iluvoje duris atv?r? religinio meno k?rini? galerija

Versija spausdinimui

iais metais iluvos piligrim? centras savo veikl? pradeda su nauja erdve nedidele religin?s estetikos meno k?rini? galerija, kurioje eksponuojami iskirtinio d?mesio nusipeln? meno k?riniai. ie meno darbai ?k?nija iluvos ventov?s ir iuolaikinio meno dialog?. Tad nuo sausio m?nesio atvykus ? iluv? Piligrim? centre galima ?sigyti iuolaikini? Lietuvos meninink? darb?. J? ?vairov? varijuoja nuo grafikos iki tapybos, nuo skulpt?ros iki instaliacijos. Pasteb?tina, kad eksponuojam? ir parduodam? k?rini? autoriai prisiliet? prie iluvos ventov?s sakralios erdv?s dalyvaudami parodose, bienal?je ar kituose renginiuose.
iluvos ventov?je per menin? k?ryb? siekiama atrasti ry? tarp sakralios vietos ir iuolaikinio mogaus. Svarbu, kad menininkai prisideda prie ventov?s k?rybinio proceso patys tapdami iluvos bendruomen?s dalimi. Tod?l ? ventov? atvykstantys piligrimai gal?s isineti dalel? iluvos dvasios ? savo namus, biurus ar kitas erdves. Taip piligrimai gr?? ? savo kasdien? aplink? per meno k?rin? kontempliatyviai prisilies prie ventov?s. iluvos piligrim? centras prieangis ? ventov?, dialogo erdv?, kurioje galime atrasti save, asmenin? santyk? su vieta ir prisid?ti prie jos k?rimo.
Norin?ius ?sigyti meno k?rini? profesionali menotyrinink? R?ta Gini?nait? pakvies suinoti apie autori? ir iuolaikinio meno lauk?, taip pat b?site palyd?ti religin?je meno k?rinio patirtyje. Esamam ar b?simam meno kolekcionieriui, meno myl?tojui Piligrim? centre dirban?ios menotyrinink?s pad?s pajausti dvasios ir meno k?rinio s?sajas, suprasti, kaip vienas ar kitas k?rinys gal?t? tapti nam? ar darbo erdv?s dalimi, apsispr?sti, ar b?tent j?s esate io k?rinio pirk?jas.
iuo metu Piligrim? centre galima ?sigyti iuos k?rinius: Romualdo Balinsko tapybos darb? ,,iluvos kl?tel?s angelai (2021, aliejus, drob?, 60×80), R?tos Onos ?igriej?t?s grafikos triptik? ,,Atuntoji psalm?, I, II, III (2021, akvarel?, pietukai, 20×20) ir idrijos Januait?s tapybos k?rin? ,,Prisilietimas (2018, aliejus, drob?, 160×120).
R. Balinskas gim? 1959 m. spalio 22 d. iauliuose. 1982 m. baig? iauli? pedagogin? institut?. Nuo 1984 m. kaip tapytojas dalyvauja grupin?se ir personalin?se parodose. Nuo 1986 m. gyvena ir dirba Vilniuje. Nuo 1990 m.
priklauso Lietuvos dailinink? asociacijai. 2002 m. yra laisvai samdomas spaudos dailininkas. Suk?r? 600 knyg? virelius ir kit? grafini? darb? spaudai. Dirbo su leidyklomis Gimtasis odis, Versus Aureus ir Katalik? pasaulio leidiniai. 2021 m. R. Balinskas dalyvavo iluvos tarptautin?je iuolaikinio meno bienal?je. Menininkas jau daugiau nei 40 met? tapo ?vairiomis temomis, sukaup?s nema? patirt? religin?s tematikos anre. Tod?l jo patirtis simbolikai pralau? ledus ? iuolaikinio meno ir religijos pasauli? susitikim? bienal?je, j? atv?r? autorine paroda Pav?sta kolekcija. K?r?jas atskleid?, kaip iuolaikin? tapyba ir religin? patirtis geba organikai s?veikauti drob?je. O liepos m?nes? ?sik?r?s ypatingoje iluvos vietoje kl?tel?je prieais Apsireikimo koply?i?, savo laikinose dirbtuv?se suk?r? ne vien? tapybos meno k?rin?. Vienas j? v. Barbora tapo iluvos piligrim? centro muziejin?s ekspozicijos dalimi. Menininkas ypatingai prisiliet? prie iluvos ventov?s, joje iekojo ?kv?pimo ir suk?r? vietos aplinkos detali? ?kv?pt? paveiksl?.
