Virtuali „Steam“ vaikų konferencija

Siųsti Versija spausdinimui

Ar galima žaisti konferenciją? Ar galima žaisti nuotoliniu būdu? Ar galima žaisti „Steam“ tema nuotoliniu būdu konferenciją? Į visus klausimus drąsiai galime atsakyti „taip“, nes šių metų kovo 23 d. vyko respublikinė virtuali „Steam“ vaikų konferencija „Kuriu gimtinei“. Ją surengė Kauno lopšelio-darželio „Vilnelė “ pedagogai.
Priešmokyklinio amžiaus vaikai turėjo galimybę per konferenciją pristatyti savo darbus. Pasiūlymui nelikome abejingi. Raseinių lopšelio-darželio „Saulutė“ PU grupės „Pabiručiai“ ugdytinis Ugnius Budraitis iš mėgstamiausių lego kaladėlių įgyvendino savo sumanymą ir sukūrė statinį „Tanklaivis“. Berniukas, pristatydamas techninę kūrybą, pasakojo, kaip kilo idėja statyti tanklaivį, kas padėjo ją įgyvendinti ir ką galima su juo nuveikti. Tai buvo konferencijos organizatorių tikslas ir nauja patirtis mums visiems, padedanti ugdyti vaiko kūrybiškumą, kalbinę raišką, viešojo kalbėjimo įgūdžius naudojant informacines technologijas.
Raseinių lopšelyje-darželyje „Saulutė“ aktyviai integruojame „Steam“ ugdymo idėjas kasdienėje vaikų ugdymo(si) praktikoje. „Steam“ metodas yra vienas iš metodų, atitinkančių šiandieninio vaiko interesus. Tai penkių raidžių koncepcija, apimanti gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, menų ir matematikos sritis. Taikomi metodo elementai padeda mokytis savikontrolės, valdyti problemines situacijas, kylančias bendraujant su kitais. Kiek­vienas metodo elementas yra savaip įdomus, priverčiantis atsakyti į vieną ir tą patį klausimą „kodėl“, o atrasti ir išreikšti vidiniai resursai per kūrybinę veiklą padeda sustiprinti pasitikėjimą savimi. Per patyrimą įgytos žinios padeda vaikams tobulinti kritinį mąstymą, spręsti problemas diskusijose, ieškoti atsakymų į klausimus, taikyti tinkamiausią informaciją. Pagrindiniai „Steam“ ugdymo instrumentai – tai vaikams užduodami klausimai: ko siekiu, kaip siekiu, kodėl siekiu.
„Steam“ tenkina visus svarbiausius vaiko poreikius: pažintinius, bendravimo, praktinio veikimo, judėjimo. Taip vaikas gali realizuoti ir stiprinti savo vidinius resursus, juos atrasti ir atskleisti per praktinius patyrimus atrasdamas savo galimybes ir gebėjimus.
Pagrindinė priemonė taikyti „Steam“ elementus yra žaidimas. Per žaidimą vaikai ugdosi visapusiškai. Kiekvienas skirtingo pobūdžio žaidimas taikomą elementą veikia skirtingai. Padeda sukaupti savitą patirtį ir tobulėti. Darželio ugdytinis U. Budraitis pirmą kartą gyvenime žaidė žaidimą „konferencijos pranešėjas“. Jis žaidė, o mes, pedagogai, suprantame, kad šitaip ugdėme jo pasitikėjimą savimi, savivertę ir savistabos įrankius – lyderystę ir empatijos įgūdžius, kritinį mąstymą, įgimto smalsumo puoselėjimą, žaismingumą ir kūrybiškumą.
Laima Vaičienė,
lopšelio-darželio „Saulutė“ vyresnioji
PU mokytoja

Komentarų nėra