Miestas gra?ja eismas sud?ting?ja?

Versija spausdinimui

Aura NEIDERYT?

Gyventoj? ir projektuotoj? nuomon?s d?l Raseini? gatvi? vizijos isiskiria. Nors miesto centras puoiasi naujomis, dailiomis gatv?mis, vairuotojai vis daniau burnoja. Kas priima tokius nelogikus sprendimus? klausia trisdeimties met? vairavimo sta? turintis Juozas.

Eismo subtilyb?s ukniso vairuotojus .

Anot Juozo (tapatyb? redakcijai inoma), parkavimo sprendimai Raseini? mieste visikai nelogiki. Kiekvienas vairuotojas ino, jog saugiausias, patogiausiais ir ekonomikiausias automobili? statymo b?das eglut?, kai automobilis pasukamas 45 laipsni? kampu nuo kelkra?io. Ta?iau Vytauto Didiojo gatv?je juos tenka statyti lygiagre?iai kelkra?iui. ?sivaizduokite: ir taip siaura vaiuojamoji dalis iem? dar labiau susiaur?ja. J?s pasistatote savo automobil? lygiagre?iai ir ilipate i jo… tiesiai ? vaiuojam?j? dal?. Tai nesaugu. Baisu net atidaryti duris, kai pro al? vilpia transporto priemon?s. Tuo metu pravaiuojantieji turi saugotis stovin?i? automobili?, kad i j? prieais neiokt? p?stysis. D?l tokio statymo b?do Vytauto Didiojo gatv?je praktikai neb?ra pirmos eismo juostos visi d?l saugumo vaiuoja antr?ja. Pastatyti automobil? tokiu b?du taip pat n?ra lengva. Ypa? skundiasi moterys. Mano mona stengiasi toje gatv?je automobilio nepalikti. Net man, turin?iam 30 met? vairavimo sta?, ne visuomet lengva prisiparkuoti, kalba panekovas.

Ne pyragai vairuotoj? laukia ir dabar tvarkomoje Dubysos gatv?je. Ten automobilius teks statyti statmenai kelkra?iui. Toks statymo b?das pasirinktas siekiant sutaupyti vietos ir sutalpinti kiek ?manoma daugiau automobili?. Ten parkuotis bus dar sud?tingiau. Pagalvokite, kaip reik?s ?vairuoti sta?iu kampu, jei jums i nugaros ir priekio vaiuoja automobiliai? Tarkime, vienas atvaiuos nuo Senuk? ir statys statmenai, kitas, atvaiav?s nuo Rasos, statys skersai. V?l policininkai gal?s fotografuoti, kiek patinka. Jei b?t? nurodytas statymas eglute, kiekvienas mogus su tuo susidorot?: automobil? pasukai, ?vaiavai, o ivaiuoji vos pavar?s atgal. O kaip dabar reik?s isirangyti? Jei automobiliui paliktas trij? metr? tarpas, o tavo transporto priemon? didiulis visureigis? svarsto eismo subtilyb?mis Raseini? mieste pasipiktin?s mogus.

Rajono PK VPS Keli? policijos grup?s vyresnysis specialistas Ar?nas Kantautas tikina, kad gyventojai po truput? ima priprasti prie automobili? statymo tvarkos. Pareig?nams vis dar tenka persp?ti vairuotojus d?l automobili? statymo. Pasak keli? policijos specialist?, vairuotojai Vytauto Didiojo gatv?je jau pakankamai taisyklingai stato transporto priemones. Ta?iau automobili? statymas aiktel?se prie nam? ir kiemuose tebelieka chaotikas. Pareig?nai primena, kad automobili? statymas ant ali?j? vej? yra neteis?tas ir vairuotojas gali b?ti baudiamas, sako A. Kantautas.

Bene labiausiai vairuotojams kli?va gatvi? siaurinimas. Gatvi? ?rengimas tiesiog stebina. Visame pasaulyje vaiuojamoji dalis platinama. Juk automobili? vis daug?ja. Ta?iau Raseiniuose kakod?l tiesiami trij? metr? plo?io aligatviai, o vaiuojamoji dalis, kurioje ir taip sud?tinga prasilenkti vis intensyv?jant eismui, yra siaurinama. Ar pas mus tiek daug p?s?i?j?, kad reik?t? daryti pla?iausius aligatvius? Nemanau. moni? minias matau tik per Rudens vent? arba pasipylus i?rovams i kokio renginio Kult?ros centre. Bet ir tada visi s?da ? automobilius ir vaiuoja, kalba Juozas.