K?r?jas iekojo tikrov?s siuet?, kurie paliekami m?s? kasdienio vilgsnio pakra?iuose: bazilikos klausykloje, kl?tel?je ant palang?s esan?i? sen? liturgini? reikmen? fragmentuose, neiojamame procesij? altor?lyje. Meninink? ?kvepia tai, kas subtiliai ir ap?iuopiamai paymi rib? tarp dviej? pasauli?: palang?s daiktai, ventojo skulpt?ra altor?lyje, klausykla. Visgi jis nevaizduoja ribos, ta?iau padeda j? pajusti tapydamas tai, kas alia, tai, kas esti vos per vien? ingsn?. R. Balinsko drob?s nepalieka abejing? steb?toj?. Menininko k?rybin?s iraikos jautrumas, daugiasluoksnikumas priver?ia i?rov? nuskaidrinti savo vilgsn? vaizduojamo objekto atvilgiu. Paveiki religinio atvaizdo patirtis, perteikta tirtame, ta?iau pilno lengvumo keli? sluoksni? pot?pyje, ?kvepia i?rov? sielos skaidrumui, tarsi priver?ia atsiverti vidiniam pasauliui, kuriame atsiskleidia kiekvieno mogaus tyrumas ir akistata su tuo, kas yra tobulas skaidrumas.
R. O. ?igriej?t? mok?si M. K. ?iurlionio meno mokykloje, v?liau Vilniaus dail?s institute studijavo grafikos specialyb?. Autor?s k?rybin? veikla apima ?vairias menin?s raikos formas ir sritis: pato enklai, progini? monet? ir medali? projekt? k?rimas, ventin? scenografija, restauracijos darbai prie Vinco Grybo altori? Sintautuose, knyg? iliustracijos, laisvos k?rybos darbai. M?gstamos priemon?s pietukas, akvarel?, pastel?.
R. O. ?igriej?t? 2021 m. paadino iluvos ventov?s esminius ?vykius tai procesijas ir eisenas ? iluv? Lietuvos nelaisv?s metu ? atlaidus, ufiksuotus Lietuvos katalik? bany?ios kronikoje. iais metais Magnificat leidykla ileido Grasildos Reinys parayt? ir R. O. ?igriej?t?s iliustruot? knyg? jaunimui Adel? Dirsyt?. Pirm? kart? iliustracij? paroda vyko iluvos piligrim? centre paskutin? rugpj??io etadien?, kur? sovietme?iu nuo pat pirm?j? eisen? ? iluv? tikintieji skyr? maldai u Lietuvos laisv?. O per ilines, rugs?jo 8 d., iluvos ventov?s apsuptyje buvo galima panirti ? atvertos knygos Adel? Dirsyt? gyvybingum?. Joje meninink? vaizdine kalba atskleid? mokytojos, ateitinink?s, tremtin?s, pasaulyje inomos Sibiro kalini? maldaknyg?s Marija, gelb?k mus, uraytos ant bero toies gabal?li?, autor?s A. Dirsyt?s gyvenim?, jos stipryb? ir iskirtinum?. Jautrios, velnios, spalvotu pietuku ant popieriaus pietos iliustracijos mena trapios gyvenimo istorijos vidin? pasaul?, kuris liudija meil? laisvei. Iliustracija yra tarsi visikai kitas gyvenimas, kuriam odiai tampa nereikalingi. Kitaip tariant, nors iliustracijos knygoje sudaro duet? su knygos tekstu, ta?iau iliustruotojo melodija yra kita, sako autor? straipsnyje Knygos apie Adel? Dirsyt? k?r?jos: m?s? laikais ypa? reikia heroj?.
