Kitų metų derlių Kalnujų ūkininkai veš jau suremontuotu keliu
Praėjusią savaitę į Kalnujų seniūniją suvažiavo sunkiasvorė kelininkų technika – pradėtas kelio Raseiniai–Šilinė remontas, jo laukta ilgus metus. Ši atkarpa buvo vadinama vienu baisiausių rajono kelių, gąsdinusių ir tarp Raseinių bei Jurbarko rajonų judančius gyventojus, ir vietos ūkininkus. Pagal sutartį remontas turi būti atliktas per aštuonis mėnesius. „Kitų metų rudens derlių ūkininkai jau galės vežti nauju stabiliu keliu“, – neabejoja Raseinių rajono savivaldybės meras Andrius Bautronis.
Jūratė KIELĖ
jurate.alioraseiniai@gmail.com
Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) vadovas Remigijus Lipkevičius patikino, kad pagal sutartį su rangovu darbai šiame ruože bus baigti vėliausiai kitų metų rugpjūčio mėnesį. O jei žiemos orai bus palankūs tęsti rudenį pradėtus darbus, laiko prireiks dar mažiau.
NETIKĖTA DOVANA
Kalnujų seniūnė Regina Čepurnovienė praėjusią savaitę kartu su meru A. Bautroniu pasitiko jos seniūnijoje įsikūrusius kelininkus. Itin prasta kelio danga – duobėta, provėžiuota, nutrupėjusiais asfalto kraštais – nepatogumų kėlė visiems, bet labiausiai jie atsipyko Kalnujų gyventojams, tad darbų pradžia buvo ilgai laukta.
„Nelabai kas ir tikėjosi, kad viskas pajudės dar šįmet. Čia mums kaip dovana iš giedro dangaus. Darbai, užvirę nuo pat pirmos dienos, vyksta labai tvarkingai – uždaryta tik viena pusė, stovi reguliuotojai, vėliau atsiras ir šviesoforai. Aišku, vairuotojams reikia kažkiek palaukti, bet tai tikrai ne problema“, – sako seniūnė.
Kitokia situacija buvo susiklosčiusi pernai, remontuojant šioje kelio atkarpoje esantį tiltą per Šaltuoną. Kol vyko darbai, eismas buvo nukreipiamas aplinkkeliais (Bliūdžiai–Vengerskai ir Kalnujai–Baltraitiškė–Birbiliškė), nepritaikytais intensyviam transporto srautui. Vietos žmonėms tai kaip reikiant pagadino gyvenimą.
„Dabar nieko panašaus. Pasirodo, be reikalo baiminomės. Remontas vyks atskirais ruožais, baigs vieną, tada imsis kito. Nebus taip, kad visas kelias bus išdraskytas vienu metu. Kalbėjau su darbų vadovu, sakė, kad dar šiemet iki šalčių planuojama sutvarkyti keturis kilometrus. Bet jeigu oro sąlygos leis, padarys viską iki galo, beveik visus 11 kilometrų“, – džiaugiasi R. Čepurnovienė.
Be to, kelininkai siūlo papildomą paslaugą – nebrangiai įsigyti panaudoto, nuo kelio dangos šalinamo asfalto. Seniūnijos gyventojai ja aktyviai domisi, daugelis naudodamiesi galimybe suskubo tvarkytis, lopytis duobes savuose kiemuose.
REZULTATAS – PO MERŲ INICIJUOTO SUSIRINKIMO
Valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 146 atkarpa Raseiniai–Šilinė jau seniai buvo labai prastos būklės, nesaugi. Anapus rajono ribos, Jurbarko savivaldybės teritorijoje, besidriekianti jo atkarpa sutvarkyta prie aštuonerius metus, o ši taip ir liko duobėta, nusėta lopais.
Ledai pajudėjo po Raseinių ir Jurbarko savivaldybių merų iniciatyva prieš dvejus metus įvykusio susirinkimo, kuriame prie bendro stalo susėdo ir Seimo nariai Antanas Čepononis ir Ričardas Juška, buvęs Jurbarko meras, taip pat LAKD vadovybė.
„Spaudėme Kelių direkciją iš visų įmanomų pusių. Išdėsčiau svarbiausius argumentus. Pirma, tai šis kelias yra viena pagrindinių jungčių tarp Jurbarko ir Raseinių rajonų. Labai daug darbuotojų kasdien važiuoja juo iš Jurbarko rajono į Raseinius ir Radviliškį, taip pat priešinga kryptimi – iš Raseinių Panemunės, Jurbarko link. Labai svarbus momentas – ir ūkininkų pozicija. Keliu nuolat kursuoja jų transportas, gabenama technika ir žemės ūkio produkcija. Pavojus milžiniškas. Kalnujuose įsikūrusios įmonės taip pat skundėsi tuo keliu, nes nepatogus susisiekimas“, – esminius argumentus vardija A. Bautronis.
Diskutuota rezultatyviai. Jau susitikime LAKD vadovas R. Lipkevičius pateikė konkrečią darbų pradžios datą – 2022 metų kovo mėnuo. Metus buvo tvarkoma dokumentacija, tada pasirašyta sutartis. Tačiau atėjus įgyvendinimo metui paaiškėjo, kad darbai sutartu laiku neprasidės. Dėl karo Ukrainoje staigiai į viršų šovusių kainų laikytis sutarties sąlygų tapo neįmanoma. Kelių direkcijai paskelbus naują konkursą darbų pradžia nusikėlė į ketvirtąjį šių metų ketvirtį.
„Realiems darbams jie turi aštuonis mėnesius, kuriuos galbūt pakoreguos žiema. Tačiau kad ir kokie būtų orai, kitų metų rudens derlių ūkininkai jau galės vežti nauju stabiliu keliu“, – neabejoja meras.
DELSTA PER ILGAI
„Negaliu nei smerkti, nei teisinti buvusių rajono valdžių, bet man nėra suprantama, kodėl šis kelias nebuvo pristatomas kaip prioritetinis, kodėl nebuvo kalbama su Kelių direkcija dėl jo reikalingumo. Kai tik pradėjome apie tai kalbėti, pateikėme argumentus, pati direkcija įsivertino esamą situaciją ir pažadai pavirto darbais. Kodėl ankstesnėms valdžioms tas nebuvo aktualu, negaliu atsakyti“, – neslėpė nusivylimo A. Bautronis.
Taip pat jis pabrėžė, kad centrinėms institucijoms labai svarbu gauti informaciją tiesiogiai iš rajonų ir regionų, tačiau kalbant apie santykius su LAKD šitas nebuvo daroma.
„Kelių direkcija viena, o savivaldybių per visą Lietuvą yra daug. Suprantu jų užimtumą, biurokratiją, ir kurie neprisideda prie norimų rezultatų. Bet dabar jau turime abipusės pozityvios bendravimo patirties ir tai gera pradžia. Tereikia dar šiek tiek laiko, kad susikalbėtume, susitartume, išmoktume formuluoti bebdrus lūkesčius“, – kalbėdamas apie bendravimą su Kelių direkcija ankstesnius komunikacijos trūkumus iškėlė A. Bautronis.
Valstybinės reikšmės kelių ir kitų kelininkams priklausančių objektų, kuriuos būtina tvarkyti, Savivaldybėje yra ir daugiau. Tarp prioritetų – Šiluvos miestelio kelių, kurie priklauso Kelių direkcijai, remontas.
„Jau dabar apie tai kalbamės. Net neabejoju, kad rasime išeitį ir tie baisūs keliai ir šaligatviai bus kaip įmanoma greičiau sutvarkyti“, – tikina meras.
KALBAMĖS IR SUSIKALBAME
LAKD vadovas R. Lipkevičius sako, kad darbų pradžią teko nukelti dėl atsitraukusių rangovų.
„Pirkimas buvo paskelbtas pačioje praėjusių metų pabaigoje, šį kovą buvome pasirašę sutartį. Bet konkursą laimėjęs rangovas nesuteikė užtikrinimo garantų ir sutartis neįsigaliojo. Buvo paskelbtas naujas pirkimas, nauja sutartis pasirašyta šių metų rugsėjo 23 dieną“, – aiškina R. Lipkevičius.
UAB „Autokausta“ įsipareigojo darbus atlikti per dešimt mėnesių, įskaitant du projektavimui numatytus mėnesius. Kelių direkcija mano, kad naujasis rangovas laikysis pagal sutartį prisiimtų įsipareigojimų ir kelio remontas bus baigtas laiku, t. y. kitų metų rugpjūtį.
Kelių direkcijai, šį turtą valdančiai pasitikėjimo teise, jis kainuos 3,7 milijono eurų (be PVM). Savivaldybei prisidėti nereikės, nes tai valstybinės reikšmės kelias.
Pagal sutartį bus suremontuota asfalto danga, sutvarkytos nuovažos ir sankryžos, atliktas viešojo transporto sustojimų ir peronų remontas, pritaikant juos žmonių su negalia reikmėms, pakeisti seni atitvarai, įrengti nauji signaliniai stulpeliai, jei jų trūksta ar yra pažeisti, įrengta kita eismo saugai reikalinga infrastruktūra.
Komentuodamas bendradarbiavimą su savivaldybėmis R. Lipkevičius sako, kad jis visada buvo konstruktyvus.
„Su Raseinių rajono savivaldybe bendraujame kuo puikiausiai. Kas mėnesį susitinkame aptarti, kas sekasi, o kas ne, ką reikėtų patobulinti ir panašiai. Kalbamės ir susikalbame. Ne viskas yra gerai mūsų keliuose ir tai suprantama – trūksta finansų. Jeigu Savivaldybės atstovai išsako kritiką, tikrai nepykstame, priešingai, vertiname tai kaip prisidėjimą prie to, kad problema būtų išspręsta operatyviau“, – aiškina R. Lipkevičius.