Nematomas viesoforas ir nepravaiuojamos sankryos

Eismas miesto centre i? vasar? tur?t? gerokai pasikeisti. Duris atv?r?s prekybos centras Maxima padidins automobili? srautus. Siekiant juos tinkamai sureguliuoti, bus ?rengiami viesoforai iose gatvi? sankryose: Jurbarko ir Vilniaus, Ston? ir Vilniaus, Vytauto Didiojo ir Vilniaus. Maironio ir Vilniaus gatvi? sankryoje viesoforas jau yra. Planuojama, kad jis prad?s veikti ? m?nes?. Ta?iau, gerbiamas skaitytojau, ar jau pasteb?jai ten idygus? viesofor?? Transporto ?mon? turintis raseinikis Vaidas Kuzmarskis sako, kad viesoforas yra beveik nematomas. Jis taip sunkiai pastebimas, kad dar ne vienas vairuotojas bus nubaustas, kol prad?s ? j? kreipti d?mes?. Kol kas nepanau, kad eismas prie b?simos Maximos b?t? tvarkingai sureguliuotas. ?ia bus avarij? ir tragedij?, sako panekovas.

Daug kas stebisi ir ne vietoje paym?tomis per?jomis. P?s?i?j? per?jos sankryoje prie Senuk? prekybos centro paym?tos visikai netikusioje vietoje. Praktikai ant sankryos. Keli? eismo taisykl?s draudia automobiliui sustoti ant p?s?i?j? per?jos. Ta?iau, sustojus prie per?j?, nematyti kelio. Toje vietoje turi b?ti reguliuojama sankrya arba p?s?i?j? per?ja paym?ta toliau nuo sankryos, kad prie jos b?t? galima privaiuoti ir saugiai atlikti manevr?. Dabar gali mog? partrenkti, nes ne?manoma technikai prasilenkti su kita maina. Erdv?s eismo ?vykiams pas mus apstu, sako raseinikis Saulius Kelertas.

Problema vairavimo NEkult?ra?

Raseini? rajono savivaldyb?s administracijos Vietinio ?kio ir turto valdymo skyriaus vyriausiasis specialistas Valmantas Bentnorius sako, kad pagrindin? raseiniki? problema ne gatvi? plotis ar parkavimo b?das, o vairavimo kult?ros nebuvimas. Vytauto Didiojo gatv?s vaiuojamoji dalis yra pakankamo plo?io ir prasilenkti problem? n?ra. Ta?iau kai kam ir automagistral?s b?na per siauros. Kiek man inoma, dar nebuvo nei vieno eismo ?vykio prasilenkiant. Yra tik kita problema vairavimo kult?ros ir kelio enkl? ,,matymo problema. Labai gaila, kad kai kurie m?s? vairuotojai vaiuoja ,,mintinai, t. y. nei?r?dami ? kelio enklus, parkavimo b?d?, ne?galiesiems skirtas vietas, sako specialistas.

V. Bentnorius atkreipia gyventoj? d?mes? ? tai, kad projektuojant gatves niekas n?ra daroma iaip sau. Kiekvienas imatavimas reglamentuojamas, o sprendimai motyvuoti. Gatv?s kategorijos nustatomos ?vertinus esam? ir perspektyvin? gatvi? pagrindin? paskirt?, eismo intensyvum?, srauto sud?t?, gretim? teritorij? apstatymo pob?d? bei normini? dokument? reikalavimus. A, B, C kategorij? gatvi? vienos eismo juostos laidumas 1750 lengv?j? automobili? per valand?. Dubysos gatv?s kategorija yra D1. Pagal reglament? eismo juostos plotis tur?t? b?ti 3 m. Dubysos gatv?s eismo juostos plotis bus 3,5 m, tai beveik automagistral?s eismo juostos plotis, aikina panekovas.

Anot V. Bentnoriaus, Raseini? miesto gatv?s, kit? rajon? atvilgiu, n?ra pras?iausios. Kai kas gali sakyti, kad tai netiesa. Bet kiek moni? tiek nuomoni?. Vienas klausia, kam tas dvira?i? takas, jei a dvira?io neturiu, kitam nepatinka, kad susiaurinome vaiuojam?j? dal?, o tre?ias aikina, jog geriau aligatvis b?t? platesnis, nes jis automobilio neturi ir visur vaikto p?s?iomis. Visiems ne?tiksi.

