Virtuali „Steam“ vaik? konferencija

[1]Ar galima žaisti konferencij?? Ar galima žaisti nuotoliniu b?du? Ar galima žaisti „Steam“ tema nuotoliniu b?du konferencij?? ? visus klausimus dr?siai galime atsakyti „taip“, nes ši? met? kovo 23 d. vyko respublikin? virtuali „Steam“ vaik? konferencija „Kuriu gimtinei“. J? sureng? Kauno lopšelio-darželio „Vilnel? “ pedagogai.
Priešmokyklinio amžiaus vaikai tur?jo galimyb? per konferencij? pristatyti savo darbus. Pasi?lymui nelikome abejingi. Raseini? lopšelio-darželio „Saulut?“ PU grup?s „Pabiru?iai“ ugdytinis Ugnius Budraitis iš m?gstamiausi? lego kalad?li? ?gyvendino savo sumanym? ir suk?r? statin? „Tanklaivis“. Berniukas, pristatydamas technin? k?ryb?, pasakojo, kaip kilo id?ja statyti tanklaiv?, kas pad?jo j? ?gyvendinti ir k? galima su juo nuveikti. Tai buvo konferencijos organizatori? tikslas ir nauja patirtis mums visiems, padedanti ugdyti vaiko k?rybiškum?, kalbin? raišk?, viešojo kalb?jimo ?g?džius naudojant informacines technologijas.
Raseini? lopšelyje-darželyje „Saulut?“ aktyviai integruojame „Steam“ ugdymo id?jas kasdien?je vaik? ugdymo(si) praktikoje. „Steam“ metodas yra vienas iš metod?, atitinkan?i? šiandieninio vaiko interesus. Tai penki? raidži? koncepcija, apimanti gamtos moksl?, technologij?, inžinerijos, men? ir matematikos sritis. Taikomi metodo elementai padeda mokytis savikontrol?s, valdyti problemines situacijas, kylan?ias bendraujant su kitais. Kiek­vienas metodo elementas yra savaip ?domus, priver?iantis atsakyti ? vien? ir t? pat? klausim? „kod?l“, o atrasti ir išreikšti vidiniai resursai per k?rybin? veikl? padeda sustiprinti pasitik?jim? savimi. Per patyrim? ?gytos žinios padeda vaikams tobulinti kritin? m?stym?, spr?sti problemas diskusijose, ieškoti atsakym? ? klausimus, taikyti tinkamiausi? informacij?. Pagrindiniai „Steam“ ugdymo instrumentai – tai vaikams užduodami klausimai: ko siekiu, kaip siekiu, kod?l siekiu.
„Steam“ tenkina visus svarbiausius vaiko poreikius: pažintinius, bendravimo, praktinio veikimo, jud?jimo. Taip vaikas gali realizuoti ir stiprinti savo vidinius resursus, juos atrasti ir atskleisti per praktinius patyrimus atrasdamas savo galimybes ir geb?jimus.
Pagrindin? priemon? taikyti „Steam“ elementus yra žaidimas. Per žaidim? vaikai ugdosi visapusiškai. Kiekvienas skirtingo pob?džio žaidimas taikom? element? veikia skirtingai. Padeda sukaupti savit? patirt? ir tobul?ti. Darželio ugdytinis U. Budraitis pirm? kart? gyvenime žaid? žaidim? „konferencijos praneš?jas“. Jis žaid?, o mes, pedagogai, suprantame, kad šitaip ugd?me jo pasitik?jim? savimi, savivert? ir savistabos ?rankius – lyderyst? ir empatijos ?g?džius, kritin? m?stym?, ?gimto smalsumo puosel?jim?, žaismingum? ir k?rybiškum?.
Laima Vai?ien?,
lopšelio-darželio „Saulut?“ vyresnioji
PU mokytoja