Šiuolaikinių technologijų įtaka vaiko kalbos raidai

Siųsti Versija spausdinimui

Nors ankstyvuoju vystymosi laikotarpiu vaikui yra rekomenduojama atsiriboti nuo informacinių technologijų priemonių, daugelis šiuolaikinių tėvų naudoja šias priemones kaip būdą vaikui nuraminti. Ypač tai pasireiškė karantino laikotarpiu, kai tėvai buvo priversti būti namuose su savo vaikais ir kartu dirbti nuotoliniu būdu. Viso to pasekmė – vaikai mažai kalba ir (arba) jų kalba sunkiai suprantama, sakiniuose painiojami lietuviški žodžiai su angliškais.
Dažnas atvejis, kai ryte atėjus vaikui į darželį išgirsime ne „labas rytas“, bet „hello“ ar vakare atsisveikinant vietoj „viso gero“ – „goodbye“. Vieni tėvai džiaugiasi, nes mano, kad jų vaikas jau turi anglų kalbos pradžiamokslį, kiti paskubomis bando jį taisyti.
Ankstyvajame amžiuje mokyti užsienio kalbų reikia teisingai ir taisyklingai. Kol vaikas dar neturi tvirtų kalbinių įgūdžių, nemoka taisyklingai kalbėti gimtąja kalba, neturėtų „netvarkingai“ mokytis kitų kalbų ir ilgai žiūrėdamas filmukus užsienio kalba pritaikyti lengviausius užsienio kalbų žodžius savo kalboje, pvz., „hello“ yra lengviau pasakoma nei „labas rytas“, „blue ball“ lengviau pasakyti nei „mėlynas kamuolys“, todėl vaikai dažnai lietuviškas formuluotes pakeičia angliškomis. Siekiant to išvengti, reikia stengtis, kad kiekvieno išmokto užsienio kalbos žodžio atitikmenį vaikas žinotų ir lietuviškai, taip pat naudoti kompiuterines programas, filmukus, žaidimus, kurie yra lietuvių kalba.
Kompiuteriu, telefonu galima mokytis piešti, mokyti atpažinti, palyginti daiktus, spalvas, figūras, gyvūnus, dėlioti dėliones ir
t. t. Tikslingai naudojant informacines technologines priemones galima padėti atsiskleisti vaiko kūrybiškumui, patenkinti smalsumą, lavinti mąstymą.
Milda Vežbavičienė,
lopšelio-darželio „Saulutė“ logopedė
metodininkė

1 Komentaras

  1. pVySEkHANz

    2021-10-02 19:35

    wOTGDaWqPSifv