iuolaikini? technologij? ?taka vaiko kalbos raidai

Versija spausdinimui

Nors ankstyvuoju vystymosi laikotarpiu vaikui yra rekomenduojama atsiriboti nuo informacini? technologij? priemoni?, daugelis iuolaikini? t?v? naudoja ias priemones kaip b?d? vaikui nuraminti. Ypa? tai pasireik? karantino laikotarpiu, kai t?vai buvo priversti b?ti namuose su savo vaikais ir kartu dirbti nuotoliniu b?du. Viso to pasekm? vaikai maai kalba ir (arba) j? kalba sunkiai suprantama, sakiniuose painiojami lietuviki odiai su anglikais.
Danas atvejis, kai ryte at?jus vaikui ? darel? igirsime ne labas rytas, bet hello ar vakare atsisveikinant vietoj viso gero goodbye. Vieni t?vai diaugiasi, nes mano, kad j? vaikas jau turi angl? kalbos pradiamoksl?, kiti paskubomis bando j? taisyti.
Ankstyvajame amiuje mokyti usienio kalb? reikia teisingai ir taisyklingai. Kol vaikas dar neturi tvirt? kalbini? ?g?di?, nemoka taisyklingai kalb?ti gimt?ja kalba, netur?t? netvarkingai mokytis kit? kalb? ir ilgai i?r?damas filmukus usienio kalba pritaikyti lengviausius usienio kalb? odius savo kalboje, pvz., hello yra lengviau pasakoma nei labas rytas, blue ball lengviau pasakyti nei m?lynas kamuolys, tod?l vaikai danai lietuvikas formuluotes pakei?ia anglikomis. Siekiant to ivengti, reikia stengtis, kad kiekvieno imokto usienio kalbos odio atitikmen? vaikas inot? ir lietuvikai, taip pat naudoti kompiuterines programas, filmukus, aidimus, kurie yra lietuvi? kalba.
Kompiuteriu, telefonu galima mokytis pieti, mokyti atpainti, palyginti daiktus, spalvas, fig?ras, gyv?nus, d?lioti d?liones ir
t. t. Tikslingai naudojant informacines technologines priemones galima pad?ti atsiskleisti vaiko k?rybikumui, patenkinti smalsum?, lavinti m?stym?.
Milda Vebavi?ien?,
lopelio-darelio Saulut? logoped?
metodinink?

1 Komentaras

  1. pVySEkHANz

    2021-10-02 19:35

    wOTGDaWqPSifv