Meninink? jautriai igyvena mogaus trapum? ir subtiliai ap?iuopia pamaldum?, perteikdama j? lengvu, ta?iau kupinu utikrintumo pietuko br?kniu. Ji it ant lyno ilaviruoja tarp mogikos dramos ir tik?jimo lengvumo. R. O. ?igriej?t? puikiai ?sigilina ? tekstus, autori? gyvenim?, kuriame jie buvo sukurti, brandiai kuria vaizdin? urayto teksto pasakojim?. Tod?l jos triptikas Atuntoji psalm?, I, II, III atskleidia mogaus ir k?rybos santyk?, aprayt? Biblijoje. K?r?ja poetikai pavaizduoja, kaip mogus pask?sta gamtoje, bet tuo pat metu ilaiko santyk? su kitu asmeniu. K?rinyje mogus reflektuoja gamt? ir s?moningai ieko jos santykio su savimi. Autor? pasakoja tekst? vaizdu taip, kaip jis paraytas, ne tik nieko neatimdama i odio, bet tik dar labiau j? sustiprindama vaizdine meno forma.
. Januait? XXI a. Lietuvos iuolaikinio meno k?r?ja, dirbanti ?vairiomis technikomis nuo tapybos ir grafikos iki vaizualinio meno, fotografijos bei performanso. Jos k?ryboje meditatyviomis formomis atsiskleidia mogaus b?senos, kuriose igyvenama per?jimo b?sena, vedanti link susitikimo su savimi. Meninink?s abstrakti tapyba, kaip ir iluvos piligrim? centre eksponuojamas k?rinys Prisilietimas, atveria viesos, spalvos, formos ir erdv?s poky?ius. . Januait?s k?riniai ypa? tinka didel?ms erdv?ms, nes s?veikaudami su vieta atskleidia supan?ios aplinkos reikm? m?s? vidiniams igyvenimas. K?riniai pasiymi dideliu masteliu, ta?iau jie n?ra tik sudaiktintos d?m?s, atvirk?iai, j? netik?tose platyb?se atsiveria mogui b?dingas konkretumas, kur? savyje randame steb?dami gamtos reikinius, kai j? k?rybinis potencialas paadina mumyse nuostab? keliant? atsinaujinim?. ios pla?ios k?rini? erdv?s atveria siauras vidines mogaus duris. Tuo metu ?vyksta virsmas, kuris yra pirmas ingsnis link sav?s ir santykio su Dievu. Tai paslaptis, u kurios slypi gyvenimas.
2021 m. . Januait?s performansas Poema druskai vyko svarbiausioje iluvos vietoje iluvos sakralioje aikt?je, kurioje ilini? atlaid? metu ? v. Miias susirenka deimtys t?kstan?i? maldinink?. Poema druskai tarsi gyvas meno ritualas ?sikomponavo apskritimo forma ant aikt?s grindinio tarp iluvos lurdo ir v. Jono Pauliaus II skulpt?ros.
. Januait?s darbai reikalauja laike isit?susios kontempliacijos ir buvimo kartu su k?riniu. Giorgio Bonaccorso knygoje ,,Il Rito e lAltro rao: Ritualas yra kaip ??jimas ? bany?i?. ??jimas n?ra durys, kurios atsiveria ? paslapt?, bet atvaizdas, kuris leidia ? mus ?eiti paslap?iai. <...> Ritualas yra gili sand?ra tarp jutim?, kurie suvokia pasaul?, ir pasaulio poj??io. Visgi neder?t? absoliutinti, nes
. Januait? apsiribojo mogaus ?jimu Dievo link. Ta?iau b?tent is performatyvumas, sumi?s su vizualumu, kelia tyloje reikmi? ir poj??i? suadinim?, kurie priver?ia sustoti kiekvien? stebint?j?.
iluvos piligrim? centro informacija

Komentarų nėra