Kimochi pasaulyje

Versija spausdinimui

Socialinio-emocinio ugdymo programa Kimochi puikus b?das mokyti vaikus apie jausmus: mokyti juos ?vardinti, paaikinti tai, k? jau?ia. Japon? kalboje kimochi reikia jausmas. Kimochis filosofija teigia, kad kiekvienas vaikas gali imokti b?ti pagarbus, atsakingas, atsparus, atjau?iantis, malonus ir dr?sus. Tai paprasta ir efektyvi ugdymo programa, kur linksmos, ?traukian?ios veiklos padeda vaikams ?gyti pasitik?jimo savimi, suprasti savo jausmus ir imokti spr?sti socialines-emocines situacijas.
Kimochiai skirtingus charakterius turin?ios l?l?s: besikei?ian?ios nuotaikos Debes?lis, nedr?sus Vikrelis, valdinga Kat?, nuolat nerimaujanti Baland? Meil?, idykusi Lipniakoj? bei jautri Roel? ir isiblak?s Dobil?lis.
Raseini? lopelio-darelio Saulut? pedagogai pagal ilgalaik? nuosekli? socialinio emocinio-ugdymo program? Kimochi program? prad?jo dirbti nuo 2017 met?.
Tikslingi, kryptingi, nuosekl?s usi?mimai organizuojami du kartus per savait?. Ugdytiniai suino, kaip nedera elgtis, o jei netinkamai pasielgei, kaip itaisyti nemaloni? situacij?, kad gera b?t? visiems. Kimochi aislai moko umegzti draugik? kontakt?, dalytis aislais, ilaukti savo eil?s, pakviesti ? aidim? draugus, suprasti, kaip jau?iasi kitas. Pozityvaus elgesio mokom?s ne tik per iuos usi?mimus, bet ir vis? dien?, susidarius vienokiai ar kitokiai situacijai prisimename, ko mus moko Kimochi.
i? met? balandiogegu?s m?nesiais darelio pedagog?s Vanda Bakutien? ir Vida Aleknien?, vadovaujamos darelio direktor?s Indr?s Matevi?ien?s, organizavo rajonin? k?rybin? projekt? ,,Kimochi pasaulyje. Projekto metu siekta integruoti ? socialin?-emocin? ugdym? STEAM metodikos elementus, pl?toti nuosekl? ilgalaik? socialin?s emocin?s ugdymo programos Kimochi ?gyvendinim? ugdymo ?staigose, skatinti organizuoti vaik? k?rybines dirbtuves, atliepian?ias ?gytas inias, patirt? dalyvaujant Kimochi programoje, stiprinti bendradarbiavim? tarp rajono ikimokyklinio ir priemokyklinio ugdymo ?staig?, taikant inovatyvias id?jas pagal rekomendacijas ikimokyklinio ugdymo pedagogams aism? ir atradimai.
Projektas buvo vykdomas trimis etapais: pirmiausia vaikai k?r? savo ?sivaizduojam? Kimochi pasaul?, mintis uraydami naudodamiesi QR kodu. Visi darbai buvo eksponuojami darelio erdv?se. ? rajonin? k?rybin? projekt? ?sijung? 8 lopelio-darelio Saulut? grupi? ugdytiniai, taip pat ugdytiniai i Raseini? lopelio-darelio Liepait?, Ariogalos lopelio-darelio, Girkalnio pagrindin?s mokyklos, Vidukl?s Simono Stanevi?iaus gimnazijos.
Antrajame etape darelio grupi? ,,Voveriukai, ,,Eiukai ir ,,Pel?diukai vaik? komandos dalyvavo ini? ?tvirtinimo viktorinoje. Vaikai aktyviai, diugiai atliko daug ?vairi? ugdom?j? veikl?, bet daugiausia diugesio suk?l? Kimochi personao Kat?s apsilankymas. Dalyviai praktikai iband? Mindfulness metodik?, veik? su sukurta Kimochi personao ugdom?ja priemone ir pan. Veiklos sal?je nesibaig?, jos persik?l? ? lauk?. Ten vyko orientacin? veikla, kur vaikai vadovaudamiesi em?lapiais, atlikdami ir ?veikdami ?vairias uduotis tur?jo surasti pasl?pt? siurpriz?.
Tre?iajame etape rajonin? pedagog?, pagalbos vaikui specialist? patirties sklaida, ?gyvendinant nuosekli? ilgalaik? socialini?-emocini? kompetencij? ugdymo program? Kimochi. Patirtimi, kaip Kimochi veikla pl?tojosi nuo teorijos iki praktikos, dalinosi prane?jai i lopeli?-dareli? Saulut? ir Liepait?, Girkalnio pagrindin?s mokyklos, Vidukl?s Simono Stanevi?iaus gimnazijos. Diaugiam?s sulauk? koleg? ir i Nemak?i? Martyno Mavydo gimnazijos, Raseini? specialiosios mokyklos, besidomin?i? ios programos ?gyvendinimu. Raseini? rajono vietimo pagalbos tarnybos metodinink? Jurga Urbonavi?ien? reflektavo, kad ios programos nuoseklus, kryptingas ?gyvendinimas enkliai prisideda prie ugdymo kokyb?s gerinimo.
io susitikimo metu pristat?me darelio sukurtas autentikas ugdom?sias priemones, Kimochi rinkinius, metodin? mediag? ir pan. Pasi?l?me kolegoms ibandyti nauj? kolegialaus bendradarbiavimo form?. Susitar?me, kad i anksto ?duosime sukurtas, pagamintas priemones, parengsime pagal ?staigos lauko erdv? orientacin? em?lap? ir pan. Taip gegu?s 18 dien? visa darelio komanda (direktor? Indr? Matevi?ien?, ikimokyklinio ugdymo mokytojos Vanda Bakutien? ir Vida Aleknien?) kartu su Kimochi personau Kate (k?no kult?ros pedagog? Renata Norkien?) vykome ? Vidukl?s Simono Stanevi?iaus gimnazijos ikimokyklinio ugdymo skyri?. Ten m?s? komanda organizavo Vidukl?s vaikams ugdom?sias veiklas, k?rybines uduotis ir pan. ?sitikinome visi, kad tokia bendradarbiavimo forma efektyvi ne tik ugdytiniams, ji sudaro s?lygas pl?totis profesinei pedagogo asmenyb?s ?g?iai.
Diaugiam?s, kad ios programos ?gyvendinimas mums padeda sutelkti ugdytinius bendrai veiklai, ugdo vaik? pasitik?jim?, geranorikum?, savimon?, moko kalb?tis apie jausmus. Manome, kad ilgainiui ugdytiniai imoks r?pintis draugu, ugdysis nuostat? b?ti atsakingiems u kit? ir gerbti vienas kit?. Rekomenduojame i? ugdymo program? prad?ti kuo anks?iau, nes kiekvienais metais augdami kartu su Kimochi personaais vaikai vis daugiau supranta apie jausmus, patiriamas emocijas, skirtingas bendravimo su kitais situacijas, jie vis daugiau geba kalb?ti, diskutuoti, kaip jau?iasi, nurodydami tikras prieastis. i programa pl?toja ir m?s?, pa?i? pedagog?, socialines- emocines kompetencijas.

Indr? Matevi?ien?,
lopelio-darelio Saulut? direktor?,
Vanda Bakutien?,
ikimokyklinio ugdymo mokytoja

Komentarų nėra