Vaikų poilsis: kodėl iš tiesų svarbus reguliarus miegas?

Poilsis ir kokybiškas miegas augančiam organizmui turi begales naudų ir jis yra būtinas, tai neginčytina. Tačiau kai kurie tėveliai vis dar sunkiai susitvarko su šia užduotimi ir nežino, kaip paskatinti mažuosius eiti miegoti laiku. To nedarant laiku ir reguliariai, galimos įvairios pasekmės, kurios gali daryti įtaką vaiko raidai ir netgi vėlesniam gyvenimui. Todėl šiame straipsnyje aptariame, kodėl tai svarbu, kaip tai pradėti daryti tinkamai ir kas gresia, jei vaikutis vis dar eina miegoti nevienodu metu. [1]

Skirtingame amžiuje – skirtingas miego laikas

Tėveliams svarstant, kiek vaikas turėtų miegoti, labai svarbu atsižvelgti ir į jo amžių. Pasak pediatrų, skirtingoms amžiaus grupėms patariama miegoti taip:

Atsižvelgiant į šias gaires, bus paprasčiau ir patogiau ieškoti sprendimų, kaip suteikti reikiamas galimybes savo atžalai pailsėti tinkamai ir prabusti ryte kupiniems naujos energijos, noro žengti į žinių ir atradimų pilną pasaulį.

Reguliarus ėjimas miegoti svarbus, kaip ir miego trukmė

Miego režimo nustatymas yra lygiai toks pats svarbus, kaip ir pakankama miego trukmė. Svarstant apie jį, svarbu sutarti ir įsivesti tam tikrus veiksmus, kuriuos atliksite kiekvieną vakarą prieš miegą. Tai padės vaikučiui nurimti, pasiruošti miegui ir pailsėti kokybiškai. Neretai specialistai pataria likus bent 30 minučių iki miego laiko išjungti elektroniką (telefonus, kompiuterius), visuomet tuo pačiu metu eiti praustis, persirengti, pasikloti lovelę.

Kokie dar būdai egzistuoja?

Siekiant kokybiško miego, svarbu gerai žinoti, kaip jį pasiekti. Kaip ir minėta aukščiau, tam tikrų kasdienių ritualų įsivedimas padės, tačiau reikėtų prisiminti ir kitus būdus. Labai svarbu įvertinti, kaip įrengtas vaiko kambarys: ar jame ilsėtis malonu, ar nėra trikdžių. Įrengiant vaiko kambarį, galima jų išvengti parinkus ramias, dėmesio neblaškančias spalvas ir aksesuarus. Be to, vaikiškos lovos [2] pasirinkimas taip pat svarbus. Tinkamoje lovelėje poilsis bus dangiškas. Dairydamiesi tinkamos lovelės, atsižvelkite į: jos aukštį, medžiagų kokybę (svarbu įsitikinti, kad gamyboje nenaudotos kenksmingos medžiagos ir pan.), ar lovoje nėra pavojaus vaikui (statūs kampai ir kt.).

Kalbant apie miego baldus, labai svarbu parinkti tinkamą čiužinį. Jį renkant rekomenduojama atsižvelgti į:

Parinkus tinkamus baldus ir kambario interjerą, vaiko poilsis bus geresnis, o jį įtikinti, kad jau metas miegoti – lengviau.

Kas gali grėsti, jei vaikas miega nepakankamai?

Nuolatos pakankamai nepailsėjęs vaikas gali tapti irzliu, jam gali būti sunku susikoncentruoti mokantis. Tai gali paveikti jo mokymosi rezultatus, bendrą pažangą ir net vystymąsi. Taip pat labai svarbu vaikui nuo pat mažų dienų diegti suvokimą, kad miegas yra itin svarbu. Taip vaikas geriau supras raginimą ruoštis ilsėtis, o suvokimą vėliau perduos ir savo atžaloms.

Vaiko miegas yra vienas iš svarbiausių aspektų, lemiančių sveiką jo raidą. Todėl norint, kad atžala ilsėtųsi kokybiškai ir pakankamai, reikėtų skirti pakankamai dėmesio aplinkos kūrimui, baldų parinkimui, miego ritualų kūrimui ir poilsio režimo reguliavimui.