Finansavimas skurdus

R?pinantis Raseini? rajono susisiekimo infrastrukt?ros gerinimu, bene didiausias trukdis tu?i? kieni? sindromas. Finansavimas toks menkas, kad kiekvienoje i miesto seni?nij? sutvarkoma tik po vien? gatv? kas treji metai. Tai kalb?damas Raseini? krato televizijos laidoje Tiesioginis eteris pripaino ir V. Bentnorius.

Diugu, kad iemet pagaliau pirmosios pagalbos sulauks siaurut? ir netvarkyta ibuokli? gatv?. Ji bus iasfaltuota. ioje dalyje UAB ,,Raseini? vandenys ?reng? ininerinius tinklus, tod?l rangovai privalo atstatyti buvusius gatv?s parametrus. Ta?iau sunkiojo transporto sugadinta ir toliau gadinama Algirdo gatv? ir iemet liks neremontuota. Raseini? rajono savivaldyb? neturi galimybi? kapitalikai suremontuoti vis? gatvi?, tod?l ios gatv?s remontui bus bandoma gauti ES l??. Pagrindiniai darbai iais metais vyks Dubysos gatv?je. Jie t?sis iki kit? met? vasaros. Gatv?s tvarkymas finansuojamas ES ir Savivaldyb?s biudeto l?omis. Projekto vert? daugiau kaip 2 mln. 300 t?kst. Lt. Gatv?je bus ?rengti nauji aligatviai su dvira?i? takais, nutiesta nauja asfalto danga, nukabeliuotos senos orin?s elektros linijos ir ?rengta lietaus kanalizacija, naujas apvietimas bei automobili? stov?jimo aiktel?s. Taip pat vykdomas Ston? gatv?s prat?simas sujungiant j? su T. Vaiganto gatve. Manoma, kad taip pavyks sumainti eismo intensyvum? miesto centre. Kitais metais tur?t? prasid?ti Vilniaus gatv?s tvarkymo darbai. Tam tikimasi gauti ES param?.

Taip pat iemet ketinama sutvarkyti Draugyst?s gatv? Girkalnyje, lapu?i? gatv? Vosilikyje, Darbinink? gatv? Vidukl?s geleinkelio stotyje. Bus tvarkoma ir Kalno gatv? Kalnujuose. Dviratininkus nudiugins naujas dvira?i? takas nuo Kalnuj? iki Raseini?. Mieste jis drieksis Vilties, v?ryno ir Stoties gatv?mis tiesiai iki dabar statomos Maximos. Dvira?i? takui skirta 370 t?kst. Lt i Savivaldyb?s biudeto. Kaip Raseini? krato televizijos laidoje Tiesioginis eteris kalb?jo Raseini? rajono savivaldyb?s administracijos direktor? Aurelija Loyt?, ie pinigai dvira?i? tako ?rengimui skirti rajono mero ir kit? tarybos nari? pastangomis. Be abejon?s, ir toliau dedamos pastangos, kad tvarkyti gatv?ms pavykt? gauti papildom? l??.

5 Komentarai

  1. Valius

    2012-06-07 10:14

    100 procent? sutinku. Jau kokia nesamon? padaryta su main? statymu Vytauto Didiojo gatv?j. Tas pat ,,s?kmingai,, daroma ir Dubysos. Kur galvos ar pusgalviai?

  2. Lina

    2012-06-07 13:26

    Vien tik nes?mon?s, tik gluiai gal?jo tiek per?j? priikuliuot, tokius bulvarus padaryt, lyg ?ia kas vaikto,o apie automobili? statym?-vir?n?.

  3. Eglut?

    2012-06-07 23:20

    Jis ne Juozas, o nukvak?s vairavimo instruktorius Girdius :)

  4. vairavimo instruktoriui

    2012-06-27 10:15

    kai vidutinis paros eismo intensyvumas nesiekia 10 000 automobili? per par?, o greitis nevirija 30 km/h, tik tuomet automobili? statymas galimas kampu.

  5. geriausi parktronikai

    2021-11-28 09:27

    odiu, i?riu turit problem? su parkingu.. tai viskas vyksta sklandiau su parktronikais, gal visiems der?t? tokius tur?ti, nereikt? verkti, kad neieina auto pastatyt ? :D o kalbant rimtai, padar?, tai padar?.. teks pratintis.