Virtualus spektaklio „Nowhere“ pristatymas

[1]Lapkri?io m?nes? finalin? etap? pasiek? dar vienas ambicingas Raseini? rajono kult?ros centro projektas. Baigtas kurti šiuolaikinis spektaklis „Nowhere“, prie jo id?jos k?rybin? komanda dirbo daugiau kaip metus.
Spektaklio siužetas (scenarijaus autorius Ar?nas Kazlauskas) remiasi egzistencialistine filosofija, ji individ?, individuali? patirt? ir jos unikalum? laiko žmogaus egzistencijos pagrindu. Žmogaus santykis su tikrove yra iracionalus, j? galima tik išgyventi – ir kiekvienas j? išgyvena savaip. Individas neturi jokios iš anksto jam duotos priederm?s ir t?ra toks, kok? pats save sukuria. Tod?l beprasm?s visos iš anksto nustatytos normos. Svarbu ne kas, o kaip pasirenkama. Žmogus visiškai laisvas, ta?iau privalo atsakyti už savo pasirinkimus.
Šis spektaklis kuriamas absurdo dramos principu – trys jo heroj?s susitinka paralelin?je erdv?je, kur susikerta vis? j? pasauliai. Žinoma, šis susid?rimas yra laikinas, tokia netvari erdv? gali egzistuoti tik labai trump? laiko atkarp?. Po šio aštraus, siel? apnuoginan?io kontakto heroj?s yra pasmerktos gr?žti ? savo kasdienin? gyvenim? ir t?sti egzistencij?. Ta?iau trumpa nušvitimo akimirka kažkur šalia kasdienyb?s, kur jos gali atskleisti savo tikr?j? „aš“, negr?žtamai pakei?ia j? asmenybes. „Kai tu gr?ši ? savo pasaul?, tav?s ten jau niekas nepažins“ – taip vienos iš heroj? l?pomis apib?dinama susiklos?iusi paradoksali situacija. Tiesiog ?prastame pasaulyje spektaklis t?sis toliau, tik jau pagal nusistov?jus? visuomen?s toleruojam? socialin? scenarij?.
[2]Spektaklis „Nowhere“ nutolsta nuo klasikin?s dramos princip?, tai daugiau tarpdisciplininis performansas, jame siužeto kuriamas emocijas sustiprina Daniel?s Gav?nait?s elektronin?s kompozicijos ir vokalas. Spektaklyje panaudotos dainos iš autor?s debiutinio albumo „Cursed Kingdom“.
Kitas vizualiai ?taigus spektaklio elementas – ekspresyvus Vilmos Pitrinait?s šokis, sukurtas specialiai šiam spektakliui. V.Pitrinait? – gerai Lietuvoje ir už jos rib? žinoma šiuolaikinio šokio choreograf?, atlik?ja, didži?j? savo laiko dal? praleidžianti Belgijoje, ta?iau nepamirštanti ir Lietuvos šokio scenos. Pernai Raseini? šiuolaikin?s muzikos festivalyje pamat?me puik? jos šokio spektakl? „Somaholidays“, šiemet ji dalyvavo performanse „Opera in jazz“. Žinoma, be ši? ir kit? pasirodym? Lietuvoje, dar daugyb? projekt? vyko Belgijoje, Pranc?zijoje ir kitose Europos šalyse.
Klasikin?s dramos kanonams spektaklyje puikiai atstovauja Simona Zalensien?. Ji yra tarsi pagrindin? siužetin?s linijos ašis, apie j? sukasi visas dramos konfliktas. Ties? sakant, konfliktas taip pat yra tik iliuzinis, suvaidintas, gal? gale virstantis grotesku ir susitaikymu. Susitaikymu su likimu ar su pa?iu savimi? Šis egzistencinis klausimas išlieka atviras ir pasirodymo pabaigoje. Simonos kuriama heroj? Gerda yra jungiamoji grandis tarp kit? personaž?, tarsi savotiškas mediumas, visada išliekanti neutrali, užsidariusi savo šalto intelekto apvalkale, nes ji vienintel? m?sto racionaliai – iliuzijos yra trumpalaik?s, anks?iau ar v?liau teks gr?žti.
Nors šis spektaklio pastatymas jau yra visai išbaigtas ir gali b?ti pristatytas realioje scenoje, vis tik j? b?t? galima apib?dinti kaip juodraštin?, vien? iš galim? pastatymo variant?. K?rybin? komanda yra numa?iusi platesn? pastatymo realizacij?, atitinkan?i? gyvo performanso žanr?. Didesn?je atlikimo erdv?je planuojamos masin?s scenos, kuriose gal?s dalyvauti ir savanoriai, prieš spektakl? trumpai supažindinti su savo funkcijomis scenoje. Taigi kiekvienas norintis gal?s dalyvauti šiame mistiniame susitikime paralelin?je erdv?je…
Spektaklio anonsin? filmuk? galima pamatyti „YouTube“ platformoje https://youtu.be/EpJyBByxuVA. Projekt? iš dalies finansavo Lietuvos kult?ros taryba.
Ar?nas Kazlauskas,
Raseini? rajono kult?ros centro
projekt? vadovas