiškino, kokias funkcijas atlieka malūne esantys įrenginiai. Vaikams buvo labai smagu nučiuožti maišų ,,čiuožyklomis“. Stebėjome Dubysos sraunią tėkmę, skaičiavome upėje esančias salas, grožėjomės atodangomis, klausėmės gegutės kukavimo, lakštingalų čiulbėjimo. Labai draugiškai mus pasitiko ten gyvenančios lamos.
Atkeliavę į Burbiškių dvarą, apžiūrėjome dvaro teritoriją, išklausėme pasakojimo apie dvaro istoriją, legendų apie dvare vykusį gyvenimą.
Ugioniuose aplankėme Švč. Mergelės Ėmimo į dangų bažnyčią. Bažnyčioje klausėmės pasakojimo apie jos istoriją, turėjome galimybę pasėdėti balkone, kur mišių klausydavosi dvarininkai. Apžiūrėjome vargonus, bandėme groti ir stebėjome, kaip jie veikia. Matėme ir karo metais vargonuose paliktas kulkų žymes. Koplyčioje stebuklingu šaltinio vandeniu plovėmės akis tikėdamiesi išvysti aplink paslėptus turtus. Kiek­vienas sugalvojome savo slaptą norą. Prie bažnyčios grožėjomės nuostabiu pavasarišku vaizdu į Dubysos slėnį.
Visą kelionę klausėmės įdomių muziejininkės Birutės pasakojimų apie Betygalos apylinkes. Gamta padovanojo saulėtą, šiltą orą, pavasariškus vaizdus ir garsus. Grįžome praturtėję žiniomis apie Betygalos apylinkių istoriją, pasigrožėję nuostabiais gamtos vaizdais.