Spinduliukui jau treji metukai

Versija spausdinimui

Jau treji metukai, kaip veikia lopelis-darelis Spinduliukas gausios lietuvikos eimos modelio grup?, kurioje vaikai bendrauja ne tik kaip draugai, bet ir turi puiki? prog? pab?ti tarp jaunesni? bei vyresni? broliuk? ir sesu?i?.

Smagu ir miela steb?ti, kaip vyresnieji vaikai greitai kei?iasi ir ?sileidia mauosius ? savo pasaul? ir kaip maiukai pasitiki vyresniaisiais laukdami i j? paguodos, pamokymo, patarimo, priglaudimo. Mums, pedagogams, visikai nereikia kabinti ant sien? elgesio taisykli?, vesti saus? pokalbi? apie bendravimo etiketus, organizuoti apsikabinimo dien?. R?pestingumas, atidumas, nuoirdumas, gailestis, pagalba, atjauta, ilgesys vieni kit? atvilgiu ?ia yra kasdienyb?. Tai ?rodo pa-tys nuoirdiausi apsikabinimai susitinkant ryte ir isiskiriant vakare to jau tikrai niekaip nesuvaidinsi.

O sceninio judesio, iraikos, vaidybos ir aktorinio meistrikumo, scenos kalbos pagrind? vaikai ?gyja kiekvien? savait? po valand? dirbdami su reisiere, kurios usi?mimus ir pavadinome Valanda su Ilma.

Kartu su vaidmen? herojais vaikai mokosi saugaus elgesio gatv?je, draugikumo bendraujant tarpusavyje, su eimos nariais ir aplinkiniais mon?mis. I viso per trejus metus vaiku?iai pareng? keturis spektaklius ir visus juos maieji artistai vaidino susikaup?, pasitemp? ir su nemau sceniniu, tikriems aktoriams b?dingu jauduliu. Spektakl? Vilkas ir 7 oiukai mat? ir ?vertino ne tik draugai ir t?veliai, bet ir kaimynai lopelio-darelio Saulut? bendruomen?.

Prisid?dami prie Maojo Princo fondo iniciatyvos Visa Lietuva skaito vaikams, nusprend?me pakeliauti pasak? takais. Skaitydami balsu, b?name kartu ir taip palaikome ry? su vaiku. Kiekvien? dien? vakaro rate garsinis skaitymas m?s? vaikams yra tikras malonumas. Vaiku?iai patiria daug diugi? emocij?, nes k?rinius skaito ne tik aukl?tojos, bet ir j? artimieji. Pasteb?jome, kad visi skaitymui ruoiasi labai atsakingai nerimauja, kad vaikams b?t? nenuobodu ir ?domu. O kaip blizga vaiku?i? akys, kai jie ididiai pranea iandien skaitys MANO mama, MANO t?tis ar MANO krikto mama…

Daug teigiam? emocij? teikia ilgalaikis projektas Diaugsmo langas. iandien jau ne?sivaizduojame, kad m?s? langai gal?t? b?ti li?dni, ypa? dabar, ni?riuoju met? laiku. Pasitelk? vaiku?i? ir savo k?rybikum?, kelet? kart? per metus prakalbiname langus. Ant lang? jau sp?jo pabuvoti balerinos, saulut?s, pieva, drugeliai, ?vairiausi iemos vaizdai ir kt. O svarbiausia, kad puoiam?s mes ne vien prie didi?sias met? ventes, bet itisus metus.

Ypa? diugina tai, kad langais diaugiam?s ne tik mes patys, bet ir praeinantys pro al? stabteli pasigro?ti, o kartais ir ueina pad?koti u gra? vaizd? ir ger? nuotaik?.

Ne vien langus puoiame, kad vaiku?iams b?t? gera, jauku ir jie jaust?si kaip namie. Grup?se sienas ir stiklines pertvaras puoia spalvingos dekoracijos: aplikacijos, lipdukai, pa?i? vaik? kurti darbeliai, karpiniai ir kt.

Vaikai dalyvauja ne tik aplinkos k?rimo procese. Ugdymo priemones bei aislus jie irgi renkasi patys: varto katalogus, i?ri, tariasi su draugais ir aukl?tojomis, isako savo nuomon?, kok? aisl?, knygut? ar spintel? jie nor?t? tur?ti. Vienas i turim? ir labai m?gstam? vaik? yra viesos stalas. Kai m?s? vaiku?iai negali diaugtis sm?liu lauke, nat?ralaus paj?rio sm?lio jie randa ant viesos stalo. Sm?lyje kartu su kitomis priemon?mis akmen?liais, g?lyt?mis, lazdel?mis, kriauklyt?mis ir pan. vaikai ?gyvendina pa?ias ?vairiausias fantazijas. Sm?lis unikalus tuo, kad nes?km?s atveju suteikia galimyb? visk? greitai ulyginti ir prad?ti i pradi?.

Taip pat norime pasigirti netradicine vaiko paangos ir pasiekim? vertinimo forma Vaikas-vaigd?. Mes paskelbiame savait?s vaik?-vaigd?, stebime j?, uraome jo ?domesnes mintis, pasakojimus, sumanymus, kurie sudedami ? vaiko stend?, fiksuojame vaik? nuotraukose, ?vertiname visas kompetencijas ir parengiame apra?. Atliekame testavim? vaikui to neinant ir nejau?iant. is vertinimas reikalauja daugiau papildomo darbo, kitaip paskirstyto m?s? d?mesio ir laiko, netradicinio specialist? skai?iaus. Bet svarbu, kad visi daromi ingsniai veda kokybiko ugdymo link. O svarbiausia, kad tai padeda geriau painti vaikus, pamatyti ir parodyti geriausias j? savybes, darbus, palyginti dabartin? situacij? su buvusia, isiaikinti, kokiais talentais vaikas apdovanotas, o kur dar galima pasistengti.

Nuolatin?je kaitoje, judesyje, iekojimuose greitai prab?go treji metukai ir tai gimtadienio proga mus aplank? Karlsonas (aukl?toja Kristina) su dovanomis bendruomenei, dainomis, okiais, aidimais ir vai?mis vaikams.

Kaip dovana vent?s proga mums buvo ir vieni? i Ariogalos mokytojos Ramun?s ir jos mokin?s Ramintos pasirodymas. Jo metu vaiku?iai tur?jo progos ne tik igirsti kankl?mis atliekam? k?rini?, bet ir patys band? paliesti unikalaus instrumento stygas pajusdami j? virpes? ir skamb?jim?.

Dovan? pateik? ir nepakartojamieji m?s? spinduliukai savo nuostabiais palink?jimais: Kad darelyje b?t? ?domu ir kad visi vaikai lankyt? ? darel?, Kad visi vaikai b?t? geri, draugiki ir neapipiet? darelio ir saugot? j? kitiems vaikams, Kad darelis b?t? geras ir geri jo vaikai, Kad lankyt? besiypsantys ir draugiki, neli?dintys ir mandag?s vaikai.

O. A. Kavolien?,
direktor?-aukl?toja

Komentarų